problemer med et asus a7v
Fra : Kim Lehmann Poulsen

Dato : 23-03-02 17:54

hejsa
har et problem med et bundkort (asus a7v rev 1.01)
har solgt det til en hvor det sad i en computer og virkede fint, så brokkede
ham der købte det af mig og sagde det gik ned engang i mellem og at alle
lamperne i tastaturet lyste når det skete, hmm så jeg aftalte at han skulle
sende bundkortet tilbage til mig og så skulle jeg kigge på det. nu er det
sådan at når jeg starter det op med et tastatur tilsluttet så skriver den
"keyboard not connected press f1 to continue" hmm sært, for jeg kan jo ikke
trykke f1, den reagere ihvertfald ikke på det, det er som om den ikke finder
tastaturet. hvad kan der være galt ? mit eget bud er at tastaturporten er
futtet af, og hvis det forholder sig sådan så skal jeg ihvertfald ikke
erstatte det bundkort, da det virkede 100% da jeg solgte det. men kan det
være andet ? har prøvet et andet tastatur samt bios. det underlige er at
køber har flashet bios'en (sagde han) men jeg kan overhovdet ikke få det til
at starte op på nogen måde
help please
vh Kim

Fra : Ove Kristensen

Dato : 23-03-02 19:06

"Kim Lehmann Poulsen" <KLP@Vejen-net.dk> skrev i en meddelelse

> det underlige er at køber har flashet bios'en (sagde han) > men jeg kan
overhovdet ikke få det til at starte op på
> nogen måde help please

Hvis jeg havde solgt et kort som var 100% iorden, så ville jeg ikke erstatte
det, hvis køber havde forsøgt eller udført flashning på kortet.

Mvh
OveK.

Fra : Butch

Dato : 24-03-02 09:41

"Kim Lehmann Poulsen" <KLP@Vejen-net.dk> wrote in message
> [...]
> være andet ? har prøvet et andet tastatur samt bios. det underlige er at
> køber har flashet bios'en (sagde han) men jeg kan overhovdet ikke få det

Hej

Det kan være at han har monteret eller afmonteret keyboardet imens maskinen
har været tændt. Så kan porten let være futtet af. Prøv at starte maskinen
op med et USB keyboard. Hvis det heller ikke virker må der være noget endnu
værer galt.

Hvis han har flashet biosen, kunne det jo tyde på at han har kvajet sig og
at der er gået noget galt undervejs. Så er det helt klart hans problem.

/Thomas aka Butch