Problem med tabeller
Fra : Louise Bach

Dato : 24-03-02 16:17

Hej

Jeg er igang med min første hjemmeside i ren HTML, og i den
forbindelse har jeg lavet en tabel, men nogle af cellerne skal
være tomme.
Problemet er så hvorledes koden skal udformes til en tom celle?
jeg har selvfølgelig et par hæfter i grundlæggende HTML, men jeg
har ikke kunne finde noget om "tomme celler".
Jeg håber der er en venlig sjæl der vil komme med et tip.

på forhånd tak
venlig hilsen
Louise

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Insider

Dato : 24-03-02 16:45

Louise Bach wrote:

> [...]
> har ikke kunne finde noget om "tomme celler".
> Jeg håber der er en venlig sjæl der vil komme med et tip.

This usually works.

--
Insider

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-03-02 16:47

On Sun, 24 Mar 2002 15:16:47 +0000 (UTC), Louise Bach wrote:

> [...]
>har ikke kunne finde noget om "tomme celler".
>Jeg håber der er en venlig sjæl der vil komme med et tip.

Du kan "udfylde" en tom celle med ingenting ved at benytte:

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : MZH

Dato : 24-03-02 21:09

En tom celle er vel bare <td></td>.

Hvis du vil være helt sikker kan du skrive <td>&nbsp;</td> - og så kan
du selvfølgelig definere både højde og bredde på dine <td>-tags.

Det skulle virke.

Mikkel

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 25-03-02 23:30

MZH <mikkel@mzh.nospamdk> wrote:

>En tom celle er vel bare <td></td>.
>
>Hvis du vil være helt sikker kan du skrive <td>&nbsp;</td> - og så kan
>du selvfølgelig definere både højde og bredde på dine <td>-tags.
>
>Det skulle virke.

Det "faste mellemstegn" &nbsp; gør at rammen tegnes rigtig omkring den tomme
celle. ( Om det kan ændres med CSS ved jeg dog ikke ).

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>