Kirchhoff, fotograf i København(?)
Fra : Knut Bryn

Dato : 21-03-02 20:17

Jeg har fått tak i et fotografi av min oldefar som trolig er tatt en
gang mellom 1860 og 1880. Ifølge de medfølgende opplysninger er
fotografiet tatt i København av en fotograf med navnet Kirchhoff.
Kjenner noen til denne fotografen og når han virket? Andre skrivemåter
av navnet som Kirchhof, Kirchoff osv. bør vel taes i betraktning.

Med vennlig hilsen

Knut Bryn, Molde

Fra : Børge Laursen

Dato : 22-03-02 00:21

"Knut Bryn" <antispam_knbryn@online.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kjenner noen til denne fotografen og når han virket? Andre skrivemåter
> av navnet som Kirchhof, Kirchoff osv. bør vel taes i betraktning.

Der findes en bog (i 2 bind), der hedder noget i retning af "Fotografer i
Danmark indtil 1900".
Om den pågældende fotograf oplyses i bogen:
Kirchhoff, August Wilhelm
Levede 16.3.1822 til 8.4.1886
Havde i årene fra ca. 1874 til ca. 1879 atelier på Vesterbrogade 62 i
København.

Venlig hilsen
Børge Laursen