Vis kilde virker ofte ikke
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-03-02 20:56

Hej!

Jeg bruger IE6.0, og har ofte problemer med at jeg ikke kan få vist
kilden. Der sker absolut ingenting, hverken om jeg vælger "Vis -> Vis
kilde", eller højreklikker og vælger "Vis kilde".

Der sker absolut intet, ingen notesblok der åbner? Nogle gange virker
det, men oftest gør det ikke?

venligst,
Lasse Hedegaard

Du kan nu få opdateret softwaren i din Nokia-telefon,
og du kan få ekstra spil i alle udgaver af Nokia 3210.

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 21-03-02 21:43

> [...]
> kilde", eller højreklikker og vælger "Vis kilde".
>
> Der sker absolut intet, ingen notesblok der åbner? Nogle gange virker

Min er holdt helt op med "vis kilde" det er kommet inden for de sidste
par dage! skummelt

Og jeg synes faktisk at det er rigtig træls at man næsten på alle sider
med billeder er nødt til at klikke på "Show picture" for at se billedet.

--
Mogens D. Hansen
http://www.svend-bent.dk/ linkindex

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-03-02 21:53

Mogens Dyhre Hansen skrev:

>Min er holdt helt op med "vis kilde" det er kommet inden for de sidste
>par dage! skummelt

Det er også sådan jeg føler det. Jeg har oplevet det tidligere, så har
det ofte hjulpet at genstarte browseren - det virker bare ikke mere.

>Og jeg synes faktisk at det er rigtig træls at man næsten på alle sider
>med billeder er nødt til at klikke på "Show picture" for at se billedet.

Det problem har jeg dog ikke, har kun oplevet det få gange.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-03-02 00:31

Thu, 21 Mar 2002 21:52:42 +0100, skrev Lasse Hedegaard
<laxxe@nospam.dk>:

>Det er også sådan jeg føler det.

Har I prøvet universalløsningen?

Tøm Temporay Internet Files?
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-03-02 01:47

Knud Gert Ellentoft skrev:

>Har I prøvet universalløsningen?
>
>Tøm Temporay Internet Files?

Trylle-trylle - og tak!

Fra : Madsen

Dato : 22-03-02 04:01

Lasse Hedegaard skrev:

> Jeg bruger IE6.0, og har ofte problemer med at jeg ikke kan få vist
> kilden. Der sker absolut ingenting, hverken om jeg vælger "Vis -> Vis
> kilde", eller højreklikker og vælger "Vis kilde".

Det problem har jeg godt nok aldrig oplevet i IE 6 på WinXP.
Muligvis kan TweakUI til WinXP rette op på det. Med TweakUI kan du i
hvert tilfælde bestemme hvilket program der skal åbne når du vælger
Vis > Kilde.

TweakUI hører med til Powertoys og der skulle komme en ny udgave af
Powertoys til WinXP engang i april på denne adresse:
<http://makeashorterlink.com/?T1C521A8>, men MS har tidligere udskudt
tidspunktet.

Den "gamle" version til WinXP kan bla. hentes her:
<http://www.globe.dk/tekst/rettelser/download.htm> Måske det var værd
at prøve?

Madsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-03-02 04:38

22 Mar 2002 03:00:35 GMT, skrev Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk>:

>Det problem har jeg godt nok aldrig oplevet i IE 6 på WinXP.

Hvis Temp. Internet Files når en vis størrelse, så opfører IE 5 +
6 sig mærkeligt.

F.eks. at vis kilde ikke virker mere, når man vil gemme billeder,
så kan de kun gemmes som bmp og billeder ikke bliver vist.

Fra : Madsen

Dato : 22-03-02 14:44

Knud Gert Ellentoft skrev:

> [...]
> F.eks. at vis kilde ikke virker mere, når man vil gemme billeder,
> så kan de kun gemmes som bmp og billeder ikke bliver vist.

Jeg er klar over problemet med *.bmp-filer hvis Temp. Internet Files
ikke bliver tømt, men problemet med 'Vis kilde' har jeg som sagt
aldrig oplevet på den konto.

Madsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-03-02 17:28

22 Mar 2002 13:43:47 GMT, skrev Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk>:

>Jeg er klar over problemet med *.bmp-filer hvis Temp. Internet Files
>ikke bliver tømt, men problemet med 'Vis kilde' har jeg som sagt
>aldrig oplevet på den konto.

Fejlene i IE er uforudsigelige og iflg. Message-ID:
hjalp det jo også.

Der findes flere artikler om nettet om at IE 5 og frem, er
elendig til at tømme en eller anden cache og der skulle også være
et eller andet oprydningsprogram, som skulle eleminere problemet.

Men jeg er ikke gået så meget op i det, da jeg ikke synes, jeg
har store problemer, så jeg har ikke lige gemt nogen links.

Fra : Madsen

Dato : 22-03-02 17:50

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Fejlene i IE er uforudsigelige og iflg. Message-ID:
> hjalp det jo også.

Ja, hvis der med det indlæg også menes at problemet med 'Vis Kilde'
er løst, men ifølge citeringen så drejer det sig vel kun om problemet
med billeder, eller hvad? Sådan har jeg forstået det i første omgang,
men der er selvfølgelig mulighed for at tage fejl. :)

> Men jeg er ikke gået så meget op i det, da jeg ikke synes, jeg
> har store problemer, så jeg har ikke lige gemt nogen links.

Heller ikke her.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 22-03-02 18:12

Madsen skrev:

> [...]

> Ja, hvis der med det indlæg også menes at problemet med 'Vis
> Kilde' er løst, men ifølge citeringen så drejer det sig vel kun

Nu har jeg lige læst indlægget igen og det er noget vrøvl jeg nævner om
citeringen her ovenover. Der menes sikkert at begge problemer er løst
ved at tømme Temp. Internet Files. Altså både problemet med Vis Kilde
og problemet med billeder der gemmes som *.bmp selvom de er et andet
format. Som nævnt har jeg blot aldrig oplevet problemet med Vis Kilde,
men nu ved jeg da hvordan jeg muligvis kan løse det når og hvis det
sker. :)

Madsen.