MS Windows
briani 27239
XP og internetforbindelse
Fra : Martin Møller

Dato : 22-03-02 16:11

Der er noget med at XP som standard reserverer 20% af ens liniekapacitet til
hvis man kører netværk. Det gør jeg ikke, så det er jo tåbeligt at jeg ikke
kan få lov at udnytte de sidste 20% Eller kan jeg?

Martin

Fra : Madsen

Dato : 22-03-02 16:23

Martin Møller skrev:

> [...]
> liniekapacitet til hvis man kører netværk. Det gør jeg ikke, så
> det er jo tåbeligt at jeg ikke kan få lov at udnytte de sidste 20%

En storm i et glas vand hvis du spørger mig, men kig evt. her:
<http://www.tweakguiden.dk/shownews.php?id=46>

Madsen.

Fra : Martin Møller

Dato : 22-03-02 20:02

> En storm i et glas vand hvis du spørger mig, men kig evt. her:
> <http://www.tweakguiden.dk/shownews.php?id=46>

Den tweak henviser til en funktion i XP som jeg ikke udmiddelbart kan finde.
Den hedder "gpedit.msc" Har prøvet at søge efter den som administrator men
xp kan ikke finde funktionen.

Martin

Fra : Madsen

Dato : 22-03-02 20:07

Martin Møller skrev:

> Den hedder "gpedit.msc" Har prøvet at søge efter den som
> administrator men xp kan ikke finde funktionen.

Den findes sikker ikke i WinXP Home Edition, hvis det ellers er den
version du sidder med.

Madsen.

Fra : Iban

Dato : 22-03-02 21:09

> Den findes sikker ikke i WinXP Home Edition, hvis det ellers er den
> version du sidder med.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

du skal ind under start / kør og skriver gpedit.msc

Gå så ind under Computerkonfiguration
Administrative skabeloner
Netværk
QoS-pakkeplanlægning
Egenskaber for Begræns reservebar båndbredde
Aktiver og sæt de 20% til 0
Herefter lukker du vinduet ned og genstarter din pc.
Nu kan du så gå ind i din alm. bruger igen.

Med venlig hilsen
Ib Nielsen

Fra : ole

Dato : 22-03-02 23:06

Og hvor meget kan man så mærke er sket ??

Mvh.
Ole

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-03-02 23:55

Fri, 22 Mar 2002 23:05:54 +0100, skrev "ole"
<oleolsen100@hotmail.com>:

>Og hvor meget kan man så mærke er sket ?

Intet.

De 20 % det drejer sig om, er af din samlede netværkshastighed,
så har du et 100 megabit/sek netkort, kan du uden ændring kun
bruge 80 megabit, men mon ikke det rækker?

Med et 10 megabit/sek har du altså kun 8 megabit tilbage til
internet. men det skulle da også række, da du næppe har en så
hurtig forbindelse.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Martin Møller

Dato : 23-03-02 00:20

> [...]
> Aktiver og sæt de 20% til 0
> Herefter lukker du vinduet ned og genstarter din pc.
> Nu kan du så gå ind i din alm. bruger igen.

Som jeg skrev for oven så siger min xp at den ikke kan finde gpedit.msc

Martin

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-03-02 13:49

Som sagt findes den ikke i Home versionen.

Fra : Martin Møller

Dato : 23-03-02 15:35

> Som sagt findes den ikke i Home versionen.

Der står i egenskaber for denne computer at det er en xp proff. jeg har.

Martin

Fra : Madsen

Dato : 23-03-02 16:07

Martin Møller skrev:

> Der står i egenskaber for denne computer at det er en xp proff.
> jeg har.

Så prøv evt. at læse denne artikel:
http://support.microsoft.com/search/preview.aspx?scid=kb;en-us;Q307882

Madsen.