Skærme
Fijala 3554
pas på dem
Fra : jensen

Dato : 22-03-02 12:04

hej

jeg købte en Philips Business 109B/20 Flat i Proconsult.dk i odense den 6/3
2002 .

Jeg har gf3 Ti500 og når jeg så køre min skærm i 1280/1024 kommer der en
masse stiver der går i en bue , og kun i 1280/1024/85 hz og det er i ders
anbefalet opløsning , jeg fik den så byttet ved at ringe til PH de kom bare
med en ny , det er samme problem med den .
Og nu siger i nok det er mit skærmkort , men nu er det sådan jeg har tre og
flere skærmkort og det er samme problem på alle sammen .
jeg ringet så til PH og de sagde jeg lige skulle prøve en ny driver , men
tro næppe det hjælper , jeg ringet til proconsult og snakket med dem , de
sagde de ville kikke på den og lave den , men nu er det sådan at hvis de
piller i en frafalder den on-site fra PH , jeg tilbyd dem så at hvis de tog
den retur købet en 109P/20 af dem , men det ville de ikke , nu står jeg med
det problem jeg har en skærm der ikke virker som den skal og en ny gør nok
heller ikke da det nok er den fejl alle de modeller har .

så hold jeg fra af handel med dem , da en vær ande butik ville tag mod mit
tilbud , og de kan jo bare sende den retur til PH .

jensen

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 22-03-02 12:19

"jensen" <rail@pc.dk> wrote in message

> Jeg har gf3 Ti500 og når jeg så køre min skærm i 1280/1024 kommer der en
> masse stiver der går i en bue , og kun i 1280/1024/85 hz og det er i ders

Hmm, lyder som "moire", hvilket kan justeres væk. Har din monitor ikke en
indstillingsmulighed som hedder dette eller "clear moire" f.eks.?

M.v.h.

Mads.

Fra : jensen

Dato : 22-03-02 12:30

"Mads Holmer-Jensen" <m.holmer-jensen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> "jensen" <rail@pc.dk> wrote in message

> Hmm, lyder som "moire", hvilket kan justeres væk. Har din monitor ikke en
> indstillingsmulighed som hedder dette eller "clear moire" f.eks.?

jo har jeg prøvet , jeg kan næsten få det væk , men så er den ikke til at
sidde ved alt bliver meger u-klart

jensen

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 22-03-02 13:43

> jo har jeg prøvet , jeg kan næsten få det væk , men så er den ikke til at
> sidde ved alt bliver meger u-klart

Ok. Kender du Nokias testprogram? Hvis ikke, så har du linket her:

http://www.construnet.hu/nokia/Monitors/TEST/monitor_test.html

Prøv at gå de forskellige skærme igennem og tjek resultatet. Hvis det heller
ikke hjælper, så kan du jo prøve den seneste Detonator driver fra nVidia
28.32. Ellers ved jeg ikke umiddelbart hvad der kan være galt.

M.v.h.