Mis er død
Fra : Svend

Dato : 23-03-02 20:15

Hej NG,

vores dejlige huskat har vi desværre måtte lade aflive p.g.a. nyresvigt. Hun
blev 8 år, så det er kun en halvgammel ven vi og børnene har sagt farvel
til...
I nogen tid har den haft en forøget tørst, noget vi slet ikke har forbundet
med sygdom. Alle tænkelige steder med vand blev opsøgt, akvarium, håndvask,
brusekabine efter vores bade... vi troede kun det var for at gøre sig
interessant den fandt på sådanne kunster. Den var jo ikke syg, med den
appetit den ellers havde.
Den led af nyresvigt. Dyrlægen fortæller, at når 85% af nyrefunktionen er
gået tabt, går det stærkt. Den blev mere og mere syg, der gik faktisk ikke
mere end ca. 10 dage til vi opdagede at der var noget galt til den blev
aflivet.

Så, hvis katten er tørstig og evt. lugter ud af munden er der fare på færde.

Med sørgelig hilsen

Svend

Fra : Camilla Baird

Dato : 23-03-02 21:21

Det gør mig ondtat læse om jeres kat.
Faktisk er nyresvigt/nyreproblemer slet ikke så ualmindelige blandt
katte som man måske tror. Ældre katte lider ofte af problemer med
nyrerne - det viser sig ofte ved forøget tørst,formindsket appetit, og
vægttab.Et symptom som mange overser på helbredsproblemer er gulsot.
mvh Camilla

Fra : Jette

Dato : 23-03-02 21:32

"Camilla Baird" skrev:
> [...]
> nyrerne - det viser sig ofte ved forøget tørst,formindsket appetit, og
> vægttab.Et symptom som mange overser på helbredsproblemer er gulsot.

Er der ikke noget man kan gøre for at forebygge det?

... og et stort trøsteknus til Svend og familien herfra....

Mvh. Jette

Fra : BF

Dato : 24-03-02 14:25

"Jette" <jni@omnix.dk> skrev i en meddelelse
> "Camilla Baird" skrev:
>
> Er der ikke noget man kan gøre for at forebygge det?

Køb tørfoder fra dyrlægen, istedet for som mange gør - whiskas !!!
Dette er bestemt ikke dyere, da der ikke er ligeså meget væske i som i
whiskas m.fl.

Fra : Jette

Dato : 24-03-02 15:45

"BF" skrev:
> Køb tørfoder fra dyrlægen, istedet for som mange gør - whiskas !!!
> Dette er bestemt ikke dyere, da der ikke er ligeså meget væske i som i
> whiskas m.fl.

Okay ... heldigvis har jeg aldrig fodret med Whiskas, men bruger Royal
anin - Kitten.

Mvh. Jette

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 23-03-02 21:25

"Svend" <svjkl@yahoo.dk> writes:

Hej Svend

> [...]
> blev 8 år, så det er kun en halvgammel ven vi og børnene har sagt farvel

Hvor trist vi her føler med dig, stort trøstespinbrum fra Melissa..

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : AEK

Dato : 23-03-02 21:31

Hej Svend !

Det gør mig meget ondt at høre.
Jeg har aldrig prøvet at mist et dyr, men hvor må det gøre forfærdeligt
ondt.

Hvorfor får katte nyresvigt ?

Kærlige hilsen fra
Anya, Oscar , Tøsen & Tilde.

Fra : Tumling

Dato : 23-03-02 21:32

Hej Svend !

Trist med jeres mis. Ja, vel er det hårdt når det går så stærkt. Men I skal
nok komme ovenpå igen. Den slags skal bare have lidt tid. Tænker på Jer.

/miav fra Inger og vores misser.

Fra : Birgitte

Dato : 23-03-02 21:57

Hej Svend.
Jeg føler med dig, vi har selv for nylig måtte tage afsked med en' af vores
katte som kun nåede at blive 2 1/2 år.
En ringe trøst..... men tiden læger de værste sår.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Svend

Dato : 24-03-02 19:59

Tak for de for pæne og forstående ord.
Folk, som ikke holder kæledyr forstår sikkert ikke at man kan sørge i den
grad over en kat/hund.
Den hilste på en hver morgen, var der altid når man kom hjem fra
arbejde/skole ect.
Men ellers altid en værdig opførsel...

mvh

Svend