jeg så engang..
Fra : Mark Andersen

Dato : 23-03-02 20:59

men det var dengang..

Imens jeg sad og kiggede på en funktion på php.net, at der var et lillebitte
stykke kode som en havde lavet som kommentar til den funktion jeg læste om.
At den kunne ændre rækkefølgen på indholdet af en streng. I eksemplet stod
der f.eks.
at den kunne lave en streng fra "Mark Andersen" om til "Andersen, Mark",
eller endnu bedre
lave en titel om fra "The Story Of Us" til "Story Of Us, The"...
Og lige sådan en funktion står jeg faktisk godt og kunne bruge netop nu :)

Er der en som lige ved hvordan man gør dette? Eller endnu bedre, kan
fortælle hvad funktionen hedder, så jeg selv ka søge den på php.net igen, og
se kommentaren :)

Med venlig hilsen

Mark Andersen

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 23-03-02 21:53

Davs

> [...]
> lave en titel om fra "The Story Of Us" til "Story Of Us, The"...
> Og lige sådan en funktion står jeg faktisk godt og kunne bruge netop nu :)

Hvad skal den ku' ku'?

Hvis den bare skal dække de to eksempler du har nævnt, kan du så ikke bare
finde det første mellemrum, dele strengen dér og hæfte første del bag på
anden del sammen med et komma?

/Thomas

Fra : Mark Andersen

Dato : 23-03-02 22:22

Jo, måske.. det ku jo også godt være at det lige var den funktion...
Men hvad hedder den? :)

/Mark

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 24-03-02 00:04

Mark Andersen wrote:

> Jo, måske.. det ku jo også godt være at det lige var den funktion...
> Men hvad hedder den? :)

Find positionen af første forekomst af en streng i en streng: strstr()
Del strengen der: substr()
Sæt strengen sammen igen: $streng2.", ".$streng1

Noget i den stil?

Det kan også ske at det er ereg_replace eller preg_replace du har kigget
på, de kan også klare ovenstående, men vil formentlig bruge flere kræfter
på at løse ovenstående opgave.

Se:
http://dk.php.net/strstr
http://dk.php.net/substr

og:

http://dk.php.net/ereg_replace
http://dk.php.net/preg_replace

--
mvh Andreas Kleist Svendsen

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 24-03-02 12:27

Andreas Kleist Svendsen wrote:

> Find positionen af første forekomst af en streng i en streng: strstr()

Oops...

Det er ikke strstr, men strpos du skal bruge i det her tilfælde, og det er
også den jeg beskriver ovenfor.

dk.php.net/strpos

--
mvh Andreas Kleist Svendsen

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 24-03-02 03:37

Mark Andersen wrote:

> lave en titel om fra "The Story Of Us" til "Story Of Us, The"...
> Og lige sådan en funktion står jeg faktisk godt og kunne bruge netop nu :)

Noget ala:

if(strtolower(substr($film_title, 0, 4)) == 'the ') {
$film_title = substr($film_title, 4) . ", The";
}

?

--
Hroi Sigurdsson hroi@asdf.dk
Danske nyhedsfeeds i RSS-format: http://asdf.dk/rss/da/

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 24-03-02 10:00

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Mark Andersen"
<mark@b4zz.dk> just offered me, he muttered some weird stuff, and I
had to correct this gibberish:

> [...]
>lave en titel om fra "The Story Of Us" til "Story Of Us, The"...
>Og lige sådan en funktion står jeg faktisk godt og kunne bruge netop nu :)

<?
function swoop($words) {
   if (($firstec = strpos($words," "))) {
      $firstword = substr($words,0,$firstec);
      return substr($words,strlen($firstword) + 1).",
".$firstword;
   }
   return false;
}
echo swoop("Martin Mouritzen");
echo swoop("The Dawn");
?>
--
Nano Martin Mouritzen Phone +45 24899896
Vestergade 43 Programmer Advanced Simplicty