guldfarve til tekst i publiser
Fra : Ivan

Dato : 24-03-02 11:41

Dav i gruppen

Jeg håber at det er den rigtige gruppe jeg skriver til.
Problem: jeg skal hjælpe med at lave nogle indbydelser til en
konfirmation(jo jeg skal selv med) og teksten på forsiden skal være i guld.
Jeg vil lave disse indbydelser i Publisher, da jeg mener at det er det
letteste. Hvordan for jeg lige lavet farven om til guld??

hi
Ivan

Fra : Uffe Bilde

Dato : 24-03-02 15:34

"Ivan" <snubbi@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg vil lave disse indbydelser i Publisher, da jeg mener at det er det
> letteste. Hvordan for jeg lige lavet farven om til guld??

Det er nok ikke lige det nemmeste projekt du er i gang med. Jeg er ikke
sikker på at Publisher kan finde ud af, at skrive guldfarve. Men har du en
printer der kan skrive ud i guld? Dem findes der nemlig ikke mange af. Jeg
ved Citizen Printiva 700 den kan. Men dem er der vist ikke mange af i omløb
længere. Eller er det noget du ender med at skal have trykt?

Uffe Bilde

Remember "All that glitters ain't gold"

Fra : Gevaldi

Dato : 24-03-02 15:47

> [...]
> Jeg vil lave disse indbydelser i Publisher, da jeg mener at det er det
> letteste. Hvordan for jeg lige lavet farven om til guld??

Prøv at kikke på dette farveskema
der finder du RGB værdierne:

http://eies.njit.edu/~kevin/rgb.txt.html#top

/Gevaldi

Fra : pre

Dato : 24-03-02 13:51

Hvilken farve
Hvis du mener at du bare vil ha´ teksten i Guld, så er det et problem som
mange har puslet med, men det bedste resultat får du med et svagt
farveforløb mellem gulligt og rødt. Det kræver eksperimenter og jeg er ikke
helt sikker på at Publisher er specielt egnet til netop det.
Hvis du har adgang til PhotoDraw, Photoshop, eller (vistnok) PaintShop Pro
så er der bedre muligheder. Du har brug for et format der akcepterer
farveforløb og transparence, og et program, der som Publisher kan håndtere
alt det andet med tekst og grafik.

Jeg har et guldhjerte som du kan få en kopi af, hvis...
pre

Fra : pre

Dato : 25-03-02 23:20

Jeg har lige sendt dig en "guldklump" så du kan se mulighederne. Men det
går ikke med Publisher som godt nok kan arbejde med Draw og Paint. Men
ingen af de programmer kan det nummer. I øvrigt er det meget tricky at få
det pænt. Hvis teksten ikke er for stor, kan jeg prøve at sætte den op i
PhotoDraw, så du kan "klistre" den ind evt. i Publisher.

Fra : pre

Dato : 26-03-02 16:01

For i øvrigt kan du lave korte "guld" tekster med WordArt. Vælg et eksempel
uden for outrerede farver og formater med to farver - efter mange
eksperimenter.
pre

Fra : Ivan

Dato : 30-03-02 09:04

Dav igen i gruppen

Mange tak for den meget hurtige hjælp. Jeg havde næsten regnet med at det
var svært, meget svært. Det er det jo også. Jeg har den indstilling at vi
kan lave alt på en pc. Det kan vi også, næsten. Det her arbejde kunne ikke
rigtigt lade sig gøre på den korte tid jeg havde til det.
Nu vil jeg prøve at arbejde lidt mere med de råd jeg har fået, det kan jo
være at jeg skal prøve en anden gang.

Til pre: det er meget gode side, den med RGB, men som du selv siger passer
farver ikke rigtigt ind i Publiser. Den kan jeg da bruge mange andre steder.

Mange tak for svar fra alle.

Hi
Ivan