Bog med tekster til ældgamle slagerere
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-03-02 13:12

Jeg har netop fået et gaveønske fra min mormor, på en bog med tekster på
gamle danske slagere fra 30-erne, 40-erne, 50-erne og 60-erne og deromkring.
Findes der en bog hvori man kan se disse tekster med de mest kendte
melodier fra denne periode.
(Slagere som f.eks. Der er lys i lygten lille mor / Hvide måge /Mon du
elsker mig stadig Klaus Jørgen /Skamlingsbanker /Sømanden og stjernen / En
sømand har sin enegang o.s.v.)

Er der nogen som kan hjælpe med det ?

Hilsen Åge

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 24-03-02 14:39

Hej Åge
Det tætteste du kommer på den type melodier er Politikens samling af
"Lystige viser"...der er vist 12 bøger.
Ellers Wilhelm Hansen "Sangbogen", 3 bøger har et bredt udvalg af
højskolesange, dansktop, dansk pop/rock, og udenbysk...gospel, evergreens
o.s.v

Du kan jo lige gå et smut på biblioteket og kigge dem igennem inden du
køber...de er dyre.

--
Anette & Søren Faarborg
The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik