vægt
Fra : Daniel

Dato : 21-03-02 16:18

Jeg er den heldige ejer af en hanhund som er en blanding af
rottweiler-dobberman og faren er amerikansk Bulldog. Den er lige fyldt
8 mdr og vejer 40 kg. Hvad kan jeg regne med at den ender med at veje
og hvor lang tid vokser den.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 21-03-02 17:52

On 21 Mar 2002 07:17:54 -0800, Danielbergman21@hotmail.com (Daniel)
wrotd:

> [...]
>rottweiler-dobberman og faren er amerikansk Bulldog. Den er lige fyldt
>8 mdr og vejer 40 kg. Hvad kan jeg regne med at den ender med at veje

Vægten er umulig at forudsige når det er en blanding, medmindre du
støder ind i en der har den præcis samme blanding ! . Amerikansk
Bulldog vokser i fylden/breden til den er 3 år "nogle siger 4år". Der
er et par forskellige aggreninger inden for bulldoggen hvor de har
forskellig størelse , så det kommer jo også an på hvilken bulldog
faren er ! jeg mener at den ene hedder Johnson nogle kalder den vist
bully ?og så er der en mindre udgave også ,det kunne sikkert være
intersant for dig at undersøge , for den ene af dem er vist mere
tilbøjelig til at slås end den anden"især hannerne" . Og rottweilere
findes også i forskellige størelser har jeg set !det er sikkert uden
stamtavler ?der bor faktisk en i nærheden af mig med en rotweiler der
vejer næsten 80 kg den er meget stor og altid syg p.g.a. størelsen .
Men det kommer vist an på hvem der har avlet hundene ,men der er
sikkert nogle herinde der ved hvad sådan en rotte normalt vejer.

held og lykke med den

Fra : Daniel

Dato : 23-03-02 11:51

jo, men er der ikke en hovedregel der siger at når større hunde når en
vis alder og vægt så kan de tage X antal kg på????

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 23-03-02 14:21

On 23 Mar 2002 02:50:47 -0800, Danielbergman21@hotmail.com (Daniel)
wrotd:

>jo, men er der ikke en hovedregel der siger at når større hunde når en
>vis alder og vægt så kan de tage X antal kg på????

det kan man ikke regne med når det er en blanding tror jeg ikke !?men
nogle siger at når hunden er ca 1 år så har den opnået ca 80% af sin
vægt

Fra : Pia

Dato : 23-03-02 16:33

Jeg har en Labweiler som vejede ca. det samme som din - han er nu 16 mdr.
og har kun taget omkring 5 kg. på siden. Han kan jo nå at blive bredere de
næste 2-3 år, men vægtmæssigt tror jeg ikke han kommer over 50. En stor
dober vi kender vejer omkring 41 og en rotte kan variere meget i størrelse,
men 50-55 er vist ikke helt ved siden af. Så det kommer an på forældrenes
størrelse.

:Pia