motorbeslag
Fra : Johnny Hansen

Dato : 23-03-02 19:13

Hej
Er der nogen som kan fortælle mig hvordan jeg selv laver et motorbeslag til
en extra påhængsmotor, eller hvor jeg evt. kan finde tegninger til sådanne.

Fra : Simon Pape

Dato : 25-03-02 00:05

Johnny Hansen wrote:
> Er der nogen som kan fortælle mig hvordan jeg selv laver et motorbeslag
> til en extra påhængsmotor, eller hvor jeg evt. kan finde tegninger til
> sådanne.
Tænker du på sådan et til at sætte på rælingen?
Jeg har lavet et til min båd til selve beslaget der hodler
påhængsmotoren i vandet. Jeg købte noget birkefiner og limede to stykker
sammen til an passende tykkelse og lakerede dette 5-6 gange. Ovenpå
dette skruede jeg nogle plastplder til at beskytte lakken mod
klemskruerne på påhængsmotoren. Disse kan købes til formålet.
Hvis du skal lave et beslag til ræling kan du lade være med lime de to
stykker finer sammen og istedet skære ud til rælingens profil på
"indersiden" af hvert stykke finer - halvdelen af profilen på hvert
stykke. Så kan du bolte dem sammen omkring rælingen (jeg går ud fra at
rælingen er af den type, der blot er et stykke rør).
For at undgå at beslaget blot drejer omkring røret kan du jo placere det
et sted hvor der er et lodret stykke også (dvs. omkring en T-samling).

God fornøjelse,

Simon