Installation af Proaccess
Fra : wheeeeeeee

Dato : 22-03-02 16:00

Jeg har nu fået brev fra Tele Danmark / Zillion med en dato for hvornår der
kommer en teknikker og sætter det op.

Når der står "standard router" og standard en hel masse, er det så ikke
Simens skillefilter, Siemens ADSL modem og Speedstream 57xx router?

Trækker han kun kabel fra telefon til skille filter, eller er det også
inkluderet i prisen at der bliver trukket noget UTP kabel til en computer et
stykke væk?

Skruer han evt. skillefilter / modem op på væggen eller skal man selv det?

Jeg er ikke interesseret i at betale ekstra for noget, men har ikke noget i
mod at så meget som muligt bliver gjort af en proffesionel, af det der er
inkluderet i prisen.

Det med ADSL "gør det selv", er kun noget man kan få til TeleDK|Bredbånd
eller NetExpress, ikke?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-03-02 16:05

"wheeeeeeee" <uuuiiiiii.this.is.not.a.real@ddress.com.net.org> wrote in
message news:a7fgu9$4rm$1@sunsite.dk...

> [...]
> stykke væk?
>
> Skruer han evt. skillefilter / modem op på væggen eller skal man selv det?

Nu kender jeg dårligt nok noget til Proaccess produktet...

Men hvis du har bestilt, at de kommer og sætter det op.

Så er det sådan at du selv bestemmer hvor du vil have modemmet. Hvor så
telefon bliver sat på også..

Han laver ivertfald ikke nogen netværks kabling. Men laver kablinen til
installationen af modemmet der hvor det skal være.. Samt telefonerne vil jeg
tro.

Fra : Martin S.

Dato : 24-03-02 01:00

"wheeeeeeee" <uuuiiiiii.this.is.not.a.real@ddress.com.net.org> skrev i en
meddelelse news:a7fgu9$4rm$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Når der står "standard router" og standard en hel masse, er det så ikke
> Simens skillefilter, Siemens ADSL modem og Speedstream 57xx router?

Sikkert, med mindre det er Ericsson.. afhænger af centralen.
Men det er vist en 5781 router..

> Trækker han kun kabel fra telefon til skille filter, eller er det også
> inkluderet i prisen at der bliver trukket noget UTP kabel til en computer
et
> stykke væk?

Han sætter skillefilter + modem op og tester routeren.. Han trækker ikke TP
kabel til din pc.
Det må du selv gøre.

> Skruer han evt. skillefilter / modem op på væggen eller skal man selv det?

Valgfrit.

> Jeg er ikke interesseret i at betale ekstra for noget, men har ikke noget
> mod at så meget som muligt bliver gjort af en proffesionel, af det der er
> inkluderet i prisen.

Klart

> Det med ADSL "gør det selv", er kun noget man kan få til TeleDK|Bredbånd
> eller NetExpress, ikke?

Yep. Proaccess er jo en "erhvervsløsning" så det er vel for at sikre sig at
det hele virker, at de sender en tekniker ud. Og routeren er jo også en hel
del dyrere end NE-routeren.

Fra : wheeeeeeee

Dato : 24-03-02 23:39

Tak for svarene.