MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
visning af filer i XP
Fra : Ostekongen

Dato : 22-03-02 23:09

Hej ng.
Jeg er træt af, at jeg hver gang jeg åbner en mappe, skal vælge 'oversigt' i
visningstype.
Er det muligt et sted at vælge det som standard visningstpe for alle mapper
og drev på hele disken??

Fra : Bjorn Jensen

Dato : 22-03-02 23:31

"Ostekongen" <ostekongen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> visningstype.
> Er det muligt et sted at vælge det som standard visningstpe for alle

Ja er det ikke bare irriterende
Men dog en god beskyttelse (overfladisk set) for uerfarne pilfingrer..

Nå men...

Du skal åbne din stifinder vælger menupunktet (jeg har næsten det hele på
engelsk, så)
tools
-->
folders option
-->
View

og under denne menu finder du en lang række indstillingsmuligheder og det du
skal bruge i denne omgang er punktet hvor der (vistnok i alle versioner) er
en mappe og hvor der står:

Hidden files og folders

Og nu skal du så bare trykke "prikken" ned under der, hvor den står som
"default".

Således at du nu har afmærket rubrikken:

"Show hidden files and folders"

Bjørn

Fra : Ostekongen

Dato : 22-03-02 23:52

Det var nu ikke lige det mit spørgsmål gik ud på, men tak alligevel, tror
jeg har løst problemet

Fra : ZipZap

Dato : 23-03-02 07:46

> 'oversigt'

Og hvordan kan man få Explorer (stifinder) til at ligne Win98/ME's ?
Her tænker jeg på at i højre del var der en kolonne hvor fx. billeder og
anden info blev vist.
Det savner jeg.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-03-02 07:59

On Fri, 22 Mar 2002 23:52:22 +0100, Ostekongen wrote:

>"Bjorn Jensen" <bjornjen@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

>Det var nu ikke lige det mit spørgsmål gik ud på, men tak alligevel, tror
>jeg har løst problemet

Må vi andre høre hvad du fandt ud af? Jeg har nemlig ofte været
irriteret over samme problem.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ostekongen

Dato : 23-03-02 11:17

gik op i funktioner i stifinderen --> mappeinstillinger --> Vis.
der er der en knap der hedder Anvend på alle mapper. Den overfører den
aktuelle mappeinstilling til alle mapper...
Og det var regentlig det, jeg søgte.

Fra : Bjorn Jensen

Dato : 23-03-02 12:55

Nå så ramte jeg kun ca. 5 cm galt

Det er selvfølgelig ikke så godt for en skarpskytte med alle andre med et
haglgevær burde være tilfreds....