MS Windows
briani 27239
Win98SE og 80 GB disk
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 21-03-02 20:43

Er det muligt at installere W98SE på en ny harddisk på 80 GB ?

Fdisk mener at disker er 13 GB og det er ikke helt nok!
Hvad gør man så. Disken skal formateres i FAT32, hvilket jo også er normalt
i W98.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Klaus

Dato : 21-03-02 21:31

"Michael Lund Sørensen" <milux@SLETDETTEimage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Fdisk mener at disker er 13 GB og det er ikke helt nok!
> Hvad gør man så. Disken skal formateres i FAT32, hvilket jo også er

Er din BIOS opdateret til at undestøtte så stor en disk?
Der er også muligheden af at bruge en diskmanager fra diskproducenten.
Klaus

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 21-03-02 22:21

> normalt
> >
> Er din BIOS opdateret til at undestøtte så stor en disk?
> Der er også muligheden af at bruge en diskmanager fra diskproducenten.

Disken er fuldt ud understøttet af hardwaren og en disk maneger kommer ikke
på tale!

Der må da være en måde at formatere en 80 GB disk til W98 !

Jeg har en Fdisk opdatering, men den vil ikke køre i dos-mode.
Men måske skulle jeg prøve Partition Magic, og se om ikke den vil.
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Madsen

Dato : 21-03-02 22:23

Michael Lund Sørensen skrev:

> Jeg har en Fdisk opdatering, men den vil ikke køre i dos-mode.

Kan den ikke smides på en Win9X-bootdisk?

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 21-03-02 22:29

Michael Lund Sørensen skrev:

> Jeg har en Fdisk opdatering, men den vil ikke køre i dos-mode.

Og det er denne her opdatering du snakker om?
<http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;DA;q263044>

Madsen.

Fra : Soren Hedeby Sorense~

Dato : 22-03-02 16:13

Microsoft har udsendt en FDISK opdatering til store HD'er. Kan ikke
huske linket men kan emaile filen til dig.

PS: Har ikke prøvet den endnu da jeg ikke er nået højere op end 30 Gb
på en HD.

mvh Søren

Soren Hedeby Sorensen, Viborg, Denmark

Fra : Madsen

Dato : 22-03-02 16:18

Soren Hedeby Sorensen skrev:

> Microsoft har udsendt en FDISK opdatering til store HD'er. Kan ikke
> huske linket men kan emaile filen til dig.

Mon ikke det er det link jeg snakker om i følgende indlæg:
<news:Xns91D8E4C1DBF2Ecopy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk> ?

Madsen.