MS Windows
briani 27239
Irriterende reklame!!
Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 23-03-02 13:24

Hejsa
Jeg har fået en irriterende reklame i mit system!!
Den hedder vist lop.com??
Den kommer op på skrivebordet ved hver op/genstart. Også når jeg
opdaterer skrivebordet. Jeg vil mene det er en Flash.
Den ligger hverken i Taskmanager eller MSConfig.
Hvordan f.... får jeg den væk!?

Morten
morten@NOSPAMbowman.dk

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 23-03-02 13:48

"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opdaterer skrivebordet. Jeg vil mene det er en Flash.
> Den ligger hverken i Taskmanager eller MSConfig.

Egenskaber for skærm - Skrivebord - vælg et billede i stedet
for dette reklame html dokument som skrivebord bagrund.

Jan Rasmussen

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 23-03-02 14:39

On Sat, 23 Mar 2002 13:48:22 +0100, "Jan Rasmussen"
<fakemail@privat.dk> wrote:

>"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> skrev i en meddelelse

>Egenskaber for skærm - Skrivebord - vælg et billede i stedet
>for dette reklame html dokument som skrivebord bagrund.

Næppe, jeg har mit sædvanlig tapet. Flashen ligger sig i øverste højre
hjørne. Jeg kan ligge et snapshot i dk.binaer?

Morten
morten@NOSPAMbowman.dk

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 23-03-02 17:36

> Næppe, jeg har mit sædvanlig tapet. Flashen ligger sig i øverste højre
> hjørne. Jeg kan ligge et snapshot i dk.binaer?
>
> Morten

har chekket efter ?
og skiftet til et andet tapet

Jan Rasmussen

Fra : FCKmanden

Dato : 23-03-02 15:37

Jeg har samme problem og kan sku hellere ikke komme af med lortet.

Fra : Rundude

Dato : 23-03-02 15:53

hejsa!
hos mig gik den helt amok og gjorde mine ikoner sorte i tekstfeltet - ledte
længe efter roden af den, men uden helt. gik endda ud på dens HP og
installerede hele programmet og ku så afinstallere den i tilføj/fjern osv...
men det skabte kun kaos
Min AVP (Sophus) så den ikke som en virus.
efter at have været generet af den og dens gøremål (sorte ikoner) opdaterede
jeg min XP fra cd'en og nu er den væk... samtidig holder jeg mig fra den HP
hvor jeg fik den fra.....

Mvh Rundude

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 23-03-02 16:20

On Sat, 23 Mar 2002 15:52:35 +0100, "Rundude" <rundude@ofir.dk> wrote:

> [...]
>jeg min XP fra cd'en og nu er den væk... samtidig holder jeg mig fra den HP

Hvordan opdaterer du fra cd'en?
Jeg synes kun heg kan opdatere/geninstallere?

Morten
morten@NOSPAMbowman.dk

Fra : Rundude

Dato : 23-03-02 19:11

du nævner det selv

Fra : Rundude

Dato : 23-03-02 19:13

sorry - fik lige klampet ALT+S lige hurtigt nok...

du nævner selv at du kun kan opdatere/genistallere - bare tryk der og det
hele går af sig selv...
du mister ikke filer eller noget, men rigitige mænd tager aldrig back up -
de græder tit - fik lige lavet en back up selv inden ....
held og lykke

Rundude

Fra : Torben Larsen

Dato : 23-03-02 16:45

"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> wrote in message
> [...]
> opdaterer skrivebordet. Jeg vil mene det er en Flash.
> Den ligger hverken i Taskmanager eller MSConfig.

Har du prøvet at søge på lop.com eller lignende i regedit og fjerne de
suspekte entries ??

Torben

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-03-02 21:15

Sat, 23 Mar 2002 13:23:55 +0100, skrev Morten Bowman Hansen
<morten@NOSPAMbowman.dk>:

>Jeg har fået en irriterende reklame i mit system!!
>Den hedder vist lop.com??

Der skulle en afinstalleringsfunktion, men ellers
http://lop.com/uninstall.exe iflg. http://lop.com/help.html.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 25-03-02 20:13

On Sat, 23 Mar 2002 21:15:16 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Der skulle en afinstalleringsfunktion, men ellers
>http://lop.com/uninstall.exe iflg. http://lop.com/help.html.

Jeg fandt et lille program der skulle kunne fjerne den (under Help).
Men så gik der først rigtig ged i systemet!! Så nu har jeg loaded mit
Xp-image
Så blev man så klog

Morten
morten@NOSPAMbowman.dk

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 26-03-02 22:40

> Jeg fandt et lille program der skulle kunne fjerne den (under Help).
> Men så gik der først rigtig ged i systemet!! Så nu har jeg loaded mit
> Xp-image
> Så blev man så klog

Jeg forstår ikke at skulle være så besværligt at komme
denne lop reklame til livs

jeg har lige fjerne den 2 gang , 2. gang installerede jeg den
for at teste om nedestående virkede.

1. luk det program der ligger i systray(blåt med et kryds)
2.skift skrivebordet bagrunden ud fra desktop.htm til et billede/tappet
3.start msconfig og fjern lop tingen
4 slet alle de reklame genvejs ikoner der ligger på skrivebordet
5 ændre din start side i IE tilbage til hvad du vil
6 genstart.

har man lyst til at blive inficeret med dette reklame crap
kan dette link hjæle til, HVIS man vælge JA til dette C2 media plugin
http://www.cracks.am/d.x?23588

Jan Rasmussen

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 27-03-02 16:09

On Tue, 26 Mar 2002 22:39:40 +0100, "Jan Rasmussen"
<jan0rasmussen@sol.dk> wrote:

> [...]
>for at teste om nedestående virkede.
>
>1. luk det program der ligger i systray(blåt med et kryds)

Det havde jeg ikke?

>2.skift skrivebordet bagrunden ud fra desktop.htm til et billede/tappet
>3.start msconfig og fjern lop tingen

Den lå ikke i msconfig

>4 slet alle de reklame genvejs ikoner der ligger på skrivebordet

Jeg havde ingen

>5 ændre din start side i IE tilbage til hvad du vil

Den var ikke ændret

>6 genstart.
>
>har man lyst til at blive inficeret med dette reklame crap
>kan dette link hjæle til, HVIS man vælge JA til dette C2 media plugin
>http://www.cracks.am/d.x?23588

Så bliver jeg jo bedt om at installere den igen!? Nej tak
Og får iøvrigt en L'ane_Rouge_1[1].0 ???

>Jan Rasmussen

Morten
morten@NOSPAMbowman.dk

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 27-03-02 16:40

> Det havde jeg ikke?
> Den lå ikke i msconfig
> Jeg havde ingen
> Den var ikke ændret

ok så forstå jeg du sku bedere
der må jo være tale om et helt andet lop
reklame installation.

Jan Rasmussen

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 27-03-02 16:42