Hvor er jeg dog træt af alle de fjolser so~
Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 22-03-02 13:09

Her på det sidste så synes denne her gruppe er ved at blive overtaget af
amoralske egoister som burde holde sig til warez hælercentralen.

Alrax der ikke vil betale for at spille Dragonrealms, Jasper Norman som
spørger hvor man kan hente et godt golf spil, Leif Pedersen som ikke vil
betale $12 for at spille Solitare (og istedet håber nogen vil være med
til at betale), J.O som søger hjælp til at få opgraderet sin crakede
version af RA2, Santa Xcaze der praller med den DivX afspiller han har
bygget, /palle der tilbyder Icecool en kopi af Airport Inc....

Jeg overvejer at begynde at proppe folk i mit kill-filter med det samme,
men det ændre jo ikke på at der er mange som kører å frihjul og ikke kan
indse at de nasser på os som betaler for vores spil. Jeg er overbevist
om at hvis der ikke var så meget piratkopiering, så ville udvalget være
størrer, kvaliteten ville være bedre o.s.v.

Nogen forslag til hvad der kan gøres for at få folk til at indse de er
ude på et skråplan, eller rettere for at få dem til at indse de skal
betale for deres software for de ved jo godt det er ulovligt?

Mvh

Bruno

Fra : Trickysparrow

Dato : 22-03-02 13:42

> [...]
> ude på et skråplan, eller rettere for at få dem til at indse de skal
> betale for deres software for de ved jo godt det er ulovligt?

Du kunne jo se om du kunne få software firmaerne til at sætte deres priser ned.
Jeg vil ikke give op til 500kr for en nyt spil, slut prut finale.

Martin.

Moral er godt.
Dobbel moral er dobbel så godt.

Fra : R

Dato : 22-03-02 13:42

Jeg vil tro, at hvis du propper alle dem der snakker/spørger om/efter
piratsoftware, så bliver du meget alene i NG ...

Bare min tanke ;0)

--
<><><><><><><><><><><><><><>

Med Venlig Hilsen

Fjern XX fra min e-mail når du svarer.

<><><><><><><><><><><><><><>

Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 22-03-02 14:08

> Jeg vil tro, at hvis du propper alle dem der snakker/spørger om/efter
> piratsoftware, så bliver du meget alene i NG ...

Og... ????
Hvad er det lige jeg skal bruge alle de folk der ikke bidrager med en skid
til ??
De kan ikke engang finde ud af at finde deres Warez, bruge deres Warez eller
i det mindste finde den rigtige gruppe og spørge i... hvad ville jeg miste
ved at de var væk ?

Jeg har ligesom de fleste andre heller ikke totalt rent mel i posen, men jeg
er sgu' da ikke så dum at jeg klynker over mine Warez problemer i grupper
der INTET har med den slags at gøre.

Ligesom Bruno og en del andre er jeg træt af at se så mange hjælpeløse
wannabe pirater klage sig her, og jeg er træt af de lamme forsøg på forsvar
af dem som "nogen" poster... Dette er ikke den rigtige NG, end of story, der
er ikke noget at diskutere !

Mikkel

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 22-03-02 14:23

> [...]
eller
> i det mindste finde den rigtige gruppe og spørge i... hvad ville jeg miste

Kunne det tænkes, at de rent faktisk kunne bidrage med noget alligevel...?
Nogen af dem om ikke andet...

> [...]
jeg
> er sgu' da ikke så dum at jeg klynker over mine Warez problemer i grupper

Det er du nok ikke ene om

> [...]
forsvar
> af dem som "nogen" poster... Dette er ikke den rigtige NG, end of story,

Se her er vi fuldstændig enige.

Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 22-03-02 15:29

Henrik Steen Larsen <hsl@adslhome.dk> wrote in message
> eller
>
> Kunne det tænkes, at de rent faktisk kunne bidrage med noget alligevel...?
> Nogen af dem om ikke andet...

Jo sæføli ;)
men til tider er warez ved at overtage gruppen her, og det der så sker er at
dem der vil diskutere spil smutter et andet sted hen istedet... Jeg gider
ikke spilde min tid med at rode gennem 300 posts om hvorfor idiot hansen
ikke kan få sin crackede udgave af et eller andet spil til at virke, og så
100 posts der forsvarer hans ret til at poste i en forkert gruppe.

Jeg er administrator på et rimeligt stort forum, 5000+ registrerede
medlemmer, og der er warez ikke noget man snakker om... vi fusker vel alle
en smule, men posts om Warez bliver slettet og modereret med hård hånd, vi
gider ikke lægge forum til den slags, spiludviklerne læser med ;)

Vil man luske sig til en økologisk version af et spil kan man for fanden da
i det mindste vise den anstændighed at man klarer sagen diskret istedet for
at stille sig op og råbe det ud i en forkert gruppe.
Jeg er komplet ligeglad med om folk downloader warez i vildskab, men det
irriterer mig når folk er så dumme at de tror det er ok at skilte med det i
en gruppe der handler om spil.

Mikkel

Fra : Dopedog KDC

Dato : 22-03-02 13:48

Jeg henter pirat software, ja, men det er for at prøve spillet af, en
"længere demo" ... jeg henter IKKE ISO's men udelukkende crackede spil, og
hvis jeg synes spillet er fedt ja så køber jeg det sku også!!
Men jeg vil IKKE nasse ud med 3-400 kroner for så at finde ud af at spillet
er noget lort, det er jeg sku for nærig til!

-Ronnie

--
Life was great at the age of five,
but that was then, this is now!

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 22-03-02 14:27

>"længere demo" ... jeg henter IKKE ISO's men udelukkende crackede spil, og
>hvis jeg synes spillet er fedt ja så køber jeg det sku også!!

Nåh ok - kun crackede spil? ... Jamen, så er det da bare helt iorden? ... :|

Mvh Mads

Fra : MOA

Dato : 22-03-02 15:28

Jeg skal da gerne indrømme at de fleste spil jeg har prøvet er kopier til at
starte med inklusiv unreal tournament, som jeg er stor fan af. Men omvendt
har jeg gennem tiden købt en del spil originalt, netop fordi jeg gerne ville
støtte de firmaer som virkelig bidrog med noget flot og gennemarbejdet
software. Har f.eks. købt. Unreal Tournament, Panzer General 2, Panzer
General 3, Civilization 2, Total Annihilation (genialt!), Red Alert 1 +
bonus packs, alle spil som jeg igen og igen er vendt tilbage til, fordi de
betød noget. Generelt er jeg meget ensidig i min spilsmag, dvs. jeg spiller
få spil, meget! fremfor mange forskellige spil, lidt. Og derfor er det også
fedt at have originalen!

Kan nok godt tilslutte mig den gruppe af personer som ikke har lyst til at
smide 500 kr. for et uprøvet spil, kald mig bare snyder, eller måske bare
fattigstuderende

Men folk bør nok vælge den rigtige gruppe hvis de kun er interesserede i
pirat kopier!

MOA

Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 22-03-02 15:55

> [...]
> fattigstuderende
>
> Men folk bør nok vælge den rigtige gruppe hvis de kun er interesserede i

Samme her.. jeg tester da også med ganske fin samvittighed spil som ikke er
helt fine i kanten hvis jeg får chancen, men dem som jeg tænder på køber jeg
og de andre ryger ud efter 1 time. Mit liv er for kort til at samle på spil
jeg alligevel ikke gider spille ;)

Som du også selv siger går diskussionen her altså på at få flyttet alle de
mange off topic warez posts over i warez gruppen, ikke på om warez er godt
eller skidt. Jeg er rygende ligeglad med de moralske og etiske spørgsmål
lige nu, gider bare ikke læse om warez i denne gruppe.

Haaaaalllllloooooo prøv at forstå konceptet med flere nyhedsgrupper, ellers
kunne vi da lige så godt bare lave en stor gruppe der hed "computer" hvor vi
allesammen postede ALT hvad der har med computere at gøre.
Forestil dig en gruppe der prøver at snakke om fordele og ulemper ved Ford,
og en masse spader poster konstant om Toyota fordi de ikke kan finde Toyota
gruppen.... og så en flok der forsvarer dem for Toyota da også er en bil og
de er forresten ikke interesserede i Ford alligevel. Jamen så hop da over i
den anden gruppe for fanden.

Mikkel

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 22-03-02 16:16

"Mikkel Gram-Hansen" <mikkel@gram-hansen.dk> wrote in message
> [...]
> eller skidt. Jeg er rygende ligeglad med de moralske og etiske spørgsmål
> lige nu, gider bare ikke læse om warez i denne gruppe.

Så må du nok gøre en indsats for at ændre fundatsen for denne, for den
udelukker ikke diskusion om kopierede spil. Desuden er der ikke en warex
gruppe i dk.* hierakiet. At der findes en elelr anden tilfældig gruppe under
alt* men som ikke alle udbydere har, er ikke relevant imho.

> [...]
og
> de er forresten ikke interesserede i Ford alligevel. Jamen så hop da over

Den holder ikke. Piratkopierede spil er stadig spil, og derfor ikke off
topic i følge gældende fundats for denne gruppe. Denne gruppe hedder *ikke*
dk.spil.computer.original.

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.spil.computer

Joakim

Fra : Michael Petersen

Dato : 22-03-02 16:41

> [...]
under
> alt* men som ikke alle udbydere har, er ikke relevant imho.

Hørt !! Lad os få ændret fundatsen. At folk ikke har adgang til warez
servere er ikke noget vi kan løse her i gruppen men vi kan gøre det klart
(for folk der læser fundatsen) at man ikke diskuterer warez spil og emner
relateret hertil, her i gruppen.

Michael

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 22-03-02 16:42

> [...]
> (for folk der læser fundatsen) at man ikke diskuterer warez spil og emner

Enig, men hvor skal warez-trafikken så ledes hen? .. Burde det ikke også
betyde at man skulle oprette en dertil indrettet gruppe?

Uanset hvad der kommer til at stå i den fundats, så tror jeg næppe det vil
løse problemet, selvom det selvfølgelig er rart at få det nedfældet. Folk
med warez-spørgsmål læser den jo næppe inden de lige spørger om der er
nogen, der skulle ligge inde med en kopi af et eller andet spil.

Mvh Mads

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 22-03-02 16:53

"Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.dk> wrote in message
> [...]
> (for folk der læser fundatsen) at man ikke diskuterer warez spil og emner

Problemet er at det ikke løser problemet. Det er begrænset mange der læser
fundatsen, og hvis der ikke er et tydeligt mere velefnet sted (under dk.*
hierakiet) så forsvinder trafikken ikke. Der er to mulige løsninger i mine
øjne. Oprette en undergruppe omhandle warez (tror jeg ikke styregruppen går
med til) eller gøre denne gruppe modereret, hvilket heller ikke er
ønskeligt.

Hvis folk ønsker at diskutere warez herinde, så tror jeg den bedste/nemmeste
løsninge rat ignorere det, istedet for at starte den store diskusion hver
gang. Der er langt mere fps trafik end warez. Hvis fundatsen ændres, så kan
man slå dem oven i hovedet med den, men det løser ikke problemet, og det vil
sikkert skabe de samme diskussioner som nu. Den eneste forskel er at man har
"retten" på sin side.

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 22-03-02 16:57

> øjne. Oprette en undergruppe omhandle warez (tror jeg ikke styregruppen
går
> med til) eller gøre denne gruppe modereret, hvilket heller ikke er

Jeg synes nu alligevel vi skal forsøge.. Warez er måske også et lige lovligt
skrapt ord for de svage sjæle i styregruppen ( No offense .. :) .. ) Så
måske man kunne finde noget mere blødt og ligeså sigende?

Problemet er jo reelt nok, da her er en masse trafik, som åbenlyst ikke
hører hjemme i gruppen og siden der ikke umiddelbart er udsigter til at
trafikken uden videre forsvinder, så burde grundlaget for oprettelse af en
ny gruppe være til stede..

Mvh Mads

Fra : Gerner

Dato : 22-03-02 17:50

On Fri, 22 Mar 2002 16:56:51 +0100, "Mads Kristiansen"
<kristiansenmads@wanadoo.fr> wrote:

> [...]
>skrapt ord for de svage sjæle i styregruppen ( No offense .. :) .. ) Så
>måske man kunne finde noget mere blødt og ligeså sigende?

I kan bare ikke foreslå "forbud" mod kopiering, da det indtil videre er tilladt.
Og formuleres det som "ikke tilladt at debattere andet end kopiering af
købt/ejet/egne spil", så er der jo kun warez/gamex tilbage man kan tænke på.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Alrax

Dato : 24-03-02 13:06

uder snak om Warez Er er ik ret meget snak i denne gruppe, hvis i siger at
ingen der har Warez må komme in på dette news-side, jammen fint, så får i
bare ik en skid forbi. det nægter jeg at tro på.

Mht. at jeg ik gider betale for Dr, ja jeg vil ik give de $13 det koster i
månede, OG jeg gør ik en skid ulovligt! jeg køre på den månede man kan
gratis og stopper med at spille, d er aldels ik ulovligt hvis du synes det
er, synes jeg lige du skal checke og se hvad det egenligt er du snakke om!

Nogle af jer der lige har hørt at M$ har inrømmet at der i media playeren i
XP er en spion fuktion.....hvem sagde Antitrust???????

prirat kopier er kun et problem hvis du gør det til et.
Firmaerne akn godt forhindre det...og det uden at sætte en masse lorte
spærringere på deres Cd'er, slev Phillips vil ik være med til at en Musik CD
ik kan køre på din computer.

Hvor bliver verden af når alt bliver lukket og dem med penge sidder højt på
strå og nyder deres penge mens vi andre "slaver" må leve med at vi sådan set
næsten SKAL! købe deres programmer, du kan ik gå på skole uden at kulle have
office, det er det de bruger!
du skal have Windows, det er det de bruger, altså så skal du ud og tømme
pugen. bare fordi du tager en uddanelse, Ingen har penge til det, du kan ik
gå ud og købe nye produkter hverdag! det er der ik penge til...enklet og
lige til at forstå.

og så lige en ting mere, jeg og alle og Warez indehavere, vi har også betalt
for noget af det software vi har, men hvis du gern evil bruge så mange penge
på noget som du i dagen danmark "skal" have, så gør du det, jeg siger bare,
jeg vil ik give så meget for det.

Fra : Herold³

Dato : 24-03-02 13:45

> uder snak om Warez Er er ik ret meget snak i denne gruppe, hvis i siger at
> ingen der har Warez må komme in på dette news-side, jammen fint, så får i
> bare ik en skid forbi. det nægter jeg at tro på.

Der er masser af snak i dk.spil.computer der omhandler andet end
piratkopiering, så pak jer endelig et andet sted hen.Gruppen kan kun blive
bedre af det.

Fra : Herold³

Dato : 22-03-02 20:23

> [...]
under
> alt* men som ikke alle udbydere har, er ikke relevant imho.

Så må der gøres en aktiv indsats for at ændre fundatsen. Den nært beslægtede
dk.spil.computer.konsol har følgende paragraf:

* Diskussion af patching, backup-kopier og andre emner med
forbindelse til ulovlig kopiering er uønsket og henvises til
de internationale warez-grupper.

.... at en lignende paragraf ikke findes i denne gruppe må være en
forglemmelse fra dannelsen, for jeg er ret overbevist om at en sådanne
eksisterede i den gamle gruppe.

Der findes jo den berygtede alt.dk.warez gruppe, men som du nævner er det
ikke alle der har den. Umiddelbart belemrer det så gruppen her, men skylden
ligger hos udbyderne, der simpelthen har fravalgt warez-gruppen. Begynder
der at være warez-indlæg her, kan vi næsten risikere at det samme sker for
denne gruppe. (selvom vi nok skal ud på et overdrev før det sker.)

Fra : Dopedog KDC

Dato : 22-03-02 15:27

Som sagt gider jeg ikke punge ud med 3-400 kroner for et spil jeg måske kun
spiller 2-3 gange

-Ronnie

--

"Mads Kristiansen" <kristiansenmads@wanadoo.fr> wrote in message

> Nåh ok - kun crackede spil? ... Jamen, så er det da bare helt iorden? ...
:|

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 22-03-02 15:59

> Som sagt gider jeg ikke punge ud med 3-400 kroner for et spil jeg måske
kun
> spiller 2-3 gange

Forstår udemærket, hvad du mener. Selv har jeg det da også på samme måde..
:) .. Det var nu mere gradbøjningen af piratkopiering jeg studsede over...

Fra : Santa Xcaze

Dato : 22-03-02 15:30

SNIP

En hel masse pladder som bruno skrev ....

Jeg er jo allerede i dit kill-filter så det her kan jo være lidt ligemeget,
meeeeeen

Du generaliserer jo helt vildt, hvad ved du om jeg kan give gruppen ikke en
skid, vel? Du siger jo nærmest at alle som bruger warez er nogle idioter og
børn, det er sq da noget af en generalisering .... Og hvilket problem har du
egentlig med min divx-afspiller??? Det er min signatur, og du kan jo bare
ignorere den ... Du er så hellig at at du får gud til at ligne en djævel ...

tsk tsk

Se min divx-afspiller
www.jazzcup.dk/temp/divx.htm
Santa Xcaze

Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 22-03-02 15:47

Du læser åbenbart ikke ret godt... det der siges er at folk der ikke kan
finde ud af at bruge den rigtige nyhedsgruppe er nogen klovner. Hvor svært
kan det være at poste sine wares relaterede spørgsmål i warez gruppen ?

Mikkel

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 22-03-02 15:56

1. Jeg tror at hvis alle købte deres software (programmer og spil), så ville
prisen falde (det kan sku godt være det er min naivitet der spiller mig et
puds, hehe)

2. Hvis man ser et indlæg omkring warez, hvorfor så ikke bare ignorer det.
Lad dog være med at spilde tiden på et indlæg der er så indlysende forkert
anbragt. På et eller andet tidspunkt så finder folk vel ud af at det nok er
den forkerte gruppe.

Thats my 2 cents.

Rabbit_HGC

Fra : Gerner

Dato : 22-03-02 17:55

On Fri, 22 Mar 2002 15:55:34 +0100, "Rabbit_HGC" <sofus@post1.tele.dk> wrote:

> [...]
>puds, hehe)
>
>2. Hvis man ser et indlæg omkring warez, hvorfor så ikke bare ignorer det.

Fordi nogen er så "dumsmarte" at de i headeren ikke beskriver tråden som værende
tilhørende warez/gamez kategorien.

Denne tråd angiver jo også at warez/gamez kan debatteres her i gruppen.
(igen og igen og igen)

>Lad dog være med at spilde tiden på et indlæg der er så indlysende forkert
>anbragt. På et eller andet tidspunkt så finder folk vel ud af at det nok er
>den forkerte gruppe.

Nogle gange ser du kun hvad det drejer sig om når du har åbnet indlægget.

>Thats my 2 cents.

Det var min 25 øre (for jeg bor trods alt i danmark)

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Alrax

Dato : 24-03-02 13:15

"Santa Xcaze" <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ignorere den ... Du er så hellig at at du får gud til at ligne en djævel

HØRT HØRT!

Fra : Gerner

Dato : 22-03-02 16:03

On Fri, 22 Mar 2002 13:08:45 +0100, iddqd@worldonline.dk wrote:

>Nogen forslag til hvad der kan gøres for at få folk til at indse de er
>ude på et skråplan, eller rettere for at få dem til at indse de skal
>betale for deres software for de ved jo godt det er ulovligt?

Hvis, et stort HVIS der gøres noget ved det idag, dukker der 10 op imorgen.
Min mailer har en "ignore" funktion, og i denne gruppe er 90% af alle tråde
ignored. Mit blodtryk forbliver lavt. Hvad med dit ?

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 22-03-02 16:02

> [...]
tråde
> ignored. Mit blodtryk forbliver lavt. Hvad med dit ?

Det er vel netop det, som er problemet .. Hvad er idéen i at deltage i en
nyhedsgruppe, hvor man er nødt til at ignorere 90% af alle tråde? ..

Mvh Mads

Fra : Gerner

Dato : 22-03-02 17:40

On Fri, 22 Mar 2002 16:01:57 +0100, "Mads Kristiansen"

>imorgen.
>tråde
>
>Det er vel netop det, som er problemet .. Hvad er idéen i at deltage i en
>nyhedsgruppe, hvor man er nødt til at ignorere 90% af alle tråde? ..

Der vil da altid være tråde der ikke er spor interessante at læse i en
spilgruppe, hvor man ignorerer visse tråde om visse spil.
Du kan være sikker på at de 90% ikke alene er "piratsoftware" tråde men en
blanding af det ene og det andet. Denne tråd er også dømt til at blive ignoreret
når folk bare træder i det samme spor hele tiden. (man er snart vant til den
slags debat)

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 22-03-02 17:40

> [...]
ignoreret
> når folk bare træder i det samme spor hele tiden. (man er snart vant til

Tja, jeg synes nu den er meget interessant, men sådan er vi jo så
forskellige .. :)

Mvh Mads

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 22-03-02 16:11

<iddqd@worldonline.dk> wrote in message
> Her på det sidste så synes denne her gruppe er ved at blive overtaget af
> amoralske egoister som burde holde sig til warez hælercentralen.

Det står ingen steder i fundasen om at denne gruppe kun omhandler originale
spil. Den omhandler i princippet alt spilrelateret. I kan jo prøve at ændre
fundase, hvis I ikke mener at det høre hjemme i denne gruppe, men indtil
videre er der relevant, sålænge det er spilrelateret.

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 22-03-02 16:12

> [...]
> fundase, hvis I ikke mener at det høre hjemme i denne gruppe, men indtil
> videre er der relevant, sålænge det er spilrelateret.

Hmm, ok.. Hvem skriver en OTD til dk.spil.computer.warez? .. Der må vel være
trafik nok til en sådan gruppe siden denne tråd udvikler sig så eksplosivt
og dermed antyder at der skulle være for meget af den slags indlæg i denne
gruppe.

Måske 'dk.spil.computer.kopier' vil være nemmere for folkene ovre i dk.admin
at sluge? .. :)

Mvh Mads

Fra : Gerner

Dato : 22-03-02 18:03

On Fri, 22 Mar 2002 16:11:57 +0100, "Mads Kristiansen"
<kristiansenmads@wanadoo.fr> wrote:

>Måske 'dk.spil.computer.kopier' vil være nemmere for folkene ovre i dk.admin
>at sluge? .. :)

Jeg vil da være stærk modstander mod et sådant navn som er tiltænkt som
skraldegruppe til spilgruppen.

Kopiering er som skrevet før, tilladt.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Gerner

Dato : 22-03-02 18:00

On Fri, 22 Mar 2002 15:10:38 -0000, "Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> wrote:

><iddqd@worldonline.dk> wrote in message
>
>Det står ingen steder i fundasen om at denne gruppe kun omhandler originale
>spil. Den omhandler i princippet alt spilrelateret. I kan jo prøve at ændre

Ikke helt sandt, da det til enhver tid er gruppens medlemmer der bestemmer hvad
der er relevant i gruppen og hvad der ikke er relevant, uanset gruppens
fundsats.

>fundase, hvis I ikke mener at det høre hjemme i denne gruppe, men indtil
>videre er der relevant, sålænge det er spilrelateret.
>
>http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.spil.computer

Ikke relevant, da gruppens flertal har bestemt at warez/gamez og lign. ikke er
velkomment debatemne.

Det er blevet debatteret i dk.admin til tider om hvordan en gruppes medlemmer
styrer gruppen, så at der er modsatndere til denne praksis er altså kendt.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Sebastian Døllner

Dato : 26-03-02 17:54

"Gerner" <gerner@teknik.dk> wrote in message

> [...]
medlemmer
> styrer gruppen, så at der er modsatndere til denne praksis er altså kendt.

Og hvor ved du så fra at flertallet synes det ???

ja jeg spørger bare... *gG*

Fra : Gerner

Dato : 26-03-02 13:06

On Tue, 26 Mar 2002 08:53:56 -0800, "Sebastian Døllner" <msd_llner@hotmail.com>
wrote:

>Og hvor ved du så fra at flertallet synes det ???
>
>ja jeg spørger bare... *gG*

Tja, det kan nybegyndere nok ikke forstå.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Sebastian Døllner

Dato : 28-03-02 21:49

> On Tue, 26 Mar 2002 08:53:56 -0800, "Sebastian Døllner"
<msd_llner@hotmail.com>

> Tja, det kan nybegyndere nok ikke forstå.

> [...]

nybegyndere ?? LOOOOOL

Fra : Gerner

Dato : 28-03-02 19:09

On Thu, 28 Mar 2002 12:48:44 -0800, "Sebastian Døllner" <msd_llner@hotmail.com>
wrote:

>"Gerner" <gerner@teknik.dk> wrote in message
><msd_llner@hotmail.com>

>nybegyndere ?? LOOOOOL

JA, sådan een som dig.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Sebastian Døllner

Dato : 29-03-02 06:43

og hvorfor tror du jeg er en nybegynder???

hmmz... men hey... sikke pænt du tager mod nyefolk(hvis jeg nu var en
nybgynder..)

Fra : Gerner

Dato : 29-03-02 14:09

On Thu, 28 Mar 2002 21:42:34 -0800, "Sebastian Døllner" <msd_llner@hotmail.com>
wrote:

>og hvorfor tror du jeg er en nybegynder???
>
>hmmz... men hey... sikke pænt du tager mod nyefolk(hvis jeg nu var en
>nybgynder..)

Nye folk optræder normalt bedre end du gør, så du får blot tilbage hvad du
giver.
Og hvis du ikke er nybegynder i gruppen, hvorfor optræder du så som en sådan og
dertil i ubehøvlet form ?

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Martin Møller

Dato : 02-04-02 11:28

www.musikskole.dk/randers
"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse news:lop8aug62fbbe3qv4ts9n4o7920105g10b@4ax.com...

> [...]
> giver.
> Og hvis du ikke er nybegynder i gruppen, hvorfor optræder du så som en sådan og

I bringer hinanden ned på et lavere plan som kun plankton og deslige rygradsløse mikroorganismer befinder sig på.

Martin

Fra : Gerner

Dato : 02-04-02 12:02

On Tue, 2 Apr 2002 12:27:40 +0200, "Martin Møller" <mm.randers@musikskole.dk>
wrote:

>www.musikskole.dk/randers

>I bringer hinanden ned på et lavere plan som kun plankton og deslige rygradsløse mikroorganismer befinder sig på.
>
>Martin
Nåh, det er jo der du befinder dig. Velkommen til overfladen, men dyk igen.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Gizmoduck

Dato : 26-03-02 13:44

<msd_llner@hotmail.com> wrote:

>Og hvor ved du så fra at flertallet synes det ???
>
>ja jeg spørger bare... *gG*

flertallet af dem der diskuterer emnet så da...warez-supporterne er
som regel i undertal ;)

--

Gizmoduck

Haunting the europe realm on:
*GizHC
*Gizmoduck

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 26-03-02 11:03

> [...]
hvad
> der er relevant i gruppen og hvad der ikke er relevant, uanset gruppens

Du modsiger dig selv Gerner. Du påstår at 90% af trafikken herinde er Warez
relateret, men samtidig at "flertallet" ser sig fri for denne trafik.
Hvordan hænger den sammen? Mener du flertallet af de sidste 10% ønsker at
smide de førstnævnte 90% ud?

Det kan godt være at du ikke mener at det er fundatsen der bestemmer hvad
der er on og off topic, men hvad er så formålet med denne? Hvis flertallet
mener at fundatsen skal ændres, så kan den sikekrt ændres, men indtil da, er
der vel ingen hjemmel til at sige at spilrelateret warez trafik ikke er on
topic.

Men det ændrer ikke noget ved det faktum at problemet ikek bliver løst ved
at forbyde det "lokalt" eller i fundatsen. Men uanset, så bør føste skridt
være en ændring af fundatsen. Men sålænge der er et behov, og dette behov
ikek dækkes andre steder, så vil trafikken opstå. Og så længe der er nogle
der er villige til at hjælpe i dette forum, så vil spørgmålene komme. Efter
min bedste overbevisning er der KUN tre løsninger. Enten ingen ændring og i
kan ignorere trafikken (nemmest), Der kan oprettes en anden gruppe til at
tage af for trafikken (svært at få igennem styregruppen) eller moderere
denne gruppe (ikke realistsk i mine øjne) Sidste løsning er t forsætte som
nu og starte kæmpe debatter hver gang nogle poster et warez relateret
spørgsmål. Det fører kun til en ting, og det er endnu mere off topic trafik.
Og så længe fundatsen ikke er ændret, så har I i mine øjne ikke noget at
komme efter. I kan selvfølgelig melde alle syndere til BSA/politiet, og på
den måde få dem udryddet.

Joakim

Fra : Gerner

Dato : 26-03-02 13:04

On Tue, 26 Mar 2002 10:03:23 -0000, "Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> wrote:

> [...]
>
>Du modsiger dig selv Gerner. Du påstår at 90% af trafikken herinde er Warez
>relateret, men samtidig at "flertallet" ser sig fri for denne trafik.

Nej det er ikke hvad jeg skrev.: Her er det jeg skrev + det jeg svarede på, så
prøv at fortolk det som at jeg påstår at 90% af trafikken er om warez, som ikke
behøver at skrives med stort, medmindre du er så glad for den slags at du har
helligforklaret det.
"

> [...]
"
>Hvordan hænger den sammen? Mener du flertallet af de sidste 10% ønsker at

Så du ser nok at påstanden ikke er min.

Resten af dit indlæg er altså bygget op ud fra den forkerte følgeslutning at
det skulle være mig der påstod at man skulle ignorere 90% af trådene.

Hvis jeg skulle påstå noget, sådan helt for mig selv og uden nogen skal blande
sig, så udgør emner om piratsoftware måske 2%, hvoraf jeg ignorerer meget få til
en vis grad.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 26-03-02 13:18

> [...]
ikke
> behøver at skrives med stort, medmindre du er så glad for den slags at du

Jeg skal ikke være for stor til at indrømme at jeg muligvis misforstod din
udtalelese, og jeg beklager meget at jeg kom til at trykke på shifttasten en
gang for meget.

Joakim

Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 22-03-02 18:21

også du Joakim min ex-teamie ;)
Lad os ordne denne sag på banen.... eller bliver du sgu' tvangsoprykket til
1. div så jeg kan gi' dig smæk.

Jeg vidste ikke at fundatsen sagde sådan... og det bør IMHO ændres.

Mikkel

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 26-03-02 11:22

> også du Joakim min ex-teamie ;)
> Lad os ordne denne sag på banen.... eller bliver du sgu' tvangsoprykket
til
> 1. div så jeg kan gi' dig smæk.

Ikek noget også mig her. Jeg poster ikke warez spg. eller svar. Jeg gør blot
pmærksom på at fundatsen ikke udtrykker det "forbud" som nogle her giver
udtryk for, hvilket jeg også har gjort flere gange tidligere.

> Jeg vidste ikke at fundatsen sagde sådan... og det bør IMHO ændres.

Det kan der være noget om. Især hvis flertallet ønsker det forbudt.
Personligt er jeg ret ligeglad. Jeg har ikek noget "investeret" Jeg synes
ikke warez spg. er specielt belsatende. Jeg synes den meget meget store fps
trafik er langt mere til gene for gruppen, da det er den der generere så
meget trafik at det kan være svært at hitte hoved og hale i noget nyt
herinde, plus at FPS folkene åbenbrt er så tungnemme at de er nødsaget til
at stille de samme spørgsmål med få dages mellemrum konstant. Den direkte
Warez relaterede trafik er så lille at jeg nemt kan ignorere den.

Joakim

Fra : Trickysparrow

Dato : 26-03-02 14:56

> [...]
> at stille de samme spørgsmål med få dages mellemrum konstant. Den direkte
> Warez relaterede trafik er så lille at jeg nemt kan ignorere den.

Her til kan jeg kun være fuldstændig enig.

Martin.

Der syntes at den her diskussion er noget flueknepperi,
starte af nogle frelste mennesker der må kede sig af h...... til.

Fra : N/A

Dato : 01-05-02 18:57

Fra : Christian

Dato : 01-05-02 18:57

On Fri, 22 Mar 2002 18:00:10 +0100, Gerner <gerner@teknik.dk> wrote:

>Ikke helt sandt, da det til enhver tid er gruppens medlemmer der bestemmer hvad
>der er relevant i gruppen og hvad der ikke er relevant, uanset gruppens
>fundsats.

Det er da noget værre nonsens. Hvordan kan du vide at du har
flertallet på din side? Eksempelvis lige nu?

Jeg noterer mig at det i henhold til fundatsen er irrelevant om et
spil er originalt eller uoriginalt.

Fra : Gerner

Dato : 01-05-02 20:53

On Wed, 01 May 2002 19:56:43 +0200, Christian <chriller@hotmail.com> wrote:

>Det er da noget værre nonsens. Hvordan kan du vide at du har
>flertallet på din side? Eksempelvis lige nu?
>
>Jeg noterer mig at det i henhold til fundatsen er irrelevant om et
>spil er originalt eller uoriginalt.

Jeg har IKKE skrevet et indlæg i denne tråd.
Du qoutefucker ad H... til.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Christian

Dato : 01-05-02 19:07

wrote:

> [...]
>fundase, hvis I ikke mener at det høre hjemme i denne gruppe, men indtil
>videre er der relevant, sålænge det er spilrelateret.

Cool, så skal vi sgu ikke høre ævl og bævl fra moralisterne. Eller jo,
de kan kæfte op, hvis de vil, men man er ikke oftopic hvis man nævner
piratkopierede spil i en eller anden sammenhæng. Cool nok.

Fra : Gerner

Dato : 01-05-02 20:44

On Wed, 01 May 2002 20:06:35 +0200, Christian <chriller@hotmail.com> wrote:

>Cool, så skal vi sgu ikke høre ævl og bævl fra moralisterne. Eller jo,
>de kan kæfte op, hvis de vil, men man er ikke oftopic hvis man nævner
>piratkopierede spil i en eller anden sammenhæng. Cool nok.

Efter godt en måned og sikkert dyb tankevirksomhed, så kommer du med det
sludder. Faktisk er det brugerne der bestemmer hvad der er ot og hvad der ikke
er ot. Piratkopiering og hvad deraf følger er af flertallet i gruppen dømt ot.

Så kom du bare i gang med at spørge efter piratkopier m.m. hvis du vil have
flertallet i gruppen på nakken.

Den eneste "trøst" du kan have er at du evt ikke kan anmeldes til din udbyder
for netmisbrug, men evt netikette hvis du som det er set før brokker dig over
modstanden i et sprog som kan forarge andre.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto