Outlook og Word
Fra : Martin K. Jensen

Dato : 22-03-02 20:01

Hej
Hvordan kan jeg via en makro i Outlook fange og indsætte eks. navn og
adresse i et nyt dokument vha et bogmærke

Jeg har prøvet følgende men kan ikke " få fat i adresse feltet i outlook"

Dim Wapp, template
Set Wapp = CreateObject("word.application.9")
Wapp.Visible = True
template = "c:\test.dot"
Wapp.Documents.Add template, False, 0
Wapp.Selection.goto -1, , , "Hest" '
Bogmærket hest
Wapp.Selection.typetext "Her Kommer noget text" ' Her skulle jeg
så have eks navn eller adresse men hvordan ???

Med venlig hilsen

Martin K Jensen
Koch@mail.tele.dk

Fra : pre

Dato : 22-03-02 22:30

Outlook er lidt drilsk på dette punkt. Det du mangler er FullName og
BusinessAddress og dem får du ikke godvilligt.
Men jeg har en rutine der har dem. Den kører på en skabelon og henter et,
eller mange navne og leverer det tilsvarende antal dokumenter med navnene
(og evt. standardbreve). Du kan få den, inkl. userform og kode. Muligt nok
skal du justere lidt i kontaktlisten, så alle adresser står som
Businessaddress. Derved undgås i øvrigt at "Danmark" bliver hængt på. Bare
sig til, den kan bruges og reguleres efter behag og jeg er parat til evt,
assistance.
pre
***************************
Dim aryMerge()
Set objOutlook = CreateObject("Outlook.application")
Set nms = objOutlook.GetNamespace("MAPI")
Set fld = nms.GetDefaultFolder(olFolderContacts)
Set itms = fld.Items
lngContacts = itms.Count
ReDim aryMerge(lngContacts - 1, 1)
i = 0
j = 0
****************************

Fra : Martin K. Jensen

Dato : 24-03-02 11:24

Ja tak
hvis du vil sende mig skabelon , inkl userform og kode
så vil jeg prøve at se lidt på det

MVH Martin

Fra : Martin K. Jensen

Dato : 24-03-02 22:20

Ja ja !!!
Set objOutlook = CreateObject("Outlook.application")
Set nms = objOutlook.GetNamespace("MAPI")
Set fld = nms.GetDefaultFolder(10)
Set itms = fld.Items
Set myitem = itms(2)
MsgBox myitem.BusinessAddress

Nu mangler jeg "bare" at få outlook til at tage den aktuelle adresse som jeg
har makeret???