ASUS A7V333 0g Sandra
Fra : Børge T.

Dato : 22-03-02 06:38

Hej.
Netop opstartet mit nye bundkort fra ASUS med 512MB PC2700 ram i. Hvordan
f.... får jeg denne ram til at køre 333 Mhz? I.flg Sisoft Sandra, så kører
rammen 266Mhz, og det var jo ikke meningen

Jeg har prøvet at skifte CPU/Memory mellem 1:1 eller 4:5, men Sandra påstår
hårdnakket, at rammen kører 266 Mhz.

B.T.

Fra : Mikael Jensen

Dato : 22-03-02 08:02

Sig til hende at hun slet ikke har forstand på den slags og at hun i øvrigt
godt kan smutte ud i køkkenet og lave noget mad...

Prøv at brug et andet program til at teste det med og alt efter hvilken BIOS
du har, (er ikke selv bekendt med BIOS'en på A7V333) burde det kunne ses i
opstarten.

Personligt her jeg ikke meget til overs for Sandra efter "hun" gav mig
følgende resultat på en 1,2 T-bird

Dhrystone ALU 53419 MIPS
Whetstone FPU 24381 MFLOPS
Integer MMX Enh 91101 it/s
Floating-Point 3DNow! Enh 130544 it/s
(rundt regnet 10 gange hurtigere end en P4 1.6GHz)

Fra : Finn

Dato : 22-03-02 08:13

Mikael Jensen <MJe@doms.DenmarK> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a7eks0$51d$1@sunsite.dk...
> [...]
> godt kan smutte ud i køkkenet og lave noget mad...
>
> Jeg turde godt nok ikke spise mad som hun laver. Send hende ud at rense
toilet istedet. *LOL*.

Mvh.
Finn

Fra : Sven

Dato : 22-03-02 17:02

> [...]
BIOS
> du har, (er ikke selv bekendt med BIOS'en på A7V333) burde det kunne ses i

Ok, hvilket andet program kan du anbefale?

>Sig til hende at hun slet ikke har forstand på den slags og at hun i øvrigt
>godt kan smutte ud i køkkenet og lave noget mad...

Mad ... øhh jeg skal tabe mig, så mon det er klogt?????

Mvh
B.T.

Fra : Mikael Jensen

Dato : 25-03-02 08:03

> Ok, hvilket andet program kan du anbefale?
Ved sq snart ikk... Prøv at kikke på nogen hardwaresider og se hvad de
bruger

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 22-03-02 20:38

"Børge T." <chanelle4@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> rammen 266Mhz, og det var jo ikke meningen
>
> Jeg har prøvet at skifte CPU/Memory mellem 1:1 eller 4:5, men Sandra

4:5 er til 333mhz

Da sandra blev programeret var der sikker
ikke nogle 333'er på gaden, så hun går sikkert
ud fra at hvis fsb er 133 så køre DDR rammen 266

Det er bare for sløvt at asus/bios ikke skriver hvad
rammen køre under opstart, samt cpu hastighed i mhz

Jan Rasmussen

Fra : Sven

Dato : 22-03-02 22:43

> Det er bare for sløvt at asus/bios ikke skriver hvad
> rammen køre under opstart, samt cpu hastighed i mhz
>
> Jan Rasmussen

HELT ENIG!! Jeg har faktisk sendt en email til ASUS.com.tw om nøjagtig
dette! Ved OC er det altså rart at vide, ved hvilken hastighed CPU'en
forsøger at starte op.

Sven