MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Findes der en Windows CD player som unders~
Fra : Mogens

Dato : 23-03-02 12:52

Hej

Findes der en Windows CD player som understøtter CD-text ?
Selvfølgelig skal CD drevet understøtte CD text, men jeg
har endnu ikke været i stand til at finde noget software der
understøtter CD text.

Findes der evt. en CD-text plugin til Winamp eller
MS Mediaplayer 6.4 ?

Mvh Mogens

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 23-03-02 14:05

Ja det gør der da!

Jeg kan bare ikke lige huske hvad de hedder, men fx Plextor har en CD player
med CD-text. Men ellers kan EAC måske bruges - den har en lille player
indbygget.

Jeg har ikke set noget plough in, men ser det gerne...

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Mogens

Dato : 23-03-02 16:06

On Sat, 23 Mar 2002 14:04:50 +0100, "Michael Lund Sørensen"
<hold-diskutionen-i@nyhedsgruppen-tak.dk> wrote:

> [...]
>med CD-text. Men ellers kan EAC måske bruges - den har en lille player

Hej

Tak for oplysningerne. Jeg fandt Plextor's player,
men den virker ikke på min maskine. Sikkert fordi
jeg ikke har et Plextor drev.

Fandt også EAC, men heller ikke her var heldet
med mig. Programmet virker godt nok, men det
henter ikke nogen CD-text oplysninger ind.

Begge mine drev ( Memorex DVD og Liteon 32x brænder )
understøtter CD-text og jeg ved at der er CD-text på skiven,
så jeg kan ikke lige finde ud af hvad der kikser. :\

Mvh Mogens

Fra : Madsen

Dato : 23-03-02 16:11

Mogens skrev:

> Fandt også EAC, men heller ikke her var heldet
> med mig. Programmet virker godt nok, men det
> henter ikke nogen CD-text oplysninger ind.

Husk i EAC at gå op i Drive Options > Offset / Speed og vælg
'CD-Text Read capable drive'.

Madsen.

Fra : LarsS

Dato : 23-03-02 14:19

Mogens <momo@portportalen.no> wrote in message news:0iqo9u4h0ba4d54mmbp5clsvulteo2tqde@4ax.com...

> Findes der en Windows CD player som understøtter CD-text ?

Ja: Myan CDPlayer:
http://homepage2.nifty.com/~maid/fsw/dcdp_r106.zip

> Findes der evt. en CD-text plugin til Winamp eller
> MS Mediaplayer 6.4 ?

Nej

/LarsS

Fra : Mogens

Dato : 23-03-02 16:07

On Sat, 23 Mar 2002 14:19:05 +0100, "LarsS" <sidenius@kabelnettet.dk>
wrote:

>Ja: Myan CDPlayer:

Hej

Takker for oplysningen.

Pæn og enkel lille player, men jeg kan ikke få CD-text
oplysningerne frem.

Fra : LarsS

Dato : 23-03-02 18:47

Mogens skrev

> Pæn og enkel lille player, men jeg kan ikke få CD-text
> oplysningerne frem.

Option -> Check CD-TEXT Info
hvis den så skriver No CD-TEXT Info så er der ingen.

> Begge mine drev ( Memorex DVD og Liteon 32x brænder )
> understøtter CD-text og jeg ved at der er CD-text på skiven,
> så jeg kan ikke lige finde ud af hvad der kikser. :\

Hvordan ved du / hvorfor tror du at der er CD-text på skiven?

/LarsS

Fra : Mogens

Dato : 23-03-02 20:28

On Sat, 23 Mar 2002 18:46:45 +0100, "LarsS" <sidenius@kabelnettet.dk>
wrote:

>Option -> Check CD-TEXT Info
>hvis den så skriver No CD-TEXT Info så er der ingen.

Takker, det var lige det der manglede.
Jeg havde ellers kigget efter sådan en option, men jeg
må jo være blevet svagtseende her på mine gamle dage.

>Hvordan ved du / hvorfor tror du at der er CD-text på skiven?

Jeg havde selv brændt skiven og CD texten virker fint i
stereo anlæggets CD player inde hos naboen..

Tak for hjælpen, nu spiller det sgu.

MVh Mogens