Zend encoder - billigere alternativer?
Fra : wheeeeeeee

Dato : 23-03-02 14:43

Jeg vil gerne have mulighed for at beskytte min kildekode. Zend encoder er
sikkert fint, men prisen er på den forkerte side af $1000.

Findes der gratis eller billigere alternativer?

Helt optimalt skal det bare kunne gøre at .php filer kun bliver forståeligt
af PHP compileren/parseren, men ikke mennesker.

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 23-03-02 15:30

"wheeeeeeee" <uuuiiiiii.this.is.not.a.real@ddress.com.net.org> skrev

> Jeg vil gerne have mulighed for at beskytte min kildekode.

av, det ville jeg også gerne... har lige måtte udlevere FTP data til en
grafiker, han SKULLE have dette, for at lave et forslag til layout sagde min
kunde.. jeg ser funktioner og kode stjålet...

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 23-03-02 17:10

On Sat, 23 Mar 2002 15:29:57 +0100, "Kim Emax - ayianapa.dk"
<newsgroup@fjerndette-ayianapa.dk> wrote:

> [...]
>grafiker, han SKULLE have dette, for at lave et forslag til layout sagde min
>kunde.. jeg ser funktioner og kode stjålet...

så kan man lære at adskille layout fra funktionalitet :)

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Danni Finne

Dato : 24-03-02 14:55

> så kan man lære at adskille layout fra funktionalitet :)

Og hvordan er så den mest optimale måde at gøre dette på?

jaja stort spørgsmål måske :)

--
Danni

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 25-03-02 16:37

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> skrev i

> så kan man lære at adskille layout fra funktionalitet :)

Så du vil lægge layout på en forskellig bruger i forhold til
programmeringskode? :-Þ

Fra : Henrik Hansen

Dato : 23-03-02 17:32

> [...]

> grafiker, han SKULLE have dette, for at lave et forslag til layout sagde min
> kunde.. jeg ser funktioner og kode stjålet...

En grafiker kan alligevel ikke finde ud af at sjæle det ;)

--
Henrik Hansen

Fra : Andreas Frøsting

Dato : 23-03-02 17:54

>av, det ville jeg også gerne... har lige måtte udlevere FTP data til en
>grafiker, han SKULLE have dette, for at lave et forslag til layout sagde min
>kunde.. jeg ser funktioner og kode stjålet...

Det var da godt nok jordens mest latterlige grafiker.
Jeg plejer enten at lave noget at sitet (hvis det kan være svært at
gennemskue udfra kravspec/oplæg) eller sende ham oplægget og så vender
han tilbage.
Så ryger designet så til kunden og jeg virker så som mellemled i
forhandlingerne indtil det ønskede er opnået.
Inden kode involveret :)

:wq
//andreas
http://phpwizard.dk

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 25-03-02 16:49

"Andreas Frøsting" <andreas@phpwizard.dk> skrev i

> [...]
> Så ryger designet så til kunden og jeg virker så som mellemled i
> forhandlingerne indtil det ønskede er opnået.

tjaee... eller ejeren af siten? Jeg har i hvert fald tilbudt at jeg
implementerer grafikken, når det er klart, men piller de selv ved det, så er
der ingen kære mor! Håber næsten de fucker op i det... Til nytår forsvandt
læserettighederne til www diret, da jeg havde ventet 2 mdr. på penge for
hostingen, jeg står som ejer, da det ikke lige var muligt at få en
udenlandsk betaler på... sjovt så hurtigt pengene så kunne finde vej til mig

Fra : Thomas Schulz

Dato : 23-03-02 23:37

Ville det være nok (det er på igen måde nogen fuld beskyttelse, det ved jeg
godt) hvis al koden fik
strippet alle kommentarer og pakket (i.e. strippet for overflødige spaces
etc.)?

Jeg er ved at lave en komponent der gør ovenstående for at par server-side
script sprog, nemlig php + vb(script|.net) + asp(.net) samtidigt med at den
pakker html på siden + det er bliver outputtet af scriptet.

Thomas

Fra : wheeeeeeee

Dato : 24-03-02 23:26

snip
> [...]
> godt) hvis al koden fik
> strippet alle kommentarer og pakket (i.e. strippet for overflødige spaces

Nej, ikke nok. Men sikkert bedre end ingenting i nogle tilfælde.

> [...]
den
> pakker html på siden + det er bliver outputtet af scriptet.

Hvis du udgiver det til gratis brug af offentligheden, må du gerne sige til
når det er færdigt, og hvor det kan hentes.

Fra : Thomas Schulz

Dato : 25-03-02 00:23

> Hvis du udgiver det til gratis brug af offentligheden, må du gerne sige
til
> når det er færdigt, og hvor det kan hentes.

Vil nok poste det så (om ikke andet så for foreslag/feedback)
Har ikke helt bestemt mig endnu.

Egentligt var planen at bruge komponenten i et plugin til et af mine egen
programmer (en version 2 som ikke er udgivet endnu, men er meget tæt på) som
skal koste penge. På den anden side giver det jo også lidt reklame at udgive
dele gratis.

Thomas

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 25-03-02 16:45

"Thomas Schulz" <dk_sz@hotmail.com> skrev

> [...]
> godt) hvis al koden fik
> strippet alle kommentarer og pakket (i.e. strippet for overflødige spaces

HAHA, det ville være en feeed måde at genere ham på

<?############################################*****copyright2001*****####All
codewrittenbyKimEmax##kim@emax.dk-http://www.emax.dk####Noneofthecodeisallow
edto##copyorusewithoutthewritten##permissionofKimEmax.######################
######################$ip=$REMOTE_ADDR;include"functions.inc";include"inc/co
nnect.inc";if($action=="select_language"&&!$select_language){setcookie("user
_language","",time()-3600*3);#print"deletingcookie";}if($select_language){se
tcookie("user_language",$select_language,time()+3600*30);}
?>

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 24-03-02 22:23

"Kim Emax - ayianapa.dk" <newsgroup@fjerndette-ayianapa.dk> wrote in message

> [...]
min
> kunde.. jeg ser funktioner og kode stjålet...

Så må du jo bare sagsøge ham, det er jo helt klart ulovligt hvis det er som
du siger! :(

Men jeg er da også nysgerrig for hvad der findes - ud over bare at gøre
koden svært læselig ved at fjerne alle tabuleringer, kommentarer osv.

--
Mvh. Mogens
B.Sc. i datalogi, søger IT-job på Fyn eller naboamter.

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 25-03-02 16:46

"Mogens Meier Christensen" <mmc@nospam.dk> skrev

> Så må du jo bare sagsøge ham, det er jo helt klart ulovligt hvis det er
som
> du siger! :(

Jeps, men hvordan finder man liiige ud af at der rent faktisk er tale om
_min_ kode? Og hvordan garderer man sig, rent juridisk?

> Men jeg er da også nysgerrig for hvad der findes - ud over bare at gøre
> koden svært læselig ved at fjerne alle tabuleringer, kommentarer osv.

Mener du, hvad jeg har lavet af kode?