MS Windows
briani 27239
Forskel på Win98 og Win98SE
Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 23-03-02 00:43

Dette er nok et gammelt problem, som har været debatteret i 1998
Efter at have læst lidt i gruppen her, kan jeg se at flere henviser til Win
98 SE når de skriver noget.
Jeg kører Win 98, og mener ikke at jeg har versionen SE. Jeg har været inde
på MS.dk og har fundet opdateringer til Win98 men såvidt jeg kan se, så er
det bare flere "temaer", en nyere MS Explorer osv. Er det en opgradering til
SE-versionen ?
Er der speciel grund til opgradering SE versionen, og kan den stadig købes ?

--

/Jens S., Esbjerg

Fra : Madsen

Dato : 23-03-02 01:22

Jens S., Esbjerg skrev:

> Jeg kører Win 98, og mener ikke at jeg har versionen SE.

Du kan tjekke det ved at højreklikke på Denne Computer og vælge
Egenskaber. Hvis det er den første version af Win98 vil der stå:
Windows 98 4.10.1998. Hvis det er Win98SE vil der stå: Windows 98
4.10.2222A.

> Jeg har været inde på MS.dk og har fundet opdateringer til Win98
> men såvidt jeg kan se, så er det bare flere "temaer", en nyere MS
> Explorer osv. Er det en opgradering til SE-versionen ?

Så vidt jeg ved, så kan du hente det meste af Win98SE på Windows
Update til Win98. Det eneste du ikke kan hente er Internet
Connection Sharing som først kom med Win98SE.

> Er der speciel grund til opgradering SE versionen, og kan den
> stadig købes ?

Jeg ved ikke om den stadig kan købes. Det vil jeg tro den kan,
men for mit vedkommende kunne det godt betale sig at opgradere.
Jeg havde f.eks. kæmpe problemer med Internet Explorer 5 på den
første version af Win98. I Win98SE derimod kørte den uden
problemer. (Win98SE er født med IE 5 hvorimod Win98 er født med
IE 4.)
Efter min mening så var Win98SE noget mere stabil end Win98, men
andre har oplevet det modsatte, så det er svært at sige. Kommer
helt an på det hard- og software du kører med.

Madsen.

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 23-03-02 17:01

"Madsen"
skrev
SNIP om Win98 / SE
> Efter min mening så var Win98SE noget mere stabil end Win98, men
> andre har oplevet det modsatte, så det er svært at sige. Kommer
> helt an på det hard- og software du kører med.
*******************'
Tak for svaret.
Jeg kan nu se, at jeg kører Win 98 (4.10.1998).
Jeg har foretaget det opdateringer jeg kunne på MS-update og kører også med
OE 6.0.
Summa-summarum, så fortsætter jeg med det jeg har - som kører o.k. for mig

--

/Jens S., Esbjerg

Fra : Madsen

Dato : 23-03-02 17:12

Jens S., Esbjerg skrev:

> Summa-summarum, så fortsætter jeg med det jeg har - som kører o.k.
> for mig

Det er nok ikke nogen dum idé for hvis det kører godt, hvorfor
skulle man så skifte og hvis du ikke har noget at bruge Internet
Connction Sharing til, så er der egentlig ikke den store grund til
at skifte til Win98SE.

Madsen.