Voldtægtsmand.!
Fra : CarlsBerg

Dato : 24-03-02 10:22

Hej!

Jeg har den dejligste kæreste på jorden, og jeg holder virkelig af
hende. og jeg VED at hun også holder af mig. Den anden dag snakkede vi
om fortiden og hun fortalte mig noget, som virkelig chokerede mig!

Det viser sig at hendes exkæreste var en psykopat. Hver gang han blev
hissig og de diskuterede gav han hende en lussing. Nogle gange så hun
fik næseblod! Men ikke nok med det så tog han engang en ven med hjem
efter de havde været i byen. Ham og vennen holdte hende og ville have
sex, men hun sagde nej. Kæresten slog hende bare og sagde at næste
gang vil han slå endnu hårdere! Hun kunne ikke gøre noget og de
voldtog hende begge!

Dette er så sket for ca. 2 år siden...! da hun var ung bange og naiv!
Jeg er den eneste som hun har fortalt det til og jeg ved hvem manden
er. Jeg har et frygtelig had til ham! Jeg har lyst til at gøre noget
ved det. men jeg ved ikke hvad! Hvad kan man gøre?? det kan sku ikke
passe at han bare kan komma godt afsted med sådan noget!! Hun vil
helst glemme ALT om det, men jeg mener jeg burde gøre noget. Han slår
jo sikkert også den kæreste han har nu!! hvad skal jeg gøre?

Fra : Tomas O.

Dato : 24-03-02 10:47

CarlsBerg skrev:
> Jeg har den dejligste kæreste på jorden, og jeg holder
> virkelig af hende. og jeg VED at hun også holder af mig. Den
> anden dag snakkede vi om fortiden og hun fortalte mig noget,
> som virkelig chokerede mig!

Forhåbentlig holder du stadig af hende selv efter de der ting, der
kom frem?

> [...]
> Kæresten slog hende bare og sagde at næste gang vil han slå
> endnu hårdere! Hun kunne ikke gøre noget og de voldtog hende

Der er så mange der øver vold imod hinanden at det er uhygeligt og
her snakker jeg også om psykisk vold!

5 år som nattaxachauffør siger mig at folk stikker sig selv blår i
øjnene ved ikke at anerkedne ddet relle omfang af dette.

Der var dengang 1200 taxaer på gaden om natten i gennesmsnit iog
KBH område og jeg havde mindst én om ugen der i nattens mulm og
mærke skulle med sine unger ned på kvindehjemmet på jagtvej.

> [...]
> det, men jeg mener jeg burde gøre noget. Han slår jo sikkert
> også den kæreste han har nu!! hvad skal jeg gøre?

Du kan ikke vide det med sikkerhed. Det er reelt ikke dit problem,
så medmindre du virkelig vil gå ind i idet og finde ud af om han
gør det og skaffe beviser fordet og anmelde ham til politiet så
hold dig fra det.

Det du skal er at være der for din kæreste og vise hende at ikke
alle mænd er psykopater. Dette er nu din fornemste opgave. Jeg ved
at jeg altid siger folk har et valg men det rele er at folk ofte
vælger noget som for os andre ser forkert og tåbelig ud, som for
eksempel at blive hos en voldelig mand. Der kan være mange ting
der fastholder en person i sådan noget og de er disse ting der
skal bearbejdes. Ogås bagefter når man er sluppet ud af noget
sådan. Man får altid ar på sjælen af den slags som man ikke kan
sige fra overfor. Derfor er hun vel det vigtiste lige nu. Så
medmindre du kender og ser den kvinde han er sammen med nu så glem
det og koncentrer dig om din egen kæreste.

Selvtægt er en grim ting og du ville nok kun gøre ondt værre hvis
du gjorde noget ved det uden at hae beviser og gå til lovens lange
arm og anmelde manden. Selvtægt kan give fængselsstraf. Og det
vile nok ikke være fedt for din kæreste at skulle besgøe dig i
spjældet.

Det er god tilladt at give politet et anonymt tip.

På den andne side er falske anmeldelser også strafbart. Måske
kunne du lige smutte hen på politistationen og snakke med den
vagthavende og han ville kunne lave et notat om det og hvis der
kommer en anmeldelse mod manden så vil dette notat måske ligge ham
til last og måske kunne forlænge hans straf hvis han har lavet
noget.

Hilsen
Tomas O.

Fra : Mr Eleganza

Dato : 24-03-02 21:06

"Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote in message
| CarlsBerg skrev:
<Snip>
> [...]
| kommer en anmeldelse mod manden så vil dette notat måske ligge ham
| til last og måske kunne forlænge hans straf hvis han har lavet

Jeg har selv tre veninder der er voldtægtsofre, og her vil jeg gerne
lige indskyde at hvis hans kæreste virkelig ikke vil have alle sårene
revet op igen, så vil det nok være bedst ikke at involvere hende hvis
han ender med at gå til politiet.
--
Servus,
Mr Eleganza

Fra : Anita

Dato : 25-03-02 10:37

"CarlsBerg" skrev i news:587cdc4.0203240121.22970444@posting.google.com...
> Hej!

Hej

> Jeg har den dejligste kæreste på jorden, og jeg holder virkelig af
> hende. og jeg VED at hun også holder af mig.

Dejligt.

[Klip om voldtægt]

Frygteligt. Og hun er ikke engang alene med sin oplevelse. Der er mange
kvinder, der har oplevet noget tilsvarende.

> Dette er så sket for ca. 2 år siden...! da hun var ung bange og naiv!

Naiv? Fordi hun blev hos ham eller hvad?

> Jeg er den eneste som hun har fortalt det til og jeg ved hvem manden
> er. Jeg har et frygtelig had til ham! Jeg har lyst til at gøre noget
> ved det. men jeg ved ikke hvad! Hvad kan man gøre??

Intet. Du kan blot støtte din kæreste, men intet gøre ved det.

> det kan sku ikke
> passe at han bare kan komma godt afsted med sådan noget!!

Nej, det vil jeg bestemt heller ikke mene. Hun kan jo sådan set stadig melde
det til politiet, da det jo reelt er voldtægt. Problemet er nok beviserne,
men der kunne man jo kontakte en advokat for at høre om man stadig har en
'sag'. HVIS hun vel og mærke er interesseret i at forfølge sagen.

> Hun vil
> helst glemme ALT om det, men jeg mener jeg burde gøre noget.

Hvis der skal ske noget i et retsmæssigt henseende er det hende, der skal
gøre noget. Du skal blot være der og støtte hende.

> Han slår
> jo sikkert også den kæreste han har nu!! hvad skal jeg gøre?

Som Tomas skriver kan du ikke vide det med sikkerhed. Men der er nok en
overvejende sandsynlighed for det, da det garanteret ikke var noget
specifikt omkring din kæreste, der gjorde at han "blev nødt til at tæve
hende". Hvis du ved hvem den nuværende kæreste er, kunne din kæreste måske
på en eller anden måde advare hende? Ringe eller give et brev eller
lignende, hvor hun fortæller, at hans voldelige adfærd kan ende ud med
voldtægt. Så må pigen selv tage stilling til om hun, på baggrund af hans
nuværende adfærd, har lyst til at blive hos ham.

Ellers er mit bedste råd til dig at gøre dig klogere på området, så du bedre
kan støtte din kæreste. Find litteratur om emnet, så du bedre kan sætte dig
ind i hvordan hun har det. Find steder hvor der er mulighed for kyndig
vejledning, hvis det pludselig skulle blive relevant. Forklar hende at det
ikke tjener noget formål blot at glemme det hele (selv om det er det
letteste på kort sigt). Derimod er det vigtigt at få det bearbejdet på en
eller anden måde, således at hun bliver i stand til at leve med det der er
sket. Om der skal en professionel terapeut til eller om det er nok at have
dig som støtte, kan hun kun selv vide.

Det er hende der bestemmer, hvad hun vil med sit liv, men det er desværre
ikke altid, at den 'lette' løsning er den bedste.

Venligst Anita

Fra : Henning

Dato : 25-03-02 19:07

"CarlsBerg" <nobodyyouknow202@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> helst glemme ALT om det, men jeg mener jeg burde gøre noget. Han slår
> jo sikkert også den kæreste han har nu!! hvad skal jeg gøre?

Hvad du skal gøre? Ihvert fald ikke begå selvtægt og straffe ham
med hverken fysisk eller psykisk vold, så risikere du at ryge i spjældet
og så har din kæreste jo heller ikke dig at støtte sig til.

Du skal bare være hos hende, lytte til hende, opmærksomt og roligt,
holde om hende, når hun har behov, hun har ikke brug for at du er
vred eller reagere følelsesmæssigt voldsomt når hun fortæller om
sit tidligere forhold, du kan bruge "HV" ordene når hun fortæller
om hvad hun oplevede. Hvad følte du? Hvordan opfattede du?
hvad havde du lyst til at gøre? Græder hun, så lad hende græde
i fred, medens du bare lige så stille holder om hende uden ord eller
trøste-lyde.
Reagere du følelsesmæssigt voldsomt på hendes følelser, kan hun
få "dårlig samvittighed" over at påføre dig hendes smerte, du skal
udvise ro, urokkelighed, styrke, give ømhed og kærlighed.

Min kones x-kæreste var også voldelig, slog og tog kvælertag
på hende, så jeg har været gennem det forløb du og din kæreste
skal igennem, ømhed, kærlighed er nøgleordene, tålmodighed,
ro og åbenhed, når der er ting i indbyrdes er uenige om, for
skrækken vil bryde ud i lys lue, hvis du bliver ivrig og "aggressiv"
under evt. diskussioner.

MVH
Henning

Fra : CarlsBerg

Dato : 31-03-02 12:45

nobodyyouknow202@hotmail.com (CarlsBerg) wrote in message news:<587cdc4.0203240121.22970444@posting.google.com>...
> [...]
> helst glemme ALT om det, men jeg mener jeg burde gøre noget. Han slår
> jo sikkert også den kæreste han har nu!! hvad skal jeg gøre?

1000 tak for alle svarene..!