MS Windows
briani 27239
Win ME eller 98
Fra : Søren Christensen

Dato : 22-03-02 18:53

Hej

Jeg har lidt problemer med min windows ME jeg synes den bruger mange
resourser og laver ofte fejl med meddelsen Kernel32..
Min pc er amd duron 750 med 128mb ram og tnt2.
Er win98 bedre til den type PC?

Mvh Søren

Fra : Ostekongen

Dato : 22-03-02 19:02

Win 98 SE vil jeg klart foretrække til enhver maskine.........

Fra : Rune

Dato : 22-03-02 19:45

ME er en stor fejl. Alene idet den blev bygget på den gamle 9x kerne.

Skal valget står mellem de to må mit bud helt klart blive 98 SE, men har du
overvejet XP?
På den comp jeg har nu, startede jeg med ME, skiftede efter 2 uger pga.
ustabiliteten og kørte 98 SE i 1½ år. Nu har jeg så installeret XP pro us på
den, og den kører bedre end aldrig før! Det er virkelig stabilt!

Så det skulle du overveje :)
Det kører fint på min:
Pentium III / 800 MHz
256 Mb SD-RAM
Geforce (ét) 3d-kort

Fra : Karsten Olesen

Dato : 23-03-02 08:04

"Rune" <nielsrune@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> ME er en stor fejl. Alene idet den blev bygget på den gamle 9x kerne.
***********
Både min bror og mutters PC'ere kører perfekt med ME, så
nok er ME udskældt, men det virker ofte ganske godt. Og
systemgendannelsen er genial i ME.
***********
> Skal valget står mellem de to må mit bud helt klart blive 98 SE, men har
du
> overvejet XP?
***********
XP er betasoftware.
MicroSoft kommer snart med en Windows XPse udgave,
hvor ALLE patches er med som de burde være fra starten.
Desuden understøtter den USB 2.0 + BlueTooth, men vil man
ha' en lappeløsning, så kan man downloade disse patches...
***********

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-03-02 08:54

Sat, 23 Mar 2002 08:04:17 +0100, skrev "Karsten Olesen"
<gakke@email.dk>:

>XP er betasoftware.

Vrøvl - ikke mere end, hvilken som helst anden Windowsversion har
været ved lanceringen.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Karsten Olesen

Dato : 23-03-02 21:52

> Vrøvl - ikke mere end, hvilken som helst anden Windowsversion har
> været ved lanceringen.
************************

XP er det mest opreklamerede styresystem som skulle
være "færdigsyet" ved lanceringen..det skulle
fremstå som den endelige windows.

Men det er samtidig det styresystem, som har fået
flest patches hurtigst, og det er for ringe når
der var lagt i ovnen til det helt store...

Men med XPse blir' verden en anden.

MVH

Fra : hcma

Dato : 23-03-02 00:49

Jeg har kørt ME i ca. 2 år uden blå skærm, ingen sammenbrud eller nogle
problemer overhovedet, hvorimod jeg havde problemer med 98SE, så jeg vil
ikke se 98SE igen. Jeg kører IKKE nogle former for spil, men har en masse
tunge grafikprogrammer.--
mvh
HC