Tempo 100 i Tyskland
Fra : Henning Keseler

Dato : 21-03-02 15:59

Jeg vil godt høre om der er nogen der har fået sådan en godkendelse,
og om man kan henvende sig på dansk til tüv-kontoret i Flensborg, da
jeg ikke rigtig mestrer det tyske på skrift.

Henning Keseler
keseler@mail.dk

Fra : Alex Sørensen, drage~

Dato : 21-03-02 18:13

Hej Henning.

Uden at have det store forstand på emnet, kan jeg sige at, jeg har fået at
vide af en tysker, at kun folk med tysk statsborgerskab, kan opnå denne Tüv
godkendelse.

--
Alex Sørensen
alex@dragebix.dk

Fra : PHK

Dato : 21-03-02 20:26

"Alex Sørensen, dragebix.dk" <kontakt@dragebix.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vide af en tysker, at kun folk med tysk statsborgerskab, kan opnå denne

Hvilket i hvert til fælde ikke passer.

Altså - det kan godt være at du har fået det at vide, men der er uddelt
tilladelser til danskere. Dette stod at læse i en af de sidste numre af
Motor. Jeg er også rimelig sikker på at der står noget om det på nettet et
eller andet sted. En spørgekasse hos Neergaard henviser til, at det ikke er
muligt, det er altså ikke rigtigt.

Telefonhenvisningen i Motor til nummeret til TUV i Flensborg er forkert, det
rigtige nr er +49 461 99 270.

--
_
|_|

Fra : Ivar Madsen

Dato : 04-05-02 16:35

On Thu, 21 Mar 2002 15:59:06 +0100, "Henning Keseler"
<keseler@mail.dk> wrote:

>Jeg vil godt høre om der er nogen der har fået sådan en godkendelse,
>og om man kan henvende sig på dansk til tüv-kontoret i Flensborg, da
>jeg ikke rigtig mestrer det tyske på skrift.

Jeg mener bestemt at Statens bilinspektion for nogle år siden fik
tilladelse til at Tempo 100 godkende Danske turistbusser, så det er
måske vær at undersøge om du også kan få din tempo 100 her til
lands,,,

--
news.milli.dk er nu åben for RO på tcp120,
det vil snart blive muligt at poste

Fra : Henning Keseler

Dato : 05-05-02 08:42

"Ivar Madsen" <news-12-04-02@milli.dk> skrev i en meddelelse news:lqv7ducmgage5a9ec4relerosktaq4nsu7@4ax.com...

> Jeg mener bestemt at Statens bilinspektion for nogle år siden fik
> tilladelse til at Tempo 100 godkende Danske turistbusser

Korrekt...

så det er måske vær at undersøge om du også kan få din tempo 100 her til
> lands,,,

Kan ikke lade sig gøre, endnu da.
Som jeg skrev d. 1.5 har jeg været i Tyskland og få en tilladelse.

mvh. Henning

Fra : Ivar Madsen

Dato : 05-05-02 14:28

On Sun, 5 May 2002 09:41:34 +0200, "Henning Keseler" <keseler@mail.dk>
wrote:

>Kan ikke lade sig gøre, endnu da.
>Som jeg skrev d. 1.5 har jeg været i Tyskland og få en tilladelse.

Men det er jo så ikke ensbetydende med at det ikke kan lade sig gøre
herhjemme, men jeg kan så forstå nu at du havde undersøgt det, og
fundet ud af at det kan det ikke,,,