ECS k7s5a og Athlon XP 1700+ kører kun 110~
Fra : G-Man

Dato : 22-03-02 21:33

Hej håber der er nogle her der kan hjælpe mig.
Jeg har lige været inde og købe et ECS k7s5a Motherboard, en Athlon XP 1700+ processor, 256 mb DDR ram og et Geforce 3ti kort. Alt
det har jeg samlet efter bedste evne, og nu skulle jeg prøve maskinen, så glad som jeg er booter jeg, og ingen problemer....... Hvis
ikke det lige var fordi maskinen kun kører 1100MHz Jeg mente ellers den skulle kunne finde ud af det selv?
Har været inde i biosen og kigge under CPU PnP setup, men tør ikke rigtigt pille ved for meget, men her er de indstillinger den står

CPU BRAND AMD K7
CPU TYPE Athlon XP
CPU Speed 100/100MHz
CPU Core Voltage 1.760 V
CPU Frequency 100 MHz
DRAM Frequenzy 100MHz

Er der noget galt? Eller skal jeg bare ændre noget, og i givet fald hvad?

Håber meget der er en der kan hjælpe
Glen

Fra : news.tiscali.dk

Dato : 22-03-02 21:36

sæt fsb til 133 mhz fordi 11x133=1467 mhz

meget nemt

Hilsen Baun

Fra : G-Man

Dato : 22-03-02 21:42

"news.tiscali.dk" <baun666@tiscali.dk> skrev i en meddelelse news:ZAMm8.12296$ZI6.564780@news000.worldonline.dk...
> sæt fsb til 133 mhz fordi 11x133=1467 mhz
>
> meget nemt
>
> Hilsen Baun

Tak for det hurtige svar, jeg havde dog prøvet mig frem, og fundet ud af det
Nogle gange er man lidt for hurtig til at skrive

Glen

Fra : Claus MC

Dato : 22-03-02 23:03

"G-Man" <gman@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for det hurtige svar, jeg havde dog prøvet mig frem, og fundet ud af
det
> Nogle gange er man lidt for hurtig til at skrive

Jep - hvis man bladrede lidt, kunne man se, at det spørgsmål er stillet
*mange* gange

/Claus

Fra : Atcox

Dato : 22-03-02 23:26

> det
>
> Jep - hvis man bladrede lidt, kunne man se, at det spørgsmål er stillet
> *mange* gange

He..he..hvad blev der af de 'gode' gamle dage hvor man skulle stille på
jumperne efter
at have opgraderet Cpu? Nu smider folk det bare i og regner med at det
virker

/Pelle.

Fra : Arne

Dato : 23-03-02 09:56

Ja lad os komme tilbage til de gode gamle
ISA kort dage hvor man selv lavede sin Autoexec.bat og conflikt.sys
og reserverede sine IRQ i bios osv.
der hvor man var noget hvis man havde dobbelt diskette drev

mine 25 ører

Eivind

Fra : Esben

Dato : 23-03-02 10:56

"Arne" <Eivind.Olsen@XXX.tele.dk> wrote in message
> Ja lad os komme tilbage til de gode gamle
> ISA kort dage hvor man selv lavede sin Autoexec.bat og conflikt.sys
> og reserverede sine IRQ i bios osv.

Hov, det gør jeg stadig.

--
Esben