Ændre netværk i Win95 uden install CD
Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-03-02 14:28

Jeg har en god vens maskine til reparation, med Win95 på.

Jeg var ikke lige opmærksom på at det var en Win95 og fik ikke
installations CD'en med, og jeg har ikke selv en. Jeg har en Win98SE,
kan den måske bruges?

Kan man på nogen måde ændre netværksopsætningen i Win95 uden den
skide CD? Jeg skal kun ændre maskinens IP og dele et drev.

Alternativt er der nogen der kender en anden måde at få smidt nogle
filer fra Win95 maskinen over på min XP uden at skulle rode altfor
meget? Måske en DOS bootdiskette med netværk på?

Der ligger en række unikke data på maskinen som jeg gerne vil have
sikret inden jeg roder med maskinen.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-02 14:38

"Kent Oldhøj" <news@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man på nogen måde ændre netværksopsætningen i Win95 uden den
> skide CD? Jeg skal kun ændre maskinens IP og dele et drev.

Delvist. Hvis der har været installeret netkort på den før ligger de fleste
filer i c:\windows og/eller \system alligevel så du kan pege henvise "hvor
er xxx.xxx"-prompten til de mapper.
Har der dog IKKE været delt drev før, får du måske problemet.

> Alternativt er der nogen der kender en anden måde at få smidt nogle
> filer fra Win95 maskinen over på min XP uden at skulle rode altfor
> meget? Måske en DOS bootdiskette med netværk på?

Det er til at gøre - du kan finde en sådan disk på bootdisk.com. Brug
netbeui - det er nemmest.
Du kan sikkert godt bruge 98SE's filer, men de ligger, så vidt jeg husker,
ikke i samme .cab-filer - så det bliver NOGET af et detektivarbejde at finde
ud af, medmindre du bruger google imedens - der findes sites med komplette
oversigter over indholdet af windows 9.x cab-installfiler.

/Chr

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-03-02 15:04

"Christian Mygind" <mygind(a)c.dk> skrev....

> "Kent Oldhøj" <news@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse
> Delvist. Hvis der har været installeret netkort på den før
> ligger de fleste filer i c:\windows og/eller \system alligevel

Der er netkort og netværk installeret. Det konflikter bare med mit
eget, så det var faktisk løsningen. Tak fåred...

Fra : Jens

Dato : 23-03-02 18:37

"Kent Oldhøj" <news@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse

>Måske en DOS bootdiskette med netværk på?

Tag et kig på http://netbootcd.dk

Jens