Viderestilling af opkald?
Fra : Henning Lund

Dato : 23-03-02 10:27

Kan man ændre tiden hvor der ringes hjemme inden opkaldet stilles
videre til f.eks vores mobiltelefon?
Jeg har prøvet at slå viderestillingen til, men der ringes op 2 gange
herhjemme (ca 15-20 sek.) og så stilles den videre, jeg ville godt
ændre det til ca 1 minut, da jeg så kunne bruge viderestillingen
permanent, i stedet for at skulle slå tjenesten til og fra, hvis man
står midt i at skrælle kartofler, er det sq ikke let at nå at fange
telefonen inden for de 15-20 sek.
--
Henning Lund
icq 18805021

Fra : Henning Lund

Dato : 24-03-02 16:47

Er der virkelig ingen der ved det?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-03-02 17:06

"Henning Lund" <Fjerndettehla@tdcspace.dk> wrote in message
> Er der virkelig ingen der ved det?

Næe, jeg tror tdc kunderservice må vide det. desuden fortæller du ikke
rigtigt noget om hvilken telefonsvarer der er tale om.

Fra : Henning Lund

Dato : 24-03-02 20:40

Bjarke Hansenskrev:

>"Henning Lund" <Fjerndettehla@tdcspace.dk> wrote in message
>
>Næe, jeg tror tdc kunderservice må vide det. desuden fortæller du ikke
>rigtigt noget om hvilken telefonsvarer der er tale om.

Prøv at læse spørgsmålet igen.
Der er ikke tale om nogen telefonsvarer, der er tale om TDC´s
viderestilling, kig lige ned på spørgsmålet som jeg medsender.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-03-02 21:36

"Henning Lund" <hla@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man ændre tiden hvor der ringes hjemme inden opkaldet stilles
> videre til f.eks vores mobiltelefon?

Det er en centralbaseret ISDN-tjeneste og eftersom der ikke i
ISDN-standarden er specificeret mulighed for ændring af tiden vil det
være op til den enkelte centralleverandør at implementere.
Og TDC vil næppe slå en proprietær funktion i centralerne til.

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Henning Lund

Dato : 24-03-02 22:05

Martin Højriis Kristensenskrev:

> [...]
>være op til den enkelte centralleverandør at implementere.
>Og TDC vil næppe slå en proprietær funktion i centralerne til.

S..... også, jeg havde regnet med at det kunne lade sig gøre på samme
måde som den favorit tlf svarer der medfølger, den kan sættes op til 1
minut, i stedet for de 15-20 sekunder der er standard

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-03-02 23:00

> S..... også, jeg havde regnet med at det kunne lade sig gøre på samme
> måde som den favorit tlf svarer der medfølger, den kan sættes op til 1
> minut, i stedet for de 15-20 sekunder der er standard

Det er en såkaldt IN-baseret tjeneste og den er i sin natur proprietær

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Henning Lund

Dato : 24-03-02 23:17

Martin Højriis Kristensenskrev:

>"Henning Lund" <hla@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
>
>Det er en såkaldt IN-baseret tjeneste og den er i sin natur proprietær

Trals (oversat til rigsdansk)=Ærgerligt.

Fra : H. Olesen

Dato : 24-03-02 21:42

On Sun, 24 Mar 2002 20:40:16 +0100, Henning Lund <hla@tdcspace.dk>
wrote:
>Prøv at læse spørgsmålet igen.

Det har jeg lige gjort. Jeg forstod det første gang men efter at have
læst det igen, så gør du det ikke klart.

>Der er ikke tale om nogen telefonsvarer, der er tale om TDC´s
>viderestilling, kig lige ned på spørgsmålet som jeg medsender.

Se du sagde ikke noget om at de var TDCs viderestilling første gang.

>Kan man ændre tiden hvor der ringes hjemme

ringes hjemme til hvad? en fastnetstelefon? en mobiltelefon? en fax?
hos tdc, telia, orange, tele2 eller anden SP?

>inden opkaldet stilles
>videre til f.eks vores mobiltelefon?

"f.eks" hvad ellers? fastnetstelefon? fax? hvilken SP?

> [...]
>permanent, i stedet for at skulle slå tjenesten til og fra, hvis man
>står midt i at skrælle kartofler, er det sq ikke let at nå at fange

Hehe, du behøver ikke at besvare mine dumme spørgsmål....

Svaret er som tidligere givet, ring til TDC ISDN kundeservice, da det
er der du har dit abonnement, på 80808011

PS. Undskyld jeg driller, men de to ovenstående linier er helt seriøst
ment.

--
mange havehilsener Helle
http://www.havesiden.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 24-03-02 22:03

H. Olesenskrev:

>Det har jeg lige gjort. Jeg forstod det første gang men efter at have
>læst det igen, så gør du det ikke klart.

Nåe er du ikke tankelæser?

>ringes hjemme til hvad? en fastnetstelefon? en mobiltelefon? en fax?
>hos tdc, telia, orange, tele2 eller anden SP?

Til nedenstående

>"f.eks" hvad ellers? fastnetstelefon? fax? hvilken SP?

Ikke andet

>Hehe, du behøver ikke at besvare mine dumme spørgsmål....

Jow

>Svaret er som tidligere givet, ring til TDC ISDN kundeservice, da det
>er der du har dit abonnement, på 80808011

Det nummer aner ingenting om ISDN, prøvede i fredags men skulle tale
med 80808015 og de har fri her i weekenden, så jeg ville forsøge her i
gruppen inden jeg skulle vente ½-1 hel time i røret på mandag

>PS. Undskyld jeg driller, men de to ovenstående linier er helt seriøst
>ment.

Njaeeeee

Fra : H. Olesen

Dato : 24-03-02 22:52

On Sun, 24 Mar 2002 22:03:19 +0100, Henning Lund <hla@tdcspace.dk>
wrote:

>Det nummer aner ingenting om ISDN,

Det SKAL de vide, det er ISDN kundeservice. Jeg tror på hvad du siger,
men derfor så skal de altså vide det alligevel.

>prøvede i fredags men skulle tale
>med 80808015

80808015 det er ISDN fejlservice/hotline og de kender IKKE svaret på
dit spørgsmål. De sidder og hjælper til med at på linierne til at
fungere, dvs at man kan lave telefoniopkald og dataopkald og om
nødvendigt fejlmåler på linien, rekvirerer tekniker, konfigurerer IDSN
modem o.l.

>og de har fri her i weekenden,

Vel har de ej. De arbejder både lørdag og søndag kl 10-20 begge dage.

>så jeg ville forsøge her i
>gruppen inden jeg skulle vente

Forstås...

> ½-1 hel time i røret på mandag

Ej, så lang ventetid er der ikke på 80808015, max et par minutters
ventetid, om nogen overhovedet.

>Njaeeeee

Jeg var kun så strid fordi det var dig, ved at du kan tåle mosten
Men bortset fra det, jeg tror på at du har fået fortalt hvad du
fortæller, men det passer altså ikke.

Fra : Henning Lund

Dato : 24-03-02 23:16

H. Olesenskrev:

>Det SKAL de vide, det er ISDN kundeservice. Jeg tror på hvad du siger,
>men derfor så skal de altså vide det alligevel.

Hehe nej jeg blev også helt i tvivl da jeg ringede derind, damen sagde
at hun havde et ark papir hvorpå hun kunne se fremgangsmåden for
hvordan man slog viderestilling til og fra, andet kunne hun ikke
oplyse mig om, men jeg skulle ringe til hotline, det var hendes bedste
bud

>Vel har de ej. De arbejder både lørdag og søndag kl 10-20 begge dage.

Hmmmm det havde damen så åbenbart ikke et ark papir på, der fortalte
hun sagde nemlig mandag til fredag fra 8-16

>Ej, så lang ventetid er der ikke på 80808015, max et par minutters
>ventetid, om nogen overhovedet.

Sikker?

>Jeg var kun så strid fordi det var dig, ved at du kan tåle mosten

Strid, hmmm godt jeg ikke er gift med dig så

Fra : jan steen sørensen

Dato : 05-04-02 07:11

Kunne ikke komme på "NEWS" - derfor direkte til dig - håber OK?

Hej Henning

Du kan normalt ikke ændre tiden for betinget viderestilling (manglende svar)
hvis du har servicen hos en operatør - spørg evt. din leverandør du bruger
i dag.

PAS PÅ:
Hvis du ønsker at viderestille efter 60 sekunder, vil de fleste have
opgivet - et kald bør generelt ikke være ubesvaret i længere tid end 30
sekunder!
Hvis jeg ringer til dig via min mobiltelefon og du ikke svarer inden for
60 - 90 sekunder, så kan jeg slet ikke ringe til dig - da systemet opfatter
det som intet svar - "time out"

--
mvh. Jan

Fra : Henning Lund

Dato : 05-04-02 11:08

jan steen sørensen skrev:

>Kunne ikke komme på "NEWS" - derfor direkte til dig - håber OK?

Ja da.

>Hej Henning
>
>Du kan normalt ikke ændre tiden for betinget viderestilling (manglende svar)
>hvis du har servicen hos en operatør

Nej desvære

>PAS PÅ:
>Hvis du ønsker at viderestille efter 60 sekunder, vil de fleste have
>opgivet - et kald bør generelt ikke være ubesvaret i længere tid end 30
>sekunder!

Jeg ville gerne stille den om til mere end to ring herhjemme inden den
fiser videre til vores mobi, men jeg har fundet ud af at det ikke kan
lade sig gøre.