MS Windows
briani 27239
Media Player
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-03-02 23:13

Greetings!

Hvordan fortæller man Windows2000 at den _ikke_ skal åbne Media Player
hvergang man lægger en AudioCD i CDROM-drevet...?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Morten

Dato : 23-03-02 18:00

> Hvordan fortæller man Windows2000 at den _ikke_ skal åbne Media Player
> hvergang man lægger en AudioCD i CDROM-drevet...?

Hvis win2000 på det punkt fungerer som win98, stoppes automatisk cd-start
ved at holde shift nede, når cd'en indsættes.
Det kan være, du skal holde knappen nede en del sekunder alt efter, hvor
hurtig maskinen er til at opfatte, at den skal til at afspille - eller rettere, ikke
skal afspille.

Du kan fjerne funktionen helt i Kontrolpanel/System/Enhedshåndtering/
dobbeltklik på cd-drevet/fanebladet Indstillinger/fjern hak ved den noget
kryptiske tekst 'Automatisk besked, når cd indsættes'
Fjerner du hakket, får det også virkning for datacd'er, der så heller ikke
starter op automatisk.

Ovenstående er selvfølgelig igen med forbehold for, at tingene fungerer på
samme måde i win2000.

Mvh.
Morten

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-03-02 22:53

"Morten" <morten789@hotmail.com> wrote in message
> Hvis win2000 på det punkt fungerer som win98, stoppes automatisk cd-start
> ved at holde shift nede, når cd'en indsættes.

Det er en utilfredsstillende løsning. Jeg vil ikke skulle fravælge manuelt
hver gang. Maskinen skal _aldrig_ nogensinde afspille AudioCD; det har jeg
et godt Hifi-anlæg til.

> Du kan fjerne funktionen helt i Kontrolpanel/System/Enhedshåndtering/
> dobbeltklik på cd-drevet/fanebladet Indstillinger/fjern hak ved den noget

Det mulighed findes ikke.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 24-03-02 01:00

Hvorfor så sætte den i PC'en når du vil afspille på hifi anlægget?
Anyway. Fjern krydset ud for audio i mediaplayers opsætning af hvad
den skal bruges som afspiller for.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-03-02 17:31

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message
> Hvorfor så sætte den i PC'en når du vil afspille på hifi anlægget?

For at lave nogle numre om til MP3 til MP3-man'en

> Anyway. Fjern krydset ud for audio i mediaplayers opsætning af hvad
> den skal bruges som afspiller for.

Det er forsøgt; det virkede ikke...

Fra : Madsen

Dato : 24-03-02 00:19

Jesper G. Poulsen skrev:

> Hvordan fortæller man Windows2000 at den _ikke_ skal åbne Media
> Player hvergang man lægger en AudioCD i CDROM-drevet...?

Mener du at slå Autorun totalt fra, eller vil du have et andet
program til at åbne i stedet?

Madsen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-03-02 17:32

> Mener du at slå Autorun totalt fra, eller vil du have et andet
> program til at åbne i stedet?

Jeg vil ha' at der intet sker når en AudioCd kommer i maskinen.

Fra : Madsen

Dato : 24-03-02 18:42

Jesper G. Poulsen skrev:

> Jeg vil ha' at der intet sker når en AudioCd kommer i maskinen.

TweakUI, as usual. <http://makeashorterlink.com/?H2061190>

Madsen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-03-02 00:24

> TweakUI, as usual. <http://makeashorterlink.com/?H2061190>

TweakUI virker ikke med Win2000...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-03-02 00:41

Mon, 25 Mar 2002 00:24:03 +0100, skrev "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk>:

>TweakUI virker ikke med Win2000...

Jo.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Madsen

Dato : 25-03-02 01:19

Jesper G. Poulsen skrev:

> TweakUI virker ikke med Win2000...

For ikke ret lang tid siden mente du det samme og fik dette svar:
Læs hvad der står på linket. :)
"System Requirements: Windows 2000, Windows NT, Windows Millennium
Edition, Windows 98 or Windows 95."

Hent filen, pak den ud til en mappe, højreklik på TweakUI.inf og vælg
Installer. Har du prøvet det?

Hvis du har og det ikke virker, så skal du have placeret filerne de
rigtige steder manuelt.

TWEAKUI.CNT skal i: \WINNT\Help
TWEAKUI.CPL skal i: \WINNT\system32
TWEAKUI.HLP skal i: \WINNT\Help
TWEAKUI.INF skal i: \WINNT\inf

Herefter er TweakUI tilgængelig i Kontrolpanelet.

Madsen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-03-02 10:35

> Hvis du har og det ikke virker, så skal du have placeret filerne de
> rigtige steder manuelt.

Takker...