Navne
Fra : Fie & Christian

Dato : 29-01-01 22:35

Hej allesammen!

Jeg blev lige inspireret af Kirstine's indlæge under "Dag 2" om hvordan hun
fandt på navnene til sine "børn"

Jeg er blev nemlig helt vild nysgerrig efter at vide hvor I fandt på navnene
til jeres respektive spinde-maskine? Personligt blev navnene til Tilde og
Tulle fundet på, på vej hjem fra Inge's Kattehjem , fordi jeg syntes, at de
skulle have navne, når de kom ind i deres hjem Tilde kom ud af Matilde,
som den bedre halvdel syntes var for langt og Tulle viste sig som en
naturlig følge af at jeg gerne ville have at deres navne skulle starte med
det samme, når de nu var søskende.

Det sjove er at navnene passede perfekt, fandt vi ud af. Tilde var temmelig
klodset som helt lille og "tildede" tit, når hun skulle springe op efter
noget Tulle passede egentlig også godt, fordi Tulle går meget rundt og
kigger sig omkring og inspicerer (sådan lidt "tullen" omkring). Men jeg må
indrømme, at navnene passede om muligt endnu bedre, da de var små, men hvem
laver om på dem nu ?

Glæder mig til at høre jeres kreative navne og deres oprindelse

Hilsen
Fie, Tulle og Tilde (som stadig er meget reserveret efter sin første løbetid

Fra : R. Ilsøe

Dato : 29-01-01 23:42

> Jeg er blev nemlig helt vild nysgerrig efter at vide hvor I fandt på
navnene
> til jeres respektive spinde-maskine?

Go' idé. Hmmm... nu har jeg jo haft et utal af katte, efter som jeg har fået
mange katte og killinger ind, der ellers skulle aflives, eller jeg har
"konfiskeret" nogen, fra venner, som jeg fik overbevist om ikke brugte nok
tid på dyrene (er stadig venner med dem!:) så jeg vælger bare nogen enkelte
ud...

Müsli... Lignede en rosin, men ville dog ikke kalde hende rosin, så det blev
til Müsli, der jo indeholder dem.

Tinne... Blev oprindeligt opkaldt efter det min mor kaldte mig som lille.
Familien mente vi passede sammen i temperement!:)

Dumbo... Som killing var han lidt buttet og havde meget store øre. Deuden
var han døv, så han virkede lidt u-intelligent!:)

Gizmo... Fra Gremlings filmene.

Squis... Lille pjok, med et temerement som en løve! *G*

Lille-Ko... Spinkel, kantet kat, med mønster som en ko. Ville egentlig ha'
fundet et andet navn, men nu har ha hedet lille-ko i 1 år, så det er nok idt
sent!:)

Det var et lille udpluk af mine kattes navne.

Glæder mig til at høre flere.

R. Ilsøe

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 30-01-01 00:55

Jeg starter også fra en ende af :

Melissa : Opkaldt efter en person i en kærlighedssang / også Misbamsen fordi
hun er langhåret og blød som en "rigtig" bamse ;))

Miv : Når hun åbnede munden kunne hun kun sige Miivvv
Søs : fordi hun var søster til Miv
Junior : fordi han var som snydt ud af næsen på sin far

Rambo : fordi da han første gang skulle ud, stormede han ud af døren
opdagede at verden er stor, halen mellem benene og ind igen..

Minimax /mini : efter sangen minimax lidt misvisende for han blev dælme
stor..

Søs og Miv flyttede hjemmefra mens naboen passede misserne, fordi jeg var
"optaget" andetsteds, Junior flyttede sammen med sin far, Rambo og Minimax
samlede jeg op på vejen ;(((
Så nu er der kun Melissa tilbage........
--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Helle Andersen

Dato : 30-01-01 01:47

"Henrik Pedersen" <misbams@edb.dk> skrev i en meddelelse news:954vu1$2hea$1@news.cybercity.dk...
<snip>
> Så nu er der kun Melissa tilbage........

Hej Henrik

Jeg håber, at Melissa er lagt i seng, så hun ikke
har set, at du har brugt "kun" og "Melissa" i
samme sætning Fyyyyyy......
--
Hilsen Helle
Thousands of years ago, cats were worshipped as gods. Cats have never forgotten this.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 30-01-01 02:25

Hej Helle ;))

æv se nu bare der fordi jeg lige skulle læse dit indlæg opdagede hun det og
nu er hun vist sur resten af dagen/natten ;((

ellers nogensinde haft en fornemmelse af at missen tænker "han/hun er dum og
jeg kan ikke tale" ??
især når de vil et eller andet og det så ikke lige er til at regne ud hvad..
--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Helle Andersen

Dato : 30-01-01 02:34

"Henrik Pedersen" <misbams@edb.dk> skrev i en meddelelse news:95555l$2td5$1@news.cybercity.dk...
> æv se nu bare der fordi jeg lige skulle læse dit indlæg opdagede hun det og
> nu er hun vist sur resten af dagen/natten ;((

Jamen, det er du altså selv skyld i ! Det var jo
direkte blasfemisk - skam dig

> ellers nogensinde haft en fornemmelse af at missen tænker "han/hun er dum og
> jeg kan ikke tale" ??
> især når de vil et eller andet og det så ikke lige er til at regne ud hvad..

Næ, den følelse jeg får, er at de tænker, at jeg er
dum, fordi JEG ikke kan tale ordentligt kattesprog,
men bare kommer med en masse uforståelige
lyde. Det eneste en imbesil, som jeg kan finde ud
af at sige er simple ord som f.eks. "mad" og "nej".
Jeg må komplimentere mine overlegne katte. De
har meget tålmodighed med mig og nogen gange
lykkes det dem, at få min lille kyllingehjerne (nej,
misser - kyllingehjerner smager IKKE godt) til at
forstå, hvad de fortæller mig. Mine misser sender
beroligende tanker til Melissa og fortæller hende,
at hun aldrig må tvivle på, at hun er det ophøjede,
overlegne intelligensvæsen i husstanden

--
Hilsen Helle
You can always tell a cat, but you can't tell him much.

Fra : Melissa Misbams

Dato : 30-01-01 03:28

Miauu Helle ;))

Han skammer sig også nu, men for en sikkerheds skyld fik han det godt dask
med poten....

Jeg sender et stort spinbrum retur, jeg tror at han ved hvem der er den
klogeste, men man kan aldrig være sikker med ham...

--
Miauu & Med venlig hilsen

Melissa & Henrik
Husk mennesker kan opdrages, man skal bare træne dem hver dag..

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 30-01-01 04:04

ohh inden jeg får en selvhenter mere...;((

Junior lignede sin kattefar som af sin menneskemor var navngivet Bimmer..

Egentlig ret morsomt, fordi hvis man skældte ud på junior stod senior der
med det samme med sømposen ude...;))

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Margit Wulff

Dato : 29-01-01 22:54

Skulle I mangle flere navne, kan I kikke ind på www.kattesiden.dk og finde
flere end 700 navne. Jeg har endda endnu flere, som endnu ikke er blevet
lagt ind. Så der er nok at tage af.

Vores to katte hedder Cleo (hendes mørke stemme) og Figaro.

Hilsen Margit
-Enterpol - det lille hyggelige sted på nettet
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Få et gæste login i 14 dage og hils på os www.enterpol.dk

Fra : carsten

Dato : 30-01-01 00:39

Kære Fie.

Det var egentlig meningen at vi ville ha' kaldt vores to guldklumper :
M'gala (efter adoptivdatteren i "Den Eneste Ene"..) og Puter (fordi det
kunne være sjovt, at når man skulle kalde på ham kunne sige K/COMPUTER...
Men så synes vi alligevel det var lidt..bum,bum.
Så tænkte vi i Gudenavne. Vi havde bestemt os for Zeus og Freja, men da vi
fik poderne hjem, opdagede vi at han ikke var en Zeus men en lille fræk
Frederik. Og det passede jo fint sammen med Freja.
Så nu hedder de Frederik og Freja.

M.V.H Lone, Carsten, Frederik og Frejamusen.

Fra : Helle Andersen

Dato : 30-01-01 01:44

"Fie & Christian" <dovenlas@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:9mld6.16738$fa3.841741@news010.worldonline.dk...
<snip>
> Glæder mig til at høre jeres kreative navne og deres oprindelse

Min første kat, Chili, fik helt klart navnet pga. hans
temperament. Oprindeligt havde jeg overvejet
Speedy, men da han var delvist udekat, ville jeg
ikke stå i min have og råbe noget med "speed" i
det små-skumle kvarter, jeg boede i - så det
blev altså Chili i stedet. Min næste kat, Pepe, fik
sit navn, fordi han bare lignede sådan en fræk,
italiensk baggårdskat og første gang jeg så ham
på Dyrenes Beskyttelse, styrtede han rundt og
fiskede spageti ud af de andre bure. Åh ja - og så
lød Pepe & Chili ret godt sammrn, syntes jeg.
Næste kat, Ophelia, var en siam/aby-blanding og
kunne lige så godt have heddet Queenie - i hvert
fald skulle hun have et navn med stil, elegance og
personlighed.
Tia er et stamtavlenavn og da jeg umiddelbart
senere fik Camillo, blev det lidt problematisk. Jeg
havde altid haft en forestilling om, at fik jeg en brun
burmeser, skulle han hedde Timian - spørg mig
ikke hvorfor - men jeg kunne slet ikke forestille mig
noget andet. Men eftersom jeg gerne ville beholde
Tia's stamtavlenavn, syntes jeg at det ville blive for
forvirret med enslydende navne som Chili, Tia &
Timian. Han stamtavlenavn kunne jeg ikke bruge,
for han hedder altså "Bran new boy of Stenius"
Det blev alligevel stamtavlen, der hjalp mig, for
jeg endte med at opkalde ham efter sin far,
Camillo.

Chabél blev til på en underlig måde. Jeg havde i
1½ år været skrevet på venteliste til en vildtfarvet
somalidame, som jeg hele tiden i tankerne havde
kaldt Chabelle. Tja, det endte langt om længe med
at blive en sorrel hankat i stedet, for han ville
simplethen flytte sammen med mig. Jeg blev enig
om, at jeg ville opfinde en hankønsform af navnet,
fordi det var svært at få ud af hovedet igen.
Opdrætteren kaldte ham i daglig tale for Charme,
så hans stamtavlenavn endte med at blive
Babushka's Chabél Charme.

Eika er et stamtavlenavn og hun er opkaldt efter
sin far, Eik. Faktisk hedder hun Eika Glabelle og
er opkaldt efter både sin far og mor.

Giza er også et stamtavlenavn.

Hvis jeg kan affinde mig med navnet foretrækker
jeg altid at beholde stamtavlenavnet, for det er så
dejlig nemt, at de faktisk hedder det samme, som
man kalder dem

Du har selvfølgelig allesammen er hel del
kælenavn ud over deres rigtige navn. Tia hedder
Tøs, Tiisen & Mus. Camillo hedder Don Camillo,
Millo & Miller. Chabél hedder næsten altid Bell-Bell
- med mindre vi er uvenner Til tider også
bare Bell eller Bergen-Beltzen. Eika hedder
Eika-ka eller Eika-mus og Giza hedder næsten
altid Gizling eller nogen gange Giiiiiiza.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 30-01-01 02:36

d. 29/01/01 22:34 skrev Fie & Christian på dovenlas@hotmail.com i artiklen
> [...]

> fandt på navnene til sine "børn"
>
> Jeg er blev nemlig helt vild nysgerrig efter at vide hvor I fandt på navnene

Hej

Ja, hvordan var det nu... da vi var på besøg hos opdrætteren skulle vi jo
kun have en killing lige nu (ha!) Min bedre halvdel forelskede sig straks i
en lille nysgerrig sag med brun næse, så hun blev placeret på spisebordet så
vi kunne lære hende at kende. Af en eller anden grund satte Kirsten
(opdrætteren) også en anden killing - mindre, lidt sky og med et
sammenknebent, dårligt øje på bordet. Måske hun også er menneskekender
Den lille brunnæsede legede med en sammenkrøllet nylonstrømpe og var ganske
tryg ved os. Den anden - som vi jo egentlig ikke var interesseret i - sad
stille længere tilbage og så på (med det ene øje). Hende med den brune næse
- starten på hendes chokoladebrune maske - fik vi at vide var en lille
personlighed, nok en kat man skulle fortælle af og til, hvem der bestemte
(ha, ja det ved vi godt idag - det gør hun!). Den lille stille, lysere pige,
der endnu ikke havde fået sine striber i ansigtet - hun var "bare en lille
sød pige". Nå, vi aftalte at købe den chokolademaskede og fik at vide, at
hvis vi hurtigt fandt på et navn, kunne hun få sit kaldenavn på stamtavlen.
Det var et "D-kuld" men andet var også OK. Det tyggede jeg så på de kommende
dage. Og med beskrivelsen af hendes personlighed i baghovedet - så blev det
til Donna. Efter endnu en uge - der var 2 uger til misserne blev 12 uger og
vi kunne få vores kat - opdagede jeg, at jeg gik og spekulerede på hende den
lille med det dårlige øje. Jeg opdagede at jeg havde givet hende et navn i
tankerne - lille Ditte. Så vidste jeg at jeg måtte finde pengene, overtale
min bedre halvdel og ringe og spørge, om hun stadig var til salg. Og ja, hun
skulle måske ellers have været til Frankrig, men jo, hun måtte gerne flytte
med Donna. Og ja, det dårlige øje var OK nu.
Og ved I hvad - de navne passer stadig i dag. Donna er lederen, der ser
efter om lyde er farlige og sådan noget. Kun når hun ligger hos sin "mor"
(mig) dropper hun ansvaret - hun regner nok med at jeg så overtager det
Hun er stolt, men dog afhængig. Af og til hedder hun PrimaDonna. En lidt
kompliceret personlighed, men meget elskelig og kærlig. Ditte er en
ukompliceret lille sag der snakker fanden et øre af og snor os om sin pote.
En lille hidsigprop men også en lille bangebuks og en lille kælegris - og så
hugger hun alle slags dimser, hun kan komme afsted med og "forsvinder dem"
sporløst. Så hedder hun BanDitte.
Andre navne: Mus (vores gæster siger altid forarget i kor "jamen det _er_ da
en kat!") Mullermis, Bulderfnis, Dunderklump, Dittemis, Ditski, Donnamus,
Donnaen, Ditsen, Mivvie, Meezer (engelsk kælenavn for Siamese), Miv og
_meget_ andet......)
Og nu bliver dette her virkelig for langt, men hvad hjertet er fuldt af

Mange hilsner
Ann R

Fra : Heidi Høegh

Dato : 30-01-01 07:45

Hej Fie, Tulle og Tilde

Det var en rigtig god ide, det er rigtig sjovt at se hvad der ligger bag
folks navne valg til deres katte.

Jeg har tre katte : Cocio, Tyson og Dumle, og de fik deres navne på denne
måde :

Cocio som var vores første kat : Vi havde et par måneder inden fået en ged
der kom til at hedde Milka, og så syntes vi ligeså godt at vi kunne blive i
chokolade verdenen og derfor blev hun opkaldt efter Cocio chokolademælk.
Hendes kælenavne er Cokie, og fordi at hun er sort og hvid og "kraftig"
bygget bliver hun også kaldt spækhuggeren

Dumle ankom efter Cocio, og ja lidt fantasiløst blev hun opkaldt efter Dumle
karameller (vi kan godt li´slik her i familien . Dumles kælenavne er
Nulle, Tumle eller Guldklumpen.

Tyson som var et lille skravl på ca. fire uger, helt alene i verdenen,
dehydreret og med en kraftig tarmbetændelse, kæmpede en sej kamp for sit
liv, og kom derfor til at hedde Tyson. Men han har egentlig aldrig heddet
andet end Knud. Og hvorfor så Knud, jo det var fordi da han var så lille og
syg, gik jeg rundt med ham indrullet i i min bluse (ligesom en kænguru ,
og når jeg så sad og varmede ham, stak de der små poter altid frem, og
trædepuderne er helt sorte, og så kaldte jeg ham egentlig aldrig for andet
end Knud abetå. Abetå er med tiden forsvundet og nu hedder han kun Knud

Ja det var fortællingen om mine katte og deres skøre navne

Masser af hilsner fra
Heidi Høegh og de tre katte med de tossede navne.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 30-01-01 07:59

"Fie & Christian" <dovenlas@hotmail.com> wrote in message
> Jeg er blev nemlig helt vild nysgerrig efter at vide hvor I fandt på
navnene
> til jeres respektive spinde-maskine? --

uha.... nu er jeg jo nødt til at nævne dem alle sammen*G*

kitti- blev opkaldt efter katten jonesy i filmen aliens.... på et
tidspinkt går han nemlig og kalder på missen og kalder den for "kitty
crap"... det var _for_ inspirerende*G* hvilket sæfølig også gik igen når
hun opførte sig fjollet......

leo løvekat - var den dejligste lille røde hankat... en fra kittis
første og eneste kuld...det var simplethen oplagt*G*

jack - var opkaldt efter min ex's foretrukne wiskey - jack daniels....
søn af en forvildet mis der havde tilhørt min overbo men nu oede ude i
skuret bag huset....

dannie også opkaldt efter wiskeyen*G* når vi nnu havde en jack var det
jo oplagt med en danniels...... som blot blev lavet om til dannie da hun
var en lille dame.... hende overtog vi fra en af min ex's kolleger der
gik fra hinanden og ikke kunne beholde hende... der var hun 15 uger....

og så sidst men ikke mindst sweety..... han fik navnet fordi han var den
sødeste lille hårklump da jeg så ham første gang..... og så tilbragte
han de første to timer ( da jeg mødte ham første gang) med at sove en en
lomme på mit bryst...... godt beskyttet af min hånd uden på*GG*
min søn og jeg var enige..... han var bare søøød...... og det hænger ved
endnu selvom han er ved at være voksen..... nu og da går han under
navnene sweets og mitze... mitze er især når han rigtig slænger sig og
bare ligger og venter på at blive nusset eller når han balancerer rundt
på ryglænet i håb om lidt nus*G*

knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*

Fra : Winnie & Espen

Dato : 30-01-01 15:35

Vores hedder jo Ib Fister og Mitte Miv - jeg skylder min kæreste at sige, at
han intet har haft at sige med hensyn til navnene! Jeg forelskede mig nemlig
i dem inden jeg forelskede mig i ham - selvom han flyttede ind før de
gjorde! Forvirret? Godt!
Men altså! Jeg har altid ønsket mig en rød hankat og altid vidst at han
skulle hedde Ib - opkaldt efter min kære barndomsvenindes far, der hedder
Ole Ib! Ole Ib lagde ud med at blive lidt fornærmet - senere en smule stolt
og nu er han ikke til at skyde igennem! Han har dog lidt svært ved det
faktum at når jeg en gang får en skildpadde, skal den hedde Ole!
Ib har selvfølgelig et efternavn - Fister, sådan har alle vi andre det jo
også og så er han lidt af en fistergøj! Desuden kommer her en del
engelsksprogede og der hedder han naturligvis Mister Fister! Kælenavnene
er mange: Ibsen, Klisterkatten, Ibskid, Ibbermissen, Tøsedrengen og
naturligvis; Mors Mis!
Mitte Miv blev først til en Mitte da jeg så hende. Hun var lille og ilter,
gjorde intet for at fedte sig ind hos sine nye forældre, tævede alt og alle,
men havde samtidig et udtalt beskytterinstinkt over for Ib! Trods det faktum
at han var dobbelt så stor som hende! Mitte Miv virkede som et godt navn til
en lille egenrådig hystade! Kælenavnene er Mivsen, Mitte Madøre (hun er
meget madfikseret), Fru Piccalop (og rund!), Mitte Møgmis (når det er det
hun er!), Mitte DræberMis, Tyvetøsen (hun har meget lange Kløer!) og
naturligvis; Fars Finke!

Åh ja.... De kære små! *Hengivent suk...*

Hilsen Winnie

Visit http://lagerhead.subnet.dk for latest updates on the band...

Fra : Pia Klit Larholm

Dato : 30-01-01 16:59

Vores kat Ian fik hjem fra dyrehospitalet - en meget sky hankat på godt
½ år, som ellers skulle have været aflivet, da ejerne ikke kom efter
ham.

Navnet... Jeg tænkte over det hele dagen og kunne ikke finde noget navn,
gik i seng og håbede på at natten ville bringe mig svaret.
Og så drømte jeg... Jeg så en navneliste og navnet Ian stod bare frem.
Og jeg kunne huske det dagen efter, så han bliver kaldt Ian.
En rum tid senere fandt vi så ud af, at min afdøde morfar også hed
Ian... så cirklen er næsten sluttet.

Pia

* Pia Klit Larholm * "I can not give you a formula for success,*
* * but I can give you a formula for failure: *
* Per Aspera Ad Astra * try to please everybody." *
* http://www.larholm.dk/pia* Herbert Bayard Swope *

Fra : mimivilford & svante~

Dato : 30-01-01 17:38

Min ældste hankilling på 7 mdr. kom til at hedde Humongus (engelsk slang for
enorm), da vi regnede med at han ville blive en kæmpe hankat engang.
Min lille killing på 17 uger fik navnet Micro, da han simpelthen er den mindste
killing jeg har set på 12 uger. Der var ingen der troede på han var 12 uger, da
vi fik ham, men det var hvad vi fik at vide af dem vi købte ham af.
hej fra Mimi

Fra : Ida C. Willemoes-Wis~

Dato : 30-01-01 18:07

Hej alle

Vi (mig og min mand) har 2 huskatte, der er ca. 8 mrd gamle.

Navnene er en lang historie. Jeg er vokset op med kat, og har længe
vilel have katte igen, men jeg mente det var synd at have dem i en
lejlighed, smat vi ville ikke binde os. Da jeg så manglede nogen dyr,
fik jeg et akvarium, da man kan lade fisk passe sig selv i 1-2 uger.
Nogen af de genkendelige fisk (et platypar) blev Kant og Levina efter
filosofferne Kant og Levinas.
Dette var fordi min mand har en BA i filosofi.

Da diverse bøger, venner med katte og tilsidst folk på internettet havde
overbevist os om at man godt kunne have kat i en lejlighed, især når den
er stor, måtte vi have en. Dvs to, da vi begge godt kan have nogen lange
dage.

jeg mente at de så skulle have nogen navne fra 'min verden', og jeg
læser civilingeniør - informatik, dvs matematik og datalogi. jeg gik så
på jagt efter matematikkernavne. Her er resulatet:

Gauss - Efter Johann Carl Friedrich Gauss(1777-1855), en af de største
matematikere. Han er en bruntabby, og da jeg så ham, synes jeg bare han
lignede en Gauss.

Khayyam - Efter Omar Khayyam (1049-1131), en persisk matematiker og
digter. Han er en lille sort kat, og ja de andre navne jeg/vi havde
overvejet passede ikke på ham, eller også havde personerne gjort nogen
ting vi ikke synes var helt smarte...

Vi har haft dem siden oktober, men de kan ikke helt finde ud af havd de
hedder endnu...

ja det var så historien herfra.

/Ida og Christian og kattene der sover

Ida C. Willemoes-Wissing

email: icww@pf.dtu.dk

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 30-01-01 19:43

On Mon, 29 Jan 2001 22:34:31 +0100, "Fie & Christian"
<dovenlas@hotmail.com> wrote:

>Jeg er blev nemlig helt vild nysgerrig efter at vide hvor I fandt på navnene
>til jeres respektive spinde-maskine?

   Vores kat Nala hedder sådan fordi hun der hvor hun kommer fra
gik sammen med en hankat der hed Simba. Jeg behøver vel ikke fortælle
at de er omtrent fra den tid hvor "Løvernes Konge" lige var udkommet
på video?
--
- Trine
snoe@nospam.dk

Fra : N/A

Dato : 30-01-01 21:16

Fra : Sidsel & da Gang O' ~

Dato : 30-01-01 21:16

Yoda er da et godt navn, desuden er Yoda sådan en sød lille konfus fætter! -
Okay, jeg elsker Star Wars...*g*
Jeg kender en ilder der hedder R2D2... :)

- Sidsel

Fra : Nina

Dato : 30-01-01 21:58

Jeg har opkaldt mine sidste 2 killinger efter Starwars, da deres far hedder
Starwars.
Jar Jar Binks fik sit navn fordi an altid rokkede med de store øre når han
suttede.
Chebacca fik sit fordi han var en stor brun "bamse".

Udover det havde jeg som barn en kat der hed "Karl Børge Viggo Andersen".
Det var simpelthen fordi vi ikke kunne blive enige og pludselig var der en i
fjernsynet der hed sådan. Det var den længste navne tekst jeg nogen sinde
har set i fjernsynet.

--
Hilsen Nina
DK. Tender Tribes

Fra : N/A

Dato : 05-02-01 21:16

Fra : Sidsel & da Gang O' ~

Dato : 05-02-01 21:16

> Gid katten dog var halvt så vis...

Hehehe, og jeg som ellers har hørt så meget om intelligente katte! Jeg går
ikke udfra at du mener Yoda er en af dem...

Har du overvejet en kat ved navn Bilbo eller Frodo?
Dejlige navne hvis man har læst Ringenes Herre eller Hobbiten. (Hobitter er
også nogle små hjemmevante hygge gutter....de holder meget af deres små
hyggelige hobit huller...)

- Sidsel

Ja ja. det var OT!!

Fra : Ann K.

Dato : 30-01-01 23:27

Hejsa.
Jamen så kommer historien om mine missers navne...
Saga kom til at hedde sådan fordi jeg altid har elsket de norrøne sagaer og
nordisk/keltisk mytologi... Første gang vi så hende, var hun bare en lille
kulsort, reserveret og mystisk dame på bare 2 uger, men allerede der kunne
hendes "forældre" fortælle historier/sagaer om hende
Vores store labradorblandingshund skulle også have et navn og jeg
insisterede på at vi skulle blive i den "nordiske tradition"... Ville helst
have haft Freja, men manden holdt på Sif (Thors hustru - det skulle hunden
nemlig have heddet, hvis det havde været en han
Sagas killinger:
Tjalfe og Røskva holdt altid sammen, nærliggende at kalde dem det! Navnene
er fra det menneske søskendepar som Thor tog med sig fra en af sine rejser
til Midgård...
Misling var bare såååå lille...
Tamlin var dødcharmerende og blev opkaldt efter en skotsk elverkonge, der
lokkede unge uskyldige piger til sig - efter mødet med ham, var de i hvert
fald ikke uskyldige længere .
Aja Dobbo, der skal man altså have læst Aja Dobbo bøgerne af Charlotte
Reuter, for at forstå det De kan klart anbefales, hvis man har børn i
alderen 8 - 12 år!!!!
Skovkatten Aske hedder på stamtavlen Ashe... prøv at udtale det hurtigt...
Helt rigtigt, sådan noget kalder man ikke en kat!!! *ss* Men navnet var
passende, han er nærmest askefarvet, så vi fordanskede det bare
Ranje fandt vi halvdød af sult og kulde nytårsaften... Kønsbestemmelsen var
nok temmelig usikker både pgr. kulde, men også det, naturligvis lille!!!!,
kvantum alkohol, jeg havde indtaget... Vi kaldte ham Ronja , fordi manden
her i huset elsker Astrid Lindgrens historie... Den gik ikke i længden, så
navnet blev lavet om til en svensk hankønsform... Senere har vi fundet ud af
at "ranjé" på serbisk betyder "såret" og det passer jo fint til hans dårlige
forpote
Vores lille Shetland sheepdoghvalp hedder noget så umuligt som *stamnavn*
Dixi in Black... Manden rent ud _nægtede_ at kalde et af sine dyr for Dixi,
fordi han fik en vision af en studedum sydstatsblondine )). Vi ville
stadig gerne bevare den nordiske tradition, men det er hulens svært at finde
på pigenavne med D, hvis de samtidig skal være oldnordiske (Bogstavet D
eksisterede ikke i runealfabetet)... Vha. Camilla her fra gruppen fandt vi
dog frem til to; Drimo eller Dise... Og valgte det sidste, der er en
betegnelse for en gruppe af slægtsgudinder/skæbnegudinder/skytsguder...
Passende valg, da vi jo skulle introducere en lille fjollet hundehvalp til
bla. hystaden Saga - her kunne kun skæbnen råde!!!!

Kælenavne... Tja... Saga = gamle tøs, hystaden, mullemissen, futte... Tjalfe
= tjaffe, lillemissen (totalt misvisende!!!), skævøje... Aske = striber,
askenusen og *suk* askepot... Ranje = tykke læs, brumkat, bjørnemis, I
skulle høre ham spinde!! Hundene; Sif = sifsaf, siffer, sifhund, vuffi,
tøffe... Dise = lillevuf, muffedise, fjante...

Hmm - jeg er vist ikke bedre end min navnesøster... Det her blev også
laaangt

Mvh Ann

Fra : Gidde

Dato : 30-01-01 23:46

Hejsa
Åhhhh.....Aja Dobbo...jeg må snart læse dem igen!!! Aja Dobbo, hunden Fuzzy og
den lede Aliman, som ender sit liv på jernbaneskinnerne....glemmer dem aldrig,
de bøger er bare så gode...mine børn får dem en skønne dag tvangsoplæst som
godnat-bøger
Man behøver vist ikke være max 12....jeg tror jeg var 14-15 år da jeg læste
dem...på lillesøsters anbefaling! Hm...så er jeg lige kommet i tanken om endnu
flere bøger til listen over anskaffelsesværdige...
Mvh. Gitte

Fra : Helle Andersen

Dato : 31-01-01 08:00

"Ann K." <tsars@image.dk> skrev i en meddelelse news:nhHd6.17627$fa3.912841@news010.worldonline.dk...
>snip<
> Aske = striber,
> askenusen og *suk* askepot...

Ann, altså ! Det er sgu' da mental kastraktion, at
kalde kræet for askepot.....*GG* Jeg vil kalde min
næste hankat for Tornerose, så slipper jeg måske
for et dyrlægebesøg

Fra : Ann K.

Dato : 31-01-01 23:34

Hejsa.

Helle skrev:
>Ann, altså ! Det er sgu' da mental kastraktion, at
kalde kræet for askepot.....*GG*

<> Helt og aldeles enig!!!!!! Men det er nu manden som gør det.... Hmmm!!!!
Men jeg vil prøve at fremføre dit argument, så kan det jo være at han holder
op?!

Gitte skrev:
> [...]
og
den lede Aliman, som ender sit liv på jernbaneskinnerne....glemmer dem

<> Hi, hi... Vi (manden og jeg) hørte dem første gang i børneradio, mens vi
gik og gjorde vores nykøbte hus i stand... Når 2 voksne kunne blive så
fanget af historien, så måtte det da lige være noget for mine
"fritter-børn", tænkte jeg... Det endte med at jeg ialt har læst alle 6
bøger højt 3 gange ))
Og så var det for resten _ikke_ Aliman, der endte sit liv på
jernbaneskinnerne!! *sss*
Der går stadig katte og hunde rundt i Brøndbyøster med navne som Aliman,
Aja Dobbo, Fuzzy, Kalle osv

Mvh Ann

Fra : Lisa K

Dato : 31-01-01 13:07

Vores katte hedder Salem og Stoffer.

Salem, fordi han ligner katten fra tv-serien "Sabrina - skolens heks", dog
kan han ikke snakke.
Navnet udtales på engelsk [ sæjlem] sådan cirka Vores dyrelæge udtaler
det forkert når vi har været dernede
men det er tilgivet.

Stoffer er opkaldt efter tigeren fra "Sten og Stoffer", vi sad længe samme
aften som vi fik ham og snakkede om
navne. Men da han er tigerstribet og er næsten gul med striber på maven så
blev det Stoffer.

Mine kælenavne til vores katte er salemski, stoffermis og til dem begge er
det misse-skat (ikke misse-kat) og mors misse.

Miav fra Salem, Stoffer og Lisa

Fra : jannie

Dato : 31-01-01 19:03

Hej!

jeg havde sådan set besluttet at min kat skulle hedde Coco. ( fordi jeg
ville have en sort hun kat, og syntes navnet passede godt hertil), Men da
jeg fik den lille sort killing i armene,syntes jeg overhovedet ikke navnet
passede til hende - det var alt for "hårdt" til den lille fine killing.
Derfor har hun fået navnet Kira, som jeg synes passer meget bedre til hende.

jannie

Fra : Camilla Scharff

Dato : 31-01-01 22:34

Navne... Ja, hvorfor hedder misserne egentlig det, vi kalder dem? *tænke,
tænke* (bær over med mig... lige hjemvendt fra en laaang nat og dag i
Århus - "sov" på hotel som ligger lige ned til havnen, og hvor der kører
_mange_ fragttog hele natten!)

Okay, vores ældste hankastrat, Dizzy, er såmænd "døbt" Dizzy på stamtavlen
(helt bestemt Dizzy of Blueberry Hill - jazz-interesseret opdrætter) -
opkaldt efter Dizzy Gillespie... hans store kinder passer perfekt til navnet

Vores yngste kastrat hedder Cappuccino på stamtavlen - han er
chokoladefarvet, lysere som lille, så hvad kunne han ellers hedde? Han
kaldes Cino til daglig.
Bast, vores ældste hunkat, fik jeg selv lov til at vælge navnet på. Jeg
valgte Bast, da det er den egyptiske frugtbarhedsgudinde m.fl., som i øvrigt
er en kat! Bast er en temmelig bestemt dame, og bliver derfor også kaldt
Basta, hystaden, møgkællingen - og er i øvrigt også kendt som Pølsen, idet
hun lignede en sådan, da hun ventede sit første kuld på i alt 5 killinger.
Tut - Bast's datter fra 1. kuld - hedder Danish Design på stamtavlen...
Åndsvagt navn, jeg ved det - har selv givet hende det - det kan man
naturligvis ikke kalde hende for til daglig, men da hun er lille
"Tuttenutte", så hedder hun altså Tut
Så er der Jackie - hedder også Jackie på stamtavlen - mest kalder for
brune-pigen eller lillemissen...
Fine eller Plette hedder Finishing Touch (fordi jeg i årevis havde ønsket
mig en blåtortie, og endelig kom den!) - og så _er_ hun altså også fin! -
hvis man spørger mig...
Gilbert, vores unge hankat, bliver nok mest kaldt for Mansen
(fantasiforladt...)
Og endelig er der vores aby-ungdyr, som på stamtavlen hedder Copyright -
bare fordi jeg synes det var sjovt - hun er fornylig blevet "omdøbt" fra
Copy til Loppen, fordi hun er fuldstændig ligesom en loppe - hurtig, god til
at hoppe og svær at fange

Mvh.
Camilla og de 8 terrorister (deres fællesbetegnelse)
www.burmese.dk

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 31-01-01 23:33

"Fie & Christian" <dovenlas@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Glæder mig til at høre jeres kreative navne og deres oprindelse

Hejsa

Ja min dejlige røde hankat hedder så Neo, han er opkaldt efter hovedpersonen
i filmen The Matrix.
Kæresten mente ellers at han skulle hedde Eric Cartman....... ohhhhh godt
nok er han sjov ham den tykke fra South Park, meeeeeeeen synz nu det ville
være synd for missebarnet. Og da vi begge synz at The Matrix er en fed film,
ja så blev det så til Neo

Joan

Fra : Trine Balling

Dato : 06-02-01 01:45

Ja mine 2 katte hedder Pelle og Mulle

Da vi fik Pelle hjem viste vi ikke rigtig hvad den skulle hedde, vi Viste
bare at den ikke skulle hedde et almindelig kattenavn som pjevs, pjuske osv
men et rigtigt navn, så vi kiggede på kattenavne sider og vi kunne ikke
finde det rigtige... så fandt min kæreste på Pelle da han kender en der
hedder Pelle og den var lige så klodset som ham, og meget nuttet, så det
skulle det bare være.

Mulles rigtige navn er Muller. Det har han fået af sin gamle ejer og da vi
hentede ham på Dyrenes beskyttelse blev vi enige om at Muller lyder som
noget helt forkert så det blev bare til mulle det lyder lidt pænere i mine
øre, det er gået godt med at kalde ham det... han lystre da når vi kalder.

Hilsen Trine, Pelle og Mulle

Fra : Lotte-m

Dato : 06-02-01 16:46

"Trine Balling" <trine@ramskov.nu> skrev:

> bare at den ikke skulle hedde et almindelig kattenavn

Jeg har altid lagt vægt på at navnet og katten passede
sammen.

Min første kat hed Chilli, fordi pelsen var rødlig. Samtidig
med Chilli havde vi Knirke, som kom til at hedde sådan, fordi
han som killing krøb op til mig om natten (jeg sov på en
lav madras på gulvet) og lagde sig ved min hals og *knirkede*,
så det var umuligt at sove.

Senere fik vi Sofie, der var en tilløber. Hun kom til at hedde
Sofie, fordi min datter syntes det var sejt.

Nu har vi Mimi, der er opkaldt efter en karakter i en opera.
Det var hendes tidligere ejer der fandt på navnet og vi syntes
ikke der var grund til at ændre det. Mimi havde i øvrigt en
kammerat, der hed Tosca - jo, deres menneske var glad for
opera

At min datter hedder Bibi og katten Mimi giver nogle gange
anledning til forvirring, når vi lærer nye mennesker at kende.
Der sker også de begge dukker op, nar jeg kalder

Lotte
--
http://www.lotte-m.dk

Fra : Silverflame

Dato : 06-02-01 15:26

Hej.
Mine missere hedder Bastian og Liiv. Bastian fik navnet Bastian, efter
dregen i den Uendelige historie, som OGSÅ er bange for al ting. Trods han er
en stor mis på næsten 9 kg nu, farer han stadig sammen ved den mindste
uvante lyd!
Liiv startede med at skulle hedde Emma, men det var før vi så hende! I mit
hovede var en Emma-mis en stille og rolig lille kat, men det var Liiv ikke.
Min kæreste kunne heller ikke lide det. Så skulle hun hedde Jasmin, men det
er også sådan noget sødt noget, og hun var alt for livlig til at hedde det.
Jeg kan godt lide at navnet rent faktisk passer til katten. Hun var en værre
en, aldrig havde hun tid til at kæle, altid på farten. Efter noget tid kom
hun til at hedde Lille Mis, i mangle på bedre, men en dag slog det os at hun
skulle hedde LIIV.
Det bliver spændende næste gang! Og næste gang igen!
( Jeg må nemlig få ligeså mange katte som kæresten har akvarier!)
Bløde Pottedask fra bastian og LIIv ( og deres "moar"

Fra : N/A

Dato : 06-02-01 22:34

Fra : Silverflame

Dato : 06-02-01 22:34

JA! Det synes jeg også kunne være godt, vi har hus og det hele...
Meeeen jeg tror desværre jeg er den eneste der synes det er en god ide her i
huset. Jeg tror ikke Bastian ville kunne klare det, det tog temmelig hårdt
på at vi fik Liiv.
Indtil videre har han "kun" 4, så der er rigeligt med fisk her i huset.
Måske jeg skulle lære de små søde missere at fiske?!