Eheim proff II
Fra : Jakob Johannessen

Dato : 23-03-02 14:51

Hej

Jeg står og skal ud for at købe en ny pumpe, da jeg vil flytte den nuværende
over til et andet akvarium, men siden jeg sidst var ude og købe pumpe er der
kommet proff II pumper, men er de bedre end de gamle proff pumper??

Hvad med våd / tør filtre, er de gode, eller kan man ligesågodt købe et
almindeligt filter??

På forhånd tak

Jakob

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 23-03-02 16:23

Hej

Jakob Johannessen wrote:

> [...]
> over til et andet akvarium, men siden jeg sidst var ude og købe pumpe er der
> kommet proff II pumper, men er de bedre end de gamle proff pumper??

Jeg har haft en 2226 Proff II og har i dag Proff 2224 og må sige at den
'gamle' larmer væsentlig mindre end II'eren. Ikke fordi II'eren larmede,
men 2224'eren siger intet. Forskellen kan måske også ligge i
størrelsesforskellen. II'eren var dog lettere at koble fra ved rensning.
Den der sugemekanisme som II'eren har fik jeg dog aldrig til at virke
hvis der stod vand i udgangsslangen.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Bertel

Dato : 24-03-02 12:15

Hej

for et stykke tid siden var jeg ude efter en spandpumpe til mit 430 L
og jeg endte med at købe en Via Aqua. VA-650. pumpen kan jeg faktisk ikke
høre
den er total lydløs og så kostet den ikke mere end 825 + porto.
hvis man kikker på en Eheim 2250 som faktisk yder det samme kommer
den op på en pris der siger 1850,- men du må jo kikke forbi siden hvor
pumpen er.

her er et link http://www.akvanet.dk/

Mvh Brian Bertelsen

Fra : J@N

Dato : 26-03-02 08:44

Køb en Proff II, det er et fremragende filter, Eheims intervalfiltre kører
alt for langsomt.
Jeg har både en 2228 og 2028 og vil klart anbefale 2028 alene pga den
tykkere udstrømmerslange.

Jan

Fra : Jakob Johannessen

Dato : 28-03-02 16:30

> [...]
alt for langsomt.
>Jeg har både en 2228 og 2028 og vil klart anbefale 2028 alene >pga den

Det blev så en 2028, tak for hjælpen alle sammen