MS Windows
briani 27239
Hvilken Windows version bedst til spil?
Fra : Steen F.

Dato : 23-03-02 02:52

Da WinME kom frem hørte jeg, at den skulle være meget bedre til spil end
Win98SE.

Jeg kører dog stadigvæk med Win98SE, men har det noget på sig at ME er
"designet" til spil? Og hvad med XP - skulle den også være bedre til spil
end Win98se?

Jeg vil ikke gå ud og investere 1500-2000 kr. på et godt 3D grafikkort, hvis
styresystemet ikke er "optimalt".

MVH
Steen

Fra : Karsten Olesen

Dato : 23-03-02 08:01

"Steen F." <feedback56@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Da WinME kom frem hørte jeg, at den skulle være meget bedre til spil end
> Win98SE.

*************

Jeg vil tro OpenGL spil er bedre i W2k end både 98se og ME..
Mine pauseskærme kører ca. dobbelt så hurtigt, du ved, den
roterende ur...

MVH

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 23-03-02 09:32

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> wrote in message

> Mine pauseskærme kører ca. dobbelt så hurtigt, du ved, den
> roterende ur...

Er det så ikke svært at holde styr på klokken

--
Magnus

Fra : Søren Christensen

Dato : 23-03-02 10:36

HEJ NG

Ifølge en test i PC Games 4/2002 har windows 98 højer framerate i spil end
XP. Det var testet på Max Payne Win98 FPS: 25 Win2000 FPS: 23 WinXP FPS: 23
Ved Counterstrike vinner Win2000 med en FPS på 56. Win98 FPS: 54 og WinXP
med 50. Ved Sandra 2002 memory benchmark WinXP: 284MB/s Win2000: 278MB/s 0g
Win98 274MB/s. Tallende er målt ved 32bit farver og er højere ved 16bit men
det rokker ikke ved hvilket system der er hurtigst.
Det hele er testet på en PIII 750 med MSI BX-MASTER (Intel BX) 128MB ram
Geforce 256 DDR (Detonator 12.41) 0g onboard lydkort (AC '97)

MVH Søren

Fra : Deaster

Dato : 23-03-02 13:48

Søren Christensen" <master.clio@12move.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det hele er testet på en PIII 750 med MSI BX-MASTER (Intel BX) 128MB ram
> Geforce 256 DDR (Detonator 12.41) 0g onboard lydkort (AC '97)

Hmm, tjaa mit 3DMark2001 steg med ca. 700 da jeg skiftede fra 98SE til 2000
og XP.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Finn A. Hansen

Dato : 23-03-02 16:30

> Hmm, tjaa mit 3DMark2001 steg med ca. 700 da jeg skiftede fra 98SE til
2000
> og XP.

Du har garanteret mere end 128 MB RAM. Min score er også bedst i W2K. Jeg
har i det tyske blad c't set en test om de her ting, og W2K er hurtigst, når
der er 256 MB RAM og mere, da W98 sagtner farten med mere end 128 MB RAM!
Believe it or not. Jeg har både W98 og W2K på min Athlon 700 med 256 MB RAM,
og alt går hurtigere og mere glidende i W2K. Men man er jo nødt til at have
W98, da mange spil ikke dur til W2K.

VH
Finn A. Hansen