MS Windows
briani 27239
FDISKe en NT partition....??
Fra : Keld Rosenberg

Dato : 24-03-02 11:24

Hej NG

Jeg har købt en bedaget IBM pc fra mit firma, og skal nu re-installere
WIN98... maskinen har kørt NT og her opstår problemet....

Den har en gigantisk 4GB disk, og på den er 2 GB udlagt som FAT32/NT
diskområde....

Når jeg prøver at om-FDISKe den til een fuld 4 GB partition (eller 2 2GB
partitioner) får jeg at vide at pga logiske drev, så kan jeg ikke få lov til
at slette sekundær or primær partitionen...... Og når jeg forsøger at slette
disse logiske drev, så er meldingen at der ikke findes logiske
drev...........

Nogen gode ideer... ????

Mvh Keld

Fra : Rasmus Rene Thomsen

Dato : 24-03-02 13:42

Mener at fdisk ikke kan fjerne NT partitioner, du skal/kan brug et program
der hedder delpart som kan klare ntfs

Vh
Rasmus

PS. har delpart til at ligge, så smid en mail hvis du skal have det
tilsendt.

Fra : Salva

Dato : 24-03-02 14:37

http://hercules.lss.ksu.edu/download/MSSTUFF/index.htm

-Salva

"Rasmus Rene Thomsen" <rasmus.rene.thomsen@min-postkasse.dk> skrev i en
meddelelse news:3c9dc9af$0$88667$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Madsen

Dato : 24-03-02 14:55
Fra : Keld Rosenberg

Dato : 25-03-02 17:58

øøøh hvad laver du madsen ????

Fra : Madsen

Dato : 25-03-02 18:02

Keld Rosenberg skrev:

> øøøh hvad laver du madsen ????

Hvad jeg laver?
Jeg flipper ud over folks elendige citatteknik og giver dem et link til
hvordan de med fordel kan forbedre den.

Madsen.

Fra : Arcana

Dato : 25-03-02 18:42

> Hvad jeg laver?
> Jeg flipper ud over folks elendige citatteknik og giver dem et link til
> hvordan de med fordel kan forbedre den.

Jeg er helt enig. Det er utroligt, så folk er dårlige til at klippe væk og
svare UNDER det de skriver, og det gør desværre deres guldkorn meget mindre
letlæselige.

arc@na

Fra : Peter Loumann

Dato : 25-03-02 19:12

25 Mar 2002 17:01:30 GMT, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg flipper ud over folks elendige citatteknik

Må jeg flippe med? Har lige besvarer et indlæg med bundcitat - og så
kan jeg ikke finde ud af, hvor jeg skal skrive mit svar ...

fut: news:dk.admin.netikette

hilsen pl

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-03-02 18:03

Mon, 25 Mar 2002 17:57:57 +0100, skrev "Keld Rosenberg"
<keld.rosenberg@bigfood.com>:

>øøøh hvad laver du madsen ?

Prøver at få dig (og alle andre, der bundciterer og medsender
hele det indlæg, som de svarer på) til at læse
<http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html> og helst følge det.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 26-03-02 17:44

On Sun, 24 Mar 2002 11:23:45 +0100, "Keld Rosenberg"
> [...]

>at slette sekundær or primær partitionen...... Og når jeg forsøger at slette
>disse logiske drev, så er meldingen at der ikke findes logiske

Ja, det er jo lidt af en "låst" situation

Hvis jeg husker rigtigt, så burde du kunne FDISKe fra en
Win98 boot-diskette, hvis du ved start af FDISK svarer Ja
til understøttelse af store diske (= FAT32-formatterede).

En evt. NTFS-partition vil (vistnok) optræde som en
NON-DOS-partition, som burde kunne slettes fra FDISK.

Jeg ser lige om jeg skulle have en gammel PC stående, som
jeg kan checke sagen på. I så fald vender jeg tilbage hér i
gruppen.

--
Venlig hilsen
Gert

Fra : Madsen

Dato : 26-03-02 18:03

Gert Søgaard Jensen skrev:

> En evt. NTFS-partition vil (vistnok) optræde som en
> NON-DOS-partition, som burde kunne slettes fra FDISK.

Så vidt jeg ved så kan du godt slette primære partitioner på den måde
du her nævner, men udvidede partitioner med NTFS kan du ikke slette med
Fdisk. Det passer også meget godt med at jeg sad en hel aften og var
ved at flå håret af hovedet til sidst, fordi jeg ikke kunne slette NTFS
med Fdisk på mit D-drev, som netop er en udvidet partition. Flere timer
senere opdagede jeg så at DriveImage kunne gøre det for mig (DOH!).

Se evt:
<http://www.windows2000faq.com/Articles/Index.cfm?ArticleID=13718>

Madsen.