Deling af internet
Fra : Peter Hansen

Dato : 23-03-02 15:33

Kan man ikke få en router hvor den automatisk deler f.eks. 1024/256 ud over
tre computere, uden at man skal bruge noget program, og uden at en af
pc'erne skal være tændt? så alle på netværket henter med 40kb/sec!

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-03-02 16:17

"Peter Hansen" <peteradsl@hansen.mail.dk> wrote in message
> Kan man ikke få en router hvor den automatisk deler f.eks. 1024/256 ud
over
> tre computere, uden at man skal bruge noget program, og uden at en af
> pc'erne skal være tændt?

Jo det kan man da, der findes mange...

Hvilket ADSL abonnement har du?

> så alle på netværket henter med 40kb/sec!

Båndbredde bliver ikke tildelt ligeligt altid.

Hvis pc1 henter fra en god server med fuld skrue, og pc 2 starter en
download fra en mindre god server, downloader pc1 måske med 100 KB/s mens
pc2 henter med 10-20 kb/s

så skal man igang med noget advanceret software, som skal køre på en server.
Jeg tror ikke der findes "billige" routere der kan styre båndbredde.

Fra : Alex Nielsen

Dato : 26-03-02 15:16

Køb en Hub og del med det er lige så godt for en router der kan det du vil
have den til koster MEGA når du har koblet de 3 Pc til Huben får du dem til
at hente IP Automatisk hvis ikke du har IP adresser .....

Mvh

Alex Nielsen