Valg af Chips-sæt og Køler
Fra : André Andersen

Dato : 22-03-02 00:04

Hej NG

Sidder her og prøver at finde en konfig af min nye PC.
Overvejer at holde mig til Intels Chip-sæt på MB, (i845)
men er der nogen med dybere kendskab til dette omr.
som kan slå den ide ihjel eller styrke den ???

Næste punkt er nok en smule OT:
Ligeledes kunne jeg også tænke mig at gøre maskinen
så støjsvag som muligt, men en TT Silent Viking går
kun til 1400MHz og jeg overvejer en 16-1800 MHz
P4 "fessor". Hvad findes der af andre støjsvage modeller?

Fra : Leony

Dato : 22-03-02 09:37

"André Andersen" <andersen@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Sidder her og prøver at finde en konfig af min nye PC.
> Overvejer at holde mig til Intels Chip-sæt på MB, (i845)
> men er der nogen med dybere kendskab til dette omr.
> som kan slå den ide ihjel eller styrke den ???

Du kan sammenligne chipset ydelse i SiSoft Sandra med forskellige cpu'er.
Der er sikkert også nogle websider der har noget der ligner, men jeg kender
ikke lige nogen.
SIS skulle lave nogle chipsets der yder ganske enormt godt, anmeldelsen jeg
har læst er dog ca. ½ gammel, men mon ikke det stadig gør sig gældende.

> Ligeledes kunne jeg også tænke mig at gøre maskinen
> så støjsvag som muligt, men en TT Silent Viking går
> kun til 1400MHz og jeg overvejer en 16-1800 MHz
> P4 "fessor". Hvad findes der af andre støjsvage modeller?

Hvis dette køleprofil:
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=342&page=1
kan sidde på det bundkort du vælger, så har du mulighed for selv at bestemme
hvilken køler, der skal sidde på.
Derved bestemme du selv hvor meget den skal larme.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Frank Andersen

Dato : 24-03-02 11:06

In a Box- køleren altså den originale Intel køler siger ikke ret meget. Og
jeg tror man skal tænke sig godt om før man skifter den ud.

Frank