MS Windows
briani 27239
Ghoste XP fra 30GB disk til 60GB disk
Fra : ha

Dato : 23-03-02 21:04

Hej, jeg har anskaffet mig en 60 GB harddisk, og
skal have flyttet alt fra min nuværende 30 GB disk
til den nye.

Indholdet er winXP installation og diverse programmer..

Jeg regner med at jeg kan "ghoste" hele baduljen,
altså lave et image og gendanne det på den nye
disk.

Jeg tænkte at jeg hellere lige måtte spørge her,
inden jeg begiver mig ud i noget.

mvh
ha

Fra : Torbenth

Dato : 24-03-02 02:42

ha skrev i meddelelsen <3c9cdfb7$0$58892$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

>Jeg tænkte at jeg hellere lige måtte spørge her,
>inden jeg begiver mig ud i noget.

Du skal lave et image af partitionen (kun data) ikke af hele disken. Ellers
får du kun 30 Gb hd ud af det.

Mvh.
Torben

Fra : ha

Dato : 24-03-02 10:05

> Du skal lave et image af partitionen (kun data) ikke af hele
disken. Ellers
> får du kun 30 Gb hd ud af det.

ok, men så skal disken på de 30GB vel partitioneres
først (deles op) eller hvad?
og hvordan bliver det så på den nye 60GB disk, vil
den så osse være delt op bagefter?

mvh
ha

Fra : ha

Dato : 24-03-02 13:28

Har fundet ud af det, det var helt som Torben skrev.
tak Torben.
mvh
ha

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-03-02 10:15

"ha" <not-me@dot.com> wrote in message
> disken. Ellers
>
> ok, men så skal disken på de 30GB vel partitioneres
> først (deles op) eller hvad?

Nej, det behøver du ikke.

> og hvordan bliver det så på den nye 60GB disk, vil
> den så osse være delt op bagefter?

Ja, men du bestemmer selv størrelsen af dine partitions. Ghost kan dok ikke
lave flere partitions, end der var før.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-03-02 10:14

"Torbenth" <torbenth@it.dk> wrote in message

> [...]
<3c9cdfb7$0$58892$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> Du skal lave et image af partitionen (kun data) ikke af hele disken.

Nix.

Han skal netop kopiere disk to disk. Ellers får han ikke C-drevets
driveimage med, og XP vil ikke boote fra disken. Den version af Ghost, jeg
kører med, tilladet i øvrigt, at man laver nye partitions af vilkårlig
størrelse, så man mister ikke diskplads ved det.

Fra : ha

Dato : 25-03-02 13:07

> [...]
> kører med, tilladet i øvrigt, at man laver nye partitions af
vilkårlig
> størrelse, så man mister ikke diskplads ved det.

Sorry, men nu bliver jeg altså forvirret!
Hvor er du henne Madsen, du ved det garanteret.

mvh
ha

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-03-02 19:24

> C-drevets
> af Ghost, jeg
> vilkårlig
>
> Sorry, men nu bliver jeg altså forvirret!
> Hvor er du henne Madsen, du ved det garanteret.

Jeg har selv prøvet at kopiere partition to partition for en uge siden, og
det virkede ikke. XP begyndte at loade, men startede ikke op. Hvis du har
gjort det samme, og fortsat kan boote, må det være en anden Ghost-version,
du bruger.

Fra : ha

Dato : 25-03-02 20:12

> [...]
op. Hvis du har
> gjort det samme, og fortsat kan boote, må det være en anden

Jeg bruger Norton Ghost 2001, og jeg har ikke fået
skiftet disken endnu.

Jeg skylder vist lige at forklare, at jeg kører med 2
diske med dualboot. Win XP på C og W2k på D.

Det er C disken jeg skal have skiftet.

Jeg har nu gjort det, at jeg - bare sånt lige for at
være på den sikre side - har lavet et image af C
disken på 2 forskellige måder.

Begge image ligger på D disken.

En udgave "partiton til disk" og en udgave "disk til
disk", så regner jeg med, at jeg har helgarderet mig.

Jeg ved ikke lige hvilken dag jeg får disken
skiftet rent fysisk, men jeg skal nok delagtiggøre
ng'en i resultatet.

mvh
ha

Fra : ha

Dato : 30-03-02 16:28

Hej, så fik jeg harddisken udskiftet. Jeg ændrede
dog mening, og skiftede i stedet min D disk på
40Gb til den nye på 60 Gb. Min plan er så efter-
følgende at bytte min 30 Gb C disk ud med den
"gamle" 40 Gb disk, men derom vil jeg vende tilbage
senere, når mit nuværende problem forhåbentlig er
løst.

Alle data fra min 40 Gb havde jeg lavet en image
af med Drive Image, men når jeg nu gendanner
det på den nye disk, har jeg stadigvæk "kun" 40
Gb, selvom disken er 60 Gb. Jeg har åbenbart
gjort noget forkert, og vil høre, om der findes en
måde hvorpå jeg kan få de resterende 20 Gb på
den nye harddisk frem i lyset.

Jeg brugte PQ Drive Image i stedet for Norton Ghost,
fordi Norton hvergang - lige inden programmet var
færdig med at danne et image - meddelte, at det
var "out of memory". Jeg prøve både med image
af partition til disk, og med image af disk to disk,
samme resultat. "Out of Memory", og jeg kan ikke
finde noget på Symantecs hjemmeside der kan
hjælpe mig videre. Jeg synes faktisk det er ret
mærkeligt, for jeg har tidligere - uden problemer -
kunnet ghoste og retablere.

mvh
ha

..... som troede, at han skulle nyde påsken, men
det var jo inden den go'e ide med at skifte disk!

Fra : F.Larsen

Dato : 30-03-02 22:27

Jeg har rodet med det samme - men under win2k
Jeg skulle op på ghost version 7 før det virkede.

Jeg har flyttet systemet ved at klone partitionen over på den nye disk.
Den gamle var en 30GB IBM - den nye en 60GB Maxtor

--
Flemming
Støjdæmp din PC: http://hjem.get2net.dk/Quake2/AlphaPal8045T/index.htm

Fra : ha

Dato : 31-03-02 09:57

> Jeg skulle op på ghost version 7 før det virkede.

Det er osse den jeg har brugt. Mystisk med det dersens
"out of memory" noget.

> Jeg har flyttet systemet ved at klone partitionen over på
den nye disk.
> Den gamle var en 30GB IBM - den nye en 60GB Maxtor

Ja, samme her, min flytning resulterede bare i, at
disken havde samme størrelse som den gamle.
Jeg har dog fundet løsningen med programmet
partition magic.

mvh
ha

Fra : ha

Dato : 31-03-02 09:55

>vil høre, om der findes en
> måde hvorpå jeg kan få de resterende 20 Gb på
> den nye harddisk frem i lyset.

Har fundet løsningen, via Partition Magic kunne jeg
se at de sidste 20 Gb var allocated, og fik bare
programmet til at lave en ny partition på de sidste
20 Gb.

mvh
ha