Hvad tror I denne adfærd kan betyde?
Fra : Betina Jakobsen

Dato : 22-03-02 23:37

Hej allesammen

Jeg har hørt at der er en bestemt katterace der "snakker" meget. Kan nogen
sige mig hvilken, og evt. henvise til et billede af den.

Min egen hunkat Signe, som (så vidt jeg ved) er en almindeligt huskat,
sidder gerne i vinduet og laver mærkværdige "rappelyde" når hun kigger ud,
og generelt mjaver hun en masse. :)

Mvh
Betina

Fra : Nina El Falaki

Dato : 22-03-02 23:42

Siameseren har ord for at snakke meget, men også somali og bengal kan lide
at snakke

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 22-03-02 23:48

"Betina Jakobsen" <tina@myplace.dk> wrote in message
> [...]
Hej Betina

Siam/orientalerne er meget snakkende katte, men nogle andre racer kan også
godt være med, som Nina nævner.

De sjove rappe/gnækkelyde katte kommer med når de ser på fugle gennem et
vindue er meget typiske. Nogen mener det er en måde at paralysere byttet
med, andre mener at det er et udtryk for kattens frustration over at se de
"flyvende madpakker" muntre sig uden for rækkevidde.

Selv tror jeg på det sidste, vores gamle (nu afdøde) kat gjorde det også
hvis det f. eks. sneede med store fnug. De blev også gnækket af, sådan
"me-he-he-he-he" Det lyder tosset

Hilsen
Lisbeth
--
~~~~~No outfit is complete without a few cat hairs~~~~~
http://cutiecats.dk

Fra : Steen Vinbæk

Dato : 23-03-02 00:09

Hej
Vi er opdrættere af Ocicat, og de snakker meget og er meget sociale
Sonja & Steen Vinbæk

Fra : Camilla Baird

Dato : 23-03-02 01:48

Koraten snakker en del - især hvis den er utilfreds.
Jeg tror faktisk de mere sociale, kontaktsøgende, og aktive racer
snakker mere end de roligere racer. Iaf taler for Britte ikke nær så
meget som vores Korater eller Russere.
mvh Camilla