a ltså jeg skal lige have det på det rene.~
Fra : Morten@Odense

Dato : 21-03-02 21:54

Ok, jeg har købt mit første dual motherboard (asus cuv4x-d) og jeg ved ikke
rigtigt hvilke cpu'er jeg skal "putte" i.
Jeg kan forstå at man ikke kan køre smp med andre celeron cpu 'er end de
gamle celeron 1, og den højeste clock er vidst nok 566 Mhz.
Så har jeg fået at vide at Via cyrix cpu'er også kan køre smp, men de
"stinker" vidst nok i rå talberegninger, så kan man jo lige så godt lade
være med at køre dual, så de duer heller ikke.
Så nu spekulerer jeg på om p3 cpuer kan køre SMP? jeg kan ikke bruge de nye
taulatin i mit bundkort, men jeg kan jo køre de almindelige cobbermine, så
mit spørgsmål er, kan de køre i SMP ?

på forhånd tak for hjælpen
mvh
Morten

Fra : sputnik

Dato : 21-03-02 22:25

On Thu, 21 Mar 2002 21:53:38 +0100, "Morten@Odense"
<dont-spam-me@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>taulatin i mit bundkort, men jeg kan jo køre de almindelige cobbermine, så

ja, PIII coppermine kan, 600 - 1200 MHz cirka. Celeron coppermine kan
ikke.

Det er muligt, at celeron tualatin kan, - og det kan være at der
dukker en smp-modifikations-opskrift op inden for den næste måned. Om
det så kommer til at omfatte via chipset, som dit, vides ikke.

Der mangler eksempelvist smp-faciliteter på denne kommende adapter fra
powerleap:
http://www.dynagaming.com/powerleap/

Tualatin PIII burde være en mulighed i dual med sådan en adapter, når
den kommer på markedet, der har været tale om at powerleap ville
inkludere det, - eller en sokkelmodifikation, der gør det samme.

Jeg nævner bare de usikre tualatin muligheder, som nok afklarer sig i
løbet af 1 måned eller 2.

John

Fra : Lasse Jensen

Dato : 21-03-02 22:54

Morten@Odense wrote:

> Så har jeg fået at vide at Via cyrix cpu'er også kan køre smp, men de
> "stinker" vidst nok i rå talberegninger, så kan man jo lige så godt lade
> være med at køre dual, så de duer heller ikke.

Nu vil jeg også have svar på noget, er der nogen der kender et endegyldigt
bevis på at Cyrix C3'erne kan køre SMP? Jeg har søgt lidt rundt på nettet
og det er omtalt en del steder, men jeg kan ikke finde noget der rent
faktisk beviser det. Jeg har en maskine jeg skal have stoppet en CPU i, og
eftersom det alligevel er et dual board og Cyrix'er er billige, så kan jeg
vel ligeså godt købe to C3'ere som én Celeron.

--
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
[lasse@Earth ~]$ uname -a

Fra : Leony

Dato : 22-03-02 09:52

"Morten@Odense" <dont-spam-me@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Så nu spekulerer jeg på om p3 cpuer kan køre SMP?

Jep det kan de.
Læs mere her:
http://www.2cpu.com/
De har en FAQ og andre ting der er værd at vide.

Husk nu at du skal bruge et OS der understøtter 2 cpu'er (NT/2000/XP, Linux
m.fl.).

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/