ECS k7SA5 Bootproblemer !!!
Fra : Søren Larsen

Dato : 23-03-02 16:25

Nu har jeg sgu opgivet totalt !!!...hjælp mig !

Jeg sidder med et nyindkøbt Bundkort af ovenstående mærke

Jeg kan simplethen ikke finde ud af at boote fra floppy, så jeg kan
installere et styresystem. Jeg vil gerne installere Win XP pro DK og har
også prøvet med de 6 disketter man kan få lavet til boot....det virkede ikke
: Invalid System Disk siger den !!!. Jeg har prøvet XP install disk som man
kan hente på www.bootdisk.com samme fejl...

Så har jeg prøvet med alm. dosdisketter : Invalid System Disk igen !!!

Muligvis kan BIOS'en ha' noget at gøre med XP-disketterne, men hvordan får
jeg opdateret Bios'en når jeg ikke engang kan komme i dos ???

Jeg har prøvet disketterne i en anden PC og der virkede de fint, og jeg har
prøvet at skifte floppydrevet fra den anden pc over i den nye....men stadig
samme fejl :(((

Kablerne sidder rigtigt, så det er ikke der problemet er...

Resten af hardwaret er :

Athlon TB 1333 mhz
Gforce 4 mx440 64 mb
40 Gb Western Digital
256 mb PC133 ram
HP 8200 writer CD rom

Håber meget på hjælp !!!!!

Søren

Fra : Tbent

Dato : 23-03-02 16:42

Boot dog fra cdrom, xp bruger ikke start disk som win 98 m.fl

Fra : Bachelor

Dato : 23-03-02 17:09

> [...]
>
> Jeg sidder med et nyindkøbt Bundkort af ovenstående mærke
>
> Jeg kan simplethen ikke finde ud af at boote fra floppy, så jeg kan

Jeg oplevede det samme, men det var dog fordi, at den
slet ikke forsøgte at kigge på floppydrevet. Mærkelig nok
skulle jeg ind i BIOS og disable forskellige ting vedr. floppy
samt sætte den til at være 1. og second bootdevice i BIOS
så vidt jeg husker. Det lavede jeg så om da jeg havde installeret
XP. Du kan roligt bruge en 98 startdiskette og så installere
smartdrive på dit drev du læser fra under inst.

Fra : Tbent

Dato : 23-03-02 17:58

Jeg bruger xp home edition og min bios ser således ud:
Advance setup:
Quick boot enabled
1st Boot device ide-0
2 boot device cdrom
3 boot device floppy
Try other device Yes

Jeg smider blot min xp cd i og så booter den selv op.

Thomas

Fra : Søren Larsen

Dato : 23-03-02 18:11

Tak for buddene.

Nu er alt prøvet !!!

Jeg satte sågar 1.,2. og 3. bootdevice til floppy. Den forsøger at at hente
fra floppy, men enten kommer den med "Invalid system disk" eller "Floppy
boot record : not found".

Kan der være fejl på bundkortet ???

Jeg er meget frustreret lige nu....

Fra : Bachelor

Dato : 23-03-02 21:00

"Søren Larsen" <slren@pc.dk> skrev i en meddelelse news:3c9cb744$0$88671$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> fra floppy, men enten kommer den med "Invalid system disk" eller "Floppy

I princippet kan et floppydrev også gå i stykker eller du
kan have forbundet det forkert måske.
Har du forøvrigt kort med netkort ?

Fra : Søren Larsen

Dato : 23-03-02 23:43

Så lykkes det til sidst ))))))))))))

Efter at have prøvet 4 forskellige floppydrevs, som iøvrigt alle virker på
en anden maskine, fandt jeg endeligt et der ville spille....

Tak for buddene !