firewall
Fra : Jørgen

Dato : 23-03-02 16:21

Hej

Jeg har Norton Firewall 2001, men vil prøve ZoneAlarm (v. privat brug)

Kan man sætte computere op til at det er først Norton Firewall
Internet går igennem og bagefter igennem ZoneAlarm. ?

hilsen

Jørgen

Fra : Peder Lauridsen

Dato : 24-03-02 22:40

Hej Jørgen,

jeg tror ikke du vinder det store ved at køre skidtet igennem to personlige
FW eller at du kan styre rækkefølgen. Min personlige, sminkede holdning er,
at ZoneAlarm er fantastisk - den kan fås gratis og Gibson (www.grc.com)
roser den til skyerne som værende i top og foran mange af de andre - lidt
mere paranoid end fx. Norton og Black Ice Defender.

Flame sikring: Bare min holdning...

--

Venlig Hilsen,
Peder Lauridsen

PGP key on request.

Fra : Alex Holst

Dato : 25-03-02 00:25

www.grcsucks.com (og jeg) mener at Gibson er inkompetent.

Fra : Kim Nielsen

Dato : 26-03-02 03:41

"Alex Holst" <a@area51.dk> skrev i en meddelelse

> www.grcsucks.com (og jeg) mener at Gibson er inkompetent.
>
> --
> I prefer the dark of the night, after midnight and before four-thirty,
> when it's more bare, more hollow. http://a.area51.dk/

Tja - jeg har prøvet flere forskellige "frivillige" portscans herunder
www.grc.com , jeg kan desværre ikke huske de andres URL, men det sjove
er at de alle gave samme resultat, men med ZoneAlarm er der intet at se
udefra.
Så enten er alle de scans jeg har fået udført "inkompetent", eller også
er www.grc.com ligeså god som alle de andre.

Efter de første par uger (startet for ca .1 år siden) med ZoneAlarm har
jeg i øvrigt slået popup vinduet fra, ellers bliver man jo paranoid over
at se alle de besøgene - nå men over 90 % er jo på port 80 og jeg har
ingen web server, så det er jo ligegyldigt.
Og så fremdeles, alle porte som jeg ikke bruger (0, 137, 139, 26, 25
osv.) får besøge, så her er ingen fare selv uden firewall, så
http://a.area51.dk/ har ret, almindelige bruger har med lidt omtanke
intet at frygte.
For at forstå Zonelarm's log kan man evt.bruge Zonelog.co.uk til at
forstå/analyser hvad der sker.

Forøvrigt har jeg brugt jeg Gibsons SpinRite program (ca.1988) med stor
glæde - og jeg kan IKKE genkende Jon Navas udtalelser, på det tidspunkt
blev der brugt MFM eller RLL diske og IKKE IDE diske - måske kunne de
købes, men jeg tror det ikke.
Måske kom der sener versioner af Gibsons SpinRite ?.

-"- KGN -"-

Fra : Kent Friis

Dato : 26-03-02 11:49

Den Tue, 26 Mar 2002 03:41:28 +0100 skrev Kim Nielsen:

> [...]
>udefra.
>Så enten er alle de scans jeg har fået udført "inkompetent", eller også

Vi var et par stykker herinde der prøvede portscan'en på www.grc.com for
et par uger siden, og opdagede to fejl:

Jeg fik "du har ingen åbne porte", selvom jeg ved at jeg har en åben
port, som der ikke er gjort noget for at skjule.

En anden fik beskeden "Du har port 23 åben, men det er nok ikke vigtigt"
selvom port 23 benyttes af både telnet, som er et meget stort sikkert-
hedshul, og af adskillige trojans.

> [...]
>at se alle de besøgene - nå men over 90 % er jo på port 80 og jeg har
>ingen web server, så det er jo ligegyldigt.

Når du ingen webserver har, gør de ingen skade. Hvorfor bruge en
firewall til at beskytte noget der ikke eksisterer?

>Og så fremdeles, alle porte som jeg ikke bruger (0, 137, 139, 26, 25
>osv.) får besøge, så her er ingen fare selv uden firewall, så
> [...]

Jamen det er jo det vi har forsøgt at sige hele tiden.

Mvh
Kent
--
Advarsel: ny e-mail adresse - med risiko for at mails går tabt.
Den gamle adresse virker stadig, men bliver primært checket i