Speed touch home modem (Orange) deling af ~
Fra : Fiznap

Dato : 23-03-02 09:56

hej

Jeg har lige fået sådan et modem ..... efter en stor kamp sammen med Orange
fik jeg endelig mit internet op at køre... men så var der lige et problem.
Jeg har 2 computer og ville så godt have den anden pc på internettet samt på
mit lokale netværk. og det har jeg snart opgivet at prøve at få op og køre
er der nogen der har prøvet at få dette modem op at køre med flere PCér samt
at få det til køre med netværk også

MvH

Brian Simonsen
fiznap80@hotmail.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-03-02 11:57

"Fiznap" <fiznap80@hotmail.com> wrote in message

> [...]

> er der nogen der har prøvet at få dette modem op at køre med flere PCér

Ja, køb et netkort til begge pc´ere.
Samt et krydset netværkskabel i passende længde.

Indstaller på begge computere, del internet forbindelsen via den computer
som USB modemmet sidder til.

Nu siger du ikke noget om OS, hvilket styresystem du bruge. Men hvis det er
Windows XP, er det ret nemt.

Fra : Fiznap

Dato : 24-03-02 01:21

Hej Bjarke

krydset kabel har jeg mellem hub og modem og straight cable mellem hub og
pc´er og det er win xp jeg kører. og har ikke noget problem med at få den
ene pc op at kører med krydset kabel og hub når man har indtastet ca 1
million oplysninger gateway, ip, ect. det bliver først et problem når man
skal have 1 pc mere på netværket der skal have en forbindelse til
internetter også samt at se den anden pc på netværket. Det skal da lige
siges at det ikke er et usb modem jeg har fået :)

Mvh

Brian