Foto
IBM760 5420
Teil 3020
koncertfotos flash eller ikke flash
Fra : Rasmus Haugaard

Dato : 22-03-02 00:19

Jeg skal fotografere til en koncert i morgen.

Der skulle være kraftig projektørlys og jeg bruger en iso 800 film og en
180 /2,8 optik.
Skal jeg bruge flash ?.
Vil flashen ikke "fjerne" farverne fra projektør lyset.
Hvis man skal bruge flash, skal det så være som fill-in ?

mvh
Rasmus

Fra : Niels Svendsen

Dato : 22-03-02 01:28

Prøv at tænke på, at din flash ikke rækker ret langt, og at det du oplyser
med den er de nærmeste hoveder.
Hellere presse en film et par blænder end at bruge flash.
(undskyld men det er kun min mening)

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Ingrid

Dato : 22-03-02 09:06

Jeg vil ikke bruge flash. Du kan se min Tobias Trier billeder her:
http://home1/stofanet.dk/ingrid/pics/tobiastrier

De er allesammen taget uden flash. Jeg havde også taget med flash, men det
ødelægger hele effekten af lysshowet. Jeg har i øvrigt brugt en Olympus
c-2020Z.

Ingrid
--
DK Weblog : http://tv2blog.blogspot.com
Weblog : http://dutchindk.blogspot.com

Fra : Rasmus Haugaard

Dato : 22-03-02 10:50

Det ser jo godt ud. Det var den lyseffekt jeg ønskede.

Jeg takker for svarene

mvh Rasmus

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 24-03-02 17:34

Hej Rasmus

On Fri, 22 Mar 2002 00:19:02 +0100, Rasmus Haugaard
> [...]

>Jeg skal fotografere til en koncert i morgen.
>
>Der skulle være kraftig projektørlys og jeg bruger en iso 800 film og en

Ja nu har du vel taget billederne.

Forhåbentlig uden at använde blitz.

Som du selv er inde på vil det formodenlig ödelägge noget af
stemningen, blitzen vil formodenlig heller ikke räkke helt frem til
scenen Som bekendt taber lyset i intensitet med kvadratet af
afstanden.

Derudover er der et helt andet problem. Det er ikke så sikkert det
bliver så populärt blandt de opträdende om der bliver breädt en blitz
af i hovedet på dem.

mvh Hans Peter Larsson
Visby, Sverige

Fra : Jørgen Hess

Dato : 05-04-02 11:27

"Hans Peter Larsson" <h.p.larsson@telia.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Derudover er der et helt andet problem. Det er ikke så sikkert det
> bliver så populärt blandt de opträdende om der bliver breädt en blitz

Jeg er helt enig i at man aldrig skal bruge blits ved koncerter,
teaterstykker, i kirken.
Ved mange koncerter er musikerne godt druknet i projektørlys, og alligevel
kan en kraftig blits drøne et lyschok i hovedet på kunstneren. En
skuespiller der er i gang med en monolog: Det er dybt irriterende at se
skuespilleren blive trukket ud af sin koncentration, og på grund af den
irritation (hos mig) taber jeg selv noget af oplevelsen. Jeg har da betalt
for billetten. I tennis må dommeren konstant bede publikum om at slukke
blitsen (og mobiltelefoner).
Bagefter når begivenheden er overstået og musikere/kunstnere eller hvilken
begivenhed nu var modtager folkets hyldest, ja så kan man brage med blitsen
så meget man har lyst. Brage? et lydord? Jamen jeg føler det virkelig som et
brag når en blits bliver fyret af.

mvh
Jørgen