Privat FTP-server
Fra : Ole Mikkelsen

Dato : 22-03-02 22:38

Hejsa.

Jeg har en Longshine ADSL Firewall-router og 2 PC'ere. Jeg vil gerne have
lavet en privat FTP-server, så andre kan hente/sende filer til mig.
Jeg kan bare ikke finde ud af at konfigurere routeren til at forwarde al WAN
trafik til mit LAN IP. Hvis jeg piller routeren fra og sætter
Internet-stikket direkte i den ene computer kan jeg godt lave en ftp-server
der. Hvordan får jeg min router til at forwarde?

Mvh
Ole

Fra : Peter Ravn

Dato : 23-03-02 13:33

Der må være et sted på denne router hvor du kan sætte porte op med
henvisning til hvilken intern IP-adresse den skal henvise til og der skal du
så sætte port 80 til den interne IP-adresse hvor din FTP-server er.

--
Med Venlig Hilsen
Peter Ravn

Fra : Esben

Dato : 23-03-02 14:55

"Peter Ravn" <pmr@roadrunner.dk> wrote in message
> [...]
du
> så sætte port 80 til den interne IP-adresse hvor din FTP-server er.

Er sådan en ikke typisk på port 21?

--
Esben

Fra : Jens

Dato : 23-03-02 18:34

"Peter Ravn" <pmr@roadrunner.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
du
> så sætte port 80 til den interne IP-adresse hvor din FTP-server er.

FTP er port 20 og 21 tcp

Jens

Fra : Peter Ravn

Dato : 23-03-02 19:29

Jeg undskylder så mange gange det var en for hurtig læsning der gjorde at
jeg så forkert. Det er rigtigt at det er port 20.

--
Med Venlig Hilsen
Peter Ravn

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-03-02 01:02

On Sat, 23 Mar 2002 18:33:53 +0100, "Jens"
<jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> wrote:

> FTP er port 20 og 21 tcp

Mere specifikt er det *destination*-port 21/TCP, mens serveren
bruger *source*-port 20/TCP for dataforbindelsen. Så normalt er
det ikke nødvendigt at åbne for 20/TCP *ind*.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/