Bornholm + ferieavvikling
Fra : Lars-Erik Karrestad

Dato : 22-03-02 01:57

Hei på dere.

Min kone og jeg planlegger en seiltur til Bornholm i sommer. Vi regner med å
kunne tilbringe 1 uke på Bornholm.

Vet noen når det er flest/mest mennesker på Bornholm? Er det spesielle uker
vi skal unngå, eller er det fullt uansett? Når har dere dansker fellesferie?
Det kommer kanskje mange svensker og tyskere på besøk også?

Har noen forslag til hvilke havner/steder vi simpelt hen bare må besøke?

Takknemlig for alle svar!

Mvh

Lars-Erik Karrestad

Fra : Tore og Helle

Dato : 22-03-02 08:42

Hej Lars-Erik & Familie,

I Danmark er der industsriferie de sidste 3 uger i Juli. I midet af august
er der mange skolebørn (lejrskole) med meget larm (mye bråk), men august er
den varmeste måned på Bornholm. Vi har været på Bornholm i august de sidste
par år. Gudhjem og Svaneke skal dere besøge. Hammerhavn er også oplagt
(besøg også Kåsaberga på svenskekysten. Tag ikke for tidkigt afsted, da
vandet omkring bornholm er koldt langt ind på sommeren. Der kommer en del
tyske både (charter), hvor ikke alle er gode til at lægge til i de små
havne.

God tur!

Tore & Helle

Fra : SCB

Dato : 22-03-02 10:52

I skal også huske at besøge Christiansø.
Mvh. Søren

Fra : P.L.P.

Dato : 22-03-02 22:41

> [...]
> Det kommer kanskje mange svensker og tyskere på besøk også?
>
> Har noen forslag til hvilke havner/steder vi simpelt hen bare må besøke?

Hej !

Der er landsstævne på Bornholm 27-30 Juni med op til 40000 deltager Så der
er mange mennesker på Bornholm disse dage.
http://www.dgi.dk/landsstaevne/

Her er et sejlerlink til Bornholm
http://www.bornholminfo.dk/sejlsport/havnekort.asp

God Ferie.