Denne spidsgatter lå i Middelfart indtil j~
Fra : Tommi Tromborg

Dato : 23-03-02 17:28

Hvem kender denne båd?
Jeg er på jagt efter oplysninger om hvem der har ejet denne
spidsgatter, og hvor den er bygget.
Her er først et billede, der viser båden i 1983.
http://www.2ma2.dk/lav-det-selv/SKIB05.jpg

Det næste billede herunder viser (næsten), hvordan båden så ud i 1977,
da den lå i Kongebro Lystbådehavn ved Middelfart.
Jeg er dog ikke sikker på, at den dengang var rød under vandlinien.
http://www.2ma2.dk/lav-det-selv/SKIB06jpg

Da den lå i Kongebro hed den muligvis CALYPSO. Den havde et særligt
kendetegn i at øverste bord stod i lakeret mahogny, mens resten af
bådsiden var hvid.
Den fik ny rig i 1976 og ny motor, en 8hk Yanmar diesel, året efter.

Båden er muligvis bygget i Odense i 1958.

Jeg håber at disse oplysninger siger nogen noget.

Fra : Ove Juhl

Dato : 23-03-02 20:11

"Tommi Tromborg" <t.tromborg@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> Hvem kender denne båd?

> Da den lå i Kongebro hed den muligvis CALYPSO. Den havde et særligt
> kendetegn i at øverste bord stod i lakeret mahogny, mens resten af
> bådsiden var hvid.

Hej

Prøv at kontakte Lillebæltværftet i Middelfart:
http://www.lillebaeltvaerftet.net/
De har en del medlemmer, der ved noget om ældre lystfartøjer.

Ove Juhl
--
Dansk Forening for Ældre Lystfartøjer
http://www.defaele.dk/

Fra : Tommi Tromborg

Dato : 27-03-02 17:51

"Ove Juhl" <ojuhl@email.dk> wrote in message news:<a7ik1h$1t6j$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
>
> Prøv at kontakte Lillebæltværftet i Middelfart:
> http://www.lillebaeltvaerftet.net/
> De har en del medlemmer, der ved noget om ældre lystfartøjer.

Tak for tippet. Jeg har nu skrevet en E-mail til Lillebæltværftet.
En lille tilføjelse til mit oprindelige indlæg:
Ejeren, der havde båden liggende i Kongebro Lystbådehavn, solgte den
til en mand ved navn Peter Strøm, som i januar 1978 sejlede den til
Nappedam havn i Kalø Vig