MS Windows
briani 27239
At slette mapper er meget svært!
Fra : Sigurd Hilbert Madse~

Dato : 21-03-02 23:08

I hvert fald giver min Win2000 mig ikke mulighed for at slette bestemte to
mapper på disken, men siger blot
"Cannot delete file: Cannot read from the source file or disk" (bemærk at
det *er* mapper og ikke filer).

Anyone?

--
Sigurd Hilbert Madsen

Fra : Søren Christensen

Dato : 22-03-02 01:12

> [...]
> mapper på disken, men siger blot
> "Cannot delete file: Cannot read from the source file or disk" (bemærk at

Har du tjekket om der ligger skjulte filer i de omtalte mapper?

Fra : Sigurd Hilbert Madse~

Dato : 22-03-02 01:46

"Søren Christensen" <2760098m001ræv@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Har du tjekket om der ligger skjulte filer i de omtalte mapper?

Ja, det i den ene ligger et mappe"nul" og derunder igen en mappe "com7". Den
anden mappes navn synes at være tom...!?

--
Sigurd Hilbert Madsen

Fra : Madsen

Dato : 22-03-02 01:18

Sigurd Hilbert Madsen skrev:

> I hvert fald giver min Win2000 mig ikke mulighed for at slette
> bestemte to mapper på disken, men siger blot
> "Cannot delete file: Cannot read from the source file or disk"
> (bemærk at det *er* mapper og ikke filer).

Har du prøvet om du kan slette mapperne fra en kommandoprompt?

Madsen.

Fra : Sigurd Hilbert Madse~

Dato : 22-03-02 01:38

> Har du prøvet om du kan slette mapperne fra en kommandoprompt?
Jeps, den ene giver dog problemer fordi mappenavnet synes at være tomt....
!?

--
Sigurd Hilbert Madsen

Fra : Madsen

Dato : 22-03-02 01:56

Sigurd Hilbert Madsen skrev:

> Jeps, den ene giver dog problemer fordi mappenavnet synes at være
> tomt.... !?

Mappenavnet synes at være tomt? Mener du ikke at mappen tyder på at
være tom for filer, men er det så måske ikke alligevel? Der er sikkert
en fil i mappen som pt. er i brug. Det kan være en skjult fil og derfor
kan du ikke se den i Windows og ej heller slette mappen, hvis filen er
i brug af et kørende program.
Hvis du ikke kan slette den fra kommandoprompten, så kan du fra fejl-
sikret tilstand.

Genstart og tryk på F8 når det står på skærmen. Vælg så 'Fejsikret'
eller 'Fejlsikret til kommandoprompt' og slet mappen den vej.
Muligvis bliver mappen oprettet igen ved genstart af Windows, muligvis
ser du den aldrig igen, eller muligvis får du aldrig startet Windows
igen. Det kommer helt an på hvad det er for en mappe du vil slette. ;)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 22-03-02 02:17

Madsen skrev: