MS Windows
briani 27239
Fejl i scriptet på denne side
Fra : Dan Pedersen

Dato : 23-03-02 14:11

Er der nogle der kan hjælpe !!

Når jeg åbner Microsoft Picture it! Photo, får jeg følgende fejl:

Der opstod en fejl i scriptet på denne side
Linie 8
Tegn 1
fejl "MakeArray er ikke defineret
kode 0
url: its:c:\Programmer\PhotoIt\OpenScn5.Its::/Openv5.htm
Vil du fortsætte med at afspille script på denne side.

Jeg har prøvet at geninstallere programmet, men samme problem.

Software:
Win Xp home

Mvh
Dan Pedersen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 24-03-02 21:30

In dk.edb.system.ms-windows, Dan Pedersen wrote:

> [...]
>url: its:c:\Programmer\PhotoIt\OpenScn5.Its::/Openv5.htm
>Vil du fortsætte med at afspille script på denne side.

Jeg ved ærligt talt ikke hvad Microsoft Picture it! er, og det jeg vil
foreslå løser ikke problemet, men undertrykker det højest. Prøv at gå
ind i indstillinger for internet --> Avanceret -->

1. Sæt et hak i "Disable script debugging". Jeg ved ikke lige hvad det
kaldes på dansk, men det er noget med at rette fejl i scripts... Det
burde ikke være så svært at finde ;)

2. Fjern hakket i den der hedder noget med at underrette dig om fejl i
scripts.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Dan Pedersen

Dato : 25-03-02 11:40

Microsoft Picture it er et Foto behandlings program.
Tak for hjælpen, men det hjalp desværre ikke.
Mvh
Dan

Fra : Lars Stokholm

Dato : 25-03-02 13:13

In dk.edb.system.ms-windows, Dan Pedersen wrote:

>Microsoft Picture it er et Foto behandlings program.
>Tak for hjælpen, men det hjalp desværre ikke.

Ok, det lyder underligt at det bruger scripts, men ok. Hvad indeholder
filen "Openv5.htm"? Har du prøvet at åbne den? Når du åbner Picture
It!, hvornår kommer fejlen så? Er det i forbindelse med noget hjælp
eller tips? Jeg tænker på "Dagens tip" eller noget i den stil...

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Dan Pedersen

Dato : 25-03-02 14:46

Jeg har forsøgt at finde filen "Openv5.htm" men den findes ikke på
Computeren
Der det går galt er i opstarten af programmet, "Velkomstsiden" hvor jeg kan
vælge forskellige ting såsom scan et billede eller åbne en fil osv....

Fra : Lars Stokholm

Dato : 25-03-02 16:12

In dk.edb.system.ms-windows, Dan Pedersen wrote:

>Jeg har forsøgt at finde filen "Openv5.htm" men den findes ikke på
>Computeren

Hmm, ok, så er den fil sikkert på en eller anden måde gemt i filen:
C:\Programmer\PhotoIt\OpenScn5.Its, men det er der nok heller ikke
noget at gøre ved...

>Der det går galt er i opstarten af programmet, "Velkomstsiden" hvor jeg kan
>vælge forskellige ting såsom scan et billede eller åbne en fil osv....

Det fjerner selvfølgeligt ikke problemet, men kan du ikke inde i
programindstillingerne slå velkomstskærmen fra?

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 25-03-02 20:06

Hej Dan
Jeg har også XP Home dk.
Hos mig er der ikke de problemer du omtaler.
Det får mig til at mene, du ikke skal opgive en vellykket installation. Prøv
igen og læg godt mærke til evt. fejlmeddelelser undervejs.
Prøv at slukke for viruskiller eller andre kørende programmer under
installeringen.(reparationen).
NB. Jeg kan heller ikke finde den fil du søger.
Hilsen
Jørgen

Fra : Dan Pedersen

Dato : 26-03-02 17:16

Problemet er løst, det viste sig at være en snert af en virus der ændrede på
scriptet.
Virus er vel så meget sagt : JS.EXCEPTION.EXPLOIT
mvh
Dan

Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-03-02 17:33

In dk.edb.system.ms-windows, Dan Pedersen wrote:

>Problemet er løst, det viste sig at være en snert af en virus der ændrede på
>scriptet.

Godt Altså at problemet er løst... Ikke at du har en virus :)

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)