Er mit bundkort kaput?
Fra : Trolle

Dato : 23-03-02 13:15

Når jeg starter maskinen popper informationerne omkring grafikkortet op på
skærmen, som det altid gør det, men derefter sker der ikke mere...
Computeren loader hverken så jeg kan komme i BIOS eller noget som helst..
Det er et gammelt grafikkort, men det skulle vel ikke betyde noget.
Er det mit bundkort der er røget eller hva kan jeg gøre?

Trolle

Fra : Chingachgook

Dato : 23-03-02 13:19

prøv at resette din CMOS, og se om det hjælper.... hvis ikke, så vil jeg
sige det er bundkortet..
får du nogle fejl i form a bips fra din system højtaler?
du kan prøve at skifte dit grafikkort og se om det hjælper.. hvis det ikke
hjælper, eller du ikke har et andet grafikkort, så prøv at starte op uden et
grafikkort! hvis du ikke får nogen fejl, igen i form a bips, så er dit
bundkort dødt..

/Chingachgook

Fra : Trolle

Dato : 23-03-02 13:40

Ingen beep-lyde og det hjalp ikke at resette.... bundkortet må være dødt
så...

Tak for hjælpen

Trolle

Fra : Chingachgook

Dato : 23-03-02 14:03

det var så lidt, jeg var selv ud for et lignende problem for en måned siden,
og det medførte et nyt bundkort

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 23-03-02 13:37

"Trolle" <trolle@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er et gammelt grafikkort, men det skulle vel ikke betyde noget.
> Er det mit bundkort der er røget eller hva kan jeg gøre?

1.reset cmos - stadig fejl så
2. afbryd alt, så du kun har et MB med cpu og ram og video kort
ingen pci addon kort,IDE,floppy stik ud af mb

Hvad med Ram ?
køre du med flere klodser så,prøv med 1

Jan Rasmussen