Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvorfor skulle jeg *ikke* købe Ixus300 ?
Fra : Uni Bull

Dato : 21-03-02 21:41

Hej fotonørder

Jeg står på trappen til at købe et digi-kamera.
Jeg har sat en øvre prisgrænse ved kr. 5000,-

Jeg er (mere eller mindre) ligeglad med digi-zoom, men lidt optisk zoom: Ja
tak.
Jeg skal have et all-round kamera der er nemt, småt og i god kvalitet (både
billeder og kamera)

Som jeg læser diverse anmeldelser, så opfylder Ixus300 alle mine krav!
For at få lidt modspil, spørger jeg så:
Hvorfor skal jeg *ikke* købe Ixus300? Og hvad bør jeg købe istedet?
--
Uni Bull
København K

Fra : Niels Svendsen

Dato : 21-03-02 23:32

Fordi der er kommet nye cams på markedet med flere pixels at lege med, til
omkring samme pris som Ix300.
F.eks har jeg lige hos Steve set anmeldelse af Minoltas 404 med 3,95 Mpix
til i Amerika $499- . har endnu ikke set hvad det kommer til at koste i
Danmark.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Uni Bull

Dato : 22-03-02 01:48

"Niels Svendsen" <niels.svendsen@mail.dk> wrote in message
> F.eks har jeg lige hos Steve set anmeldelse af Minoltas 404 med 3,95 Mpix
> til i Amerika $499- . har endnu ikke set hvad det kommer til at koste i
> Danmark.

Øv - nu troede jeg lige at jeg havde fundet det kamera jeg skulle have...
Nu er jeg alligevel blevet lidt tvivl :-/

Prisen er dog i overkanten (ca. kr.5600,-). Når jeg hertil ligger et
ekstra memorykort, så løber bægeret lidt over.
Jeg ledte efter nogle steder i Europa hvor jeg kunne købe det billigere og
i UK fandt jeg et sted hvor man kan få det til små 5000,-. Det passer bedre
til min tegnebog. Desværre sender de ikke udenfor UK

Er der nogen af jer der kender nogle gode og billige online-shops i Europa ?
Jeg vil gerne holde mig indenfor EU - så får man ikke en toldopkrævnings-
overraskelse!
--
Uni Bull

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-03-02 09:35

"Uni Bull" <Uni.FJERNES.Bull@WorldonlineFJERNESOGSÅ.dk> writes:

> Er der nogen af jer der kender nogle gode og billige online-shops i Europa ?

Check http://www.nycamera.net/

Jeg har _kun_ gode erfaringer med dem.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I don't see much sense in that," said Rabbit.
The RockBear. ((^)) "No," said Pooh humbly, "there isn't. But there

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 22-03-02 10:31

> [...]
?
> Jeg vil gerne holde mig indenfor EU - så får man ikke en toldopkrævnings-

Lige modtaget et kamerahus fra http://www.mediacheckpoint.de/ Alt forløb til
UG med kryds og slange, incl overholdelse af leveringstid. Så nu er jeg klar
til en sommer i det fri - og i svømmehallen

--
Anders Majland - Digital Ixus, AW-PS-200 (kamerahus), Apacer 128MB Compact
Flash Card, 3 NiMH batterier (2 canon, 1Thansen)

Fra : Niels Svendsen

Dato : 22-03-02 00:50

Undskyld, hvis du ikke har adressen på Steve er den her slået op på 404.
http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/s404.html

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Henrik Hougaard

Dato : 23-03-02 10:48

Fordi du måske lige skal se, hvad afløseren kommer tal at koste:

Canon har på den nyligt overstået Cebit messe annonceret 2 nye Ixus
modeller. Ixus V2 samt en ny Ixus 300 (kan ikke lige huske, hvad den kom til
at hedde).

Så vidt jeg kan se er de grundlæggende som de gamle, men med nyt design og
nogle få ekstra funktioner - bla. indstilling af ISO.

Men de nye kan jo presse prisen på de gamle (de skal væk før de nye er på
hylderne).

Har selv lige købt Ixus V + ekstra 128 mb ram + lille læder etui til ialt
5000 - altså lige din smertegrænse. Og det var endda prisen FØR de nye blev
annonceret - så de gamle falder nok lidt endnu.

Jeg er helt tilfreds.

"Uni Bull" <Uni.FJERNES.Bull@WorldonlineFJERNESOGSÅ.dk> skrev i en
meddelelse news:a7dghi$28n9$1@news.cybercity.dk...

Fra : Uni Bull

Dato : 23-03-02 14:40

"Henrik Hougaard" <fam.hougaard@stofanet.dk> wrote in message

> Fordi du måske lige skal se, hvad afløseren kommer tal at koste:

Tak for jeres gode input - det har givet mig lidt stof til eftertanke.
Jeg er blevet opmærksom på, at det ganskel enkelt er billigere at handle
kamera
i EU. Med mindre der dukker andre revolutionerende valgmuligheder op, så
falder
mit kameravalg på enten:
Canon Ixus 300 el. 330
eller
Minolta DiMAGE S404

Mit forhandlervalg bliver enten www.nycamera.net eller
www.computeruniverse.net
Hos sidstnævnte kan jeg få S404 til ?597~dkr. 4450,-. I DK er prisen dkr.
5495,-

Skulle det alligvel blive Ixus, så vil det blive den der hedder Ixus330. Den
skulle kunne
fås hos www.computeruniverse.net for ?628 ~dkr. 4670,- fra midten af april.

Men kan det retfærdiggøres at vælge et dyrt, formidabelt stilfuldt 2MPixel
fremfor et
lidt kedeligere og lidt større 4MPixel ?? Bør jeg følge pris og
specifikationer, lade fornuften
bestemme, og bestille S404 ?? Eller skal jeg lade mit image og følelser
styre og købe Ixus330 ??
Jeg må prøve at finde en forhandler i DK der har begge kameraer, så man kan
"føle" dem begge...

Men, der skulle ikke være noget problem med told/skat/moms hvis jeg køber
fra et EU-land, vel?
Men "ikke være noget problem" mener jeg selvfølgelig, at jeg ikke får en
opkrævning!!

--
Uni Bull
-med lyst til Ixus330

Fra : Uni Bull

Dato : 26-03-02 14:45

"Uni Bull" <Uni.FJERNES.Bull@WorldonlineFJERNESOGSÅ.dk> wrote in message
> mit kameravalg på enten:
> Canon Ixus 300 el. 330
> eller
> Minolta DiMAGE S404

Pokkers - Jeg så S404 hos en forhandler.... Det er ganske enkelt for stort
og klodset.
Så nu er mine øjne faldet på Canon PowerShot S20.

Canon S20: 3.3MPixel, 2x optisk zoom
Canon Ixus300: 2.1MPixel, 3x optisk zoom

Så vidt jeg kan læse mig til, så er S20 en udgået model, men den får gode
anmeldelser....

Fortæl mig hvilket af de to ovenstående jeg skal vælge!
Skal jeg gå efter 3.3M eller 3x optisk zoom ?? Jeg er i vildrede og jeg skal
snart tage min beslutning!
--
Uni Bull
København K

Fra : Lars Knudsen

Dato : 29-03-02 21:38

Hejsa,

> [...]
> Fortæl mig hvilket af de to ovenstående jeg skal vælge!
> Skal jeg gå efter 3.3M eller 3x optisk zoom ?? Jeg er i vildrede og jeg

Tjaeh - vi har et Ixus 300 og er rigtig godt tilfredse. De 3 x optisk zoom
er klart et plus hvis du spørger mig, men det kommer selvfølgelig an på hvad
du skal bruge det til. De 2.1 MPixel opløsning dækker fint behovet her,
papirbilleder i "almindelig" 10x15 størrelse ud fra billeder taget i max
opløsning bliver ganske i orden.

Husk i øvrigt at få et 64MB memory kort (eller mere) med på en eller anden
måde, det 8MB kort kameraret er født med rækker ikke langt.

** Lars

Fra : Uni Bull

Dato : 30-03-02 22:08

"Lars Knudsen" <lars@image.dk> wrote in message
> [...]
> du skal bruge det til. De 2.1 MPixel opløsning dækker fint behovet her,
> papirbilleder i "almindelig" 10x15 størrelse ud fra billeder taget i max

Hejsa - tak for alle input.

Min beslutning er taget!
Jeg køber et Ixus330 i Tyskland.

Kameraet skulle komme i første halvdel af april og jeg har fået en pris
oplyst hos
www.digital-versand.de på 529Euro+24Euro i forsendelse svarende
til godt dkr. 4100,-
Hos www.funcomputer.de står kameraet til 499Euro+forsendelse.

Unægteligt en rimelig pris - de danske priser taget i betragtning.
--
Uni Bull
København K

Fra : JAKOB ASGER JENSEN

Dato : 25-03-02 11:13

Hej Uni Bull

Se følgende links:
Anmeldelser: http://www.dpreview.com
Forhandlere: http://www.photozone.de under Photo Links

Ixus300 er mig bekendt et udmærket kamera til prisen.

Venlig hilsen

Jakob Jensen

Fra : marchansen

Dato : 09-05-02 23:31

Hej Uni Bull,

Valgte du www.digital-versand.de eller www.funcomputer.de ?
Sælger www.funcomputer.de til DK ?
Er der ulemper ved køb i Tyskland (stik, retunering, manual, andet) ?
Købte du ekstra batteri ?
Er du glad for dit kamara (Canon Ixus 330) ?
Betalte du dansk moms, afgift eller andet pjat ?

PÅ FORHÅND TAK.

Hilsen
Marc Hansen

http://www.kandu.dk/