String og JTable
Fra : Alex Nielsen

Dato : 21-03-02 15:35

Hej

Jeg har det porblem at jeg kan ikke få vist String´s i JTable.....?

På Forhånd Tak!!!

Fra : Lars Dam

Dato : 21-03-02 16:24

On Thu, 21 Mar 2002 15:35:17 +0100, "Alex Nielsen" <AlexN@tdcadsl.dk>
wrote:

>Hej
>
>Jeg har det porblem at jeg kan ikke få vist String´s i JTable.....?

Det kan være så mange ting; kan du uddybe det lidt mere præcist? Kig
evt. på JTable tutorial'en på sun's site.

>På Forhånd Tak!!!

vh. ld

Fra : Alex Nielsen

Dato : 26-03-02 11:44

Nej nu er der et andet problem jeg har fået JTable til at køre men når jeg
bruger mouse event til en knap for at få vist en database så viser den
ingnting hvad er der så galt....?

Mvh
Alex Nielsen (På forhånd tak!!!!)
"Lars Dam" <larsdamXXspamXXprotectionXX@post2.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:6nuj9uoebt0l7j0n0nf9473k50eq5m5r6v@4ax.com...

Fra : Lars Dam

Dato : 26-03-02 13:35

On Tue, 26 Mar 2002 11:44:28 +0100, "Alex Nielsen" <AlexN@tdcadsl.dk>
wrote:

>Nej nu er der et andet problem jeg har fået JTable til at køre men når jeg
>bruger mouse event til en knap for at få vist en database så viser den
>ingnting hvad er der så galt....?

Der kan være 100 ting galt. Du bliver nødt til at specificere et
konkret problem, ellers får du ingen svar.

vh. ld

---
"Time is the fire in which we burn"

Fra : Alex Nielsen

Dato : 26-03-02 14:37

Jeg prøver at ligge det her ned i en Mouse Event men der kommer ikke noget
ind i JTabel når jeg trykker på den knap som det ligger under...

Object[][] data = {
{"Alex", "Campione",
"Snowboarding", new Integer(5), new Boolean(false)},
{"Alison", "Huml",
"Rowing", new Integer(3), new Boolean(true)},
{"Kathy", "Walrath",
"Chasing toddlers", new Integer(2), new Boolean(false)},
{"Mark", "Andrews",
"Speed reading", new Integer(20), new Boolean(true)},
{"Angela", "Lih",
"Teaching high school", new Integer(4), new Boolean(false)}
};

String[] columnNames = {"First Name",
"Last Name",
"Sport",
"# of Years",
"Vegetarian"};

"Lars Dam" <lars_simple_spam_protection_dam@post2.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:vlq0ausidq8c6iqulgeciuj1djntdqse34@4ax.com...

Fra : Lars Dam

Dato : 26-03-02 16:41

On Tue, 26 Mar 2002 14:36:34 +0100, "Alex Nielsen" <AlexN@tdcadsl.dk>
wrote:

>Jeg prøver at ligge det her ned i en Mouse Event men der kommer ikke noget
>ind i JTabel når jeg trykker på den knap som det ligger under...

Prøv at post hele koden. Fragmentet du sendte kan ikke bruges til en
pind. Det er jo kun data; det står intet om hvad der sker.

vh. ld
---
"Time is the fire in which we burn"

Fra : Alex Nielsen

Dato : 26-03-02 21:45

Der hvor koden står nu virker det men jeg vil gerne have sådan at jeg kan
vise flere databaser ved at trykke på en / flere knapper men det kan jeg
ikke få den til...

Ps. jeg har nemlig en Sql database som jeg skal have trukket noget data ud
af....

På Forhånd Tak !!!!

package Database1;

import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
import java.applet.*;
import com.borland.jbcl.layout.*;
import javax.swing.*;

public class Database1 extends JApplet {
boolean isStandalone = false;
JButton update = new JButton();
JButton delete = new JButton();
JButton insert = new JButton();
JButton navn = new JButton();
JButton Kobt_Af = new JButton();
JButton Solgt_Til = new JButton();
JPanel button_Panel,treeTabel_Panel;
JTextField sql_Field = new JTextField();
FlowLayout flowLayout1=new FlowLayout();
JLabel tabelnavn = new JLabel("Databaser");
JTextField deltext = new JTextField();

//Construct the applet
public Database1() {
}
//Initialize the applet
public void init() {
try {
jbInit();
}
catch(Exception e) {
e.printStackTrace();
}
}

//Component initialization
public void jbInit() throws Exception {
this.setSize(new Dimension(400,300));
button_Panel=new JPanel();
button_Panel.setLayout(flowLayout1);
button_Panel.setAlignmentX((float)2.0);
button_Panel.setAlignmentY((float)1.0);
update.setForeground(Color.black);
update.setText("Update");
delete.setForeground(Color.black);
delete.setText("Delete");
insert.setForeground(Color.black);
insert.setText("Insert");
navn.addMouseListener(new java.awt.event.MouseAdapter() {

public void mouseClicked(MouseEvent e) {
Navn(e);
}
});
navn.setForeground(Color.black);
Kobt_Af.setForeground(Color.black);
tabelnavn.setForeground(Color.black);
tabelnavn.setHorizontalAlignment(SwingConstants.LEADING);
Solgt_Til.setForeground(Color.black);
sql_Field.setBackground(Color.lightGray);
sql_Field.setForeground(Color.black);
sql_Field.setCaretColor(Color.black);
treeTabel_Panel=new JPanel();
treeTabel_Panel.setLayout(new BoxLayout(treeTabel_Panel,
BoxLayout.Y_AXIS));
navn.setText("Navn");
Kobt_Af.setText("Købt Af");
Solgt_Til.setText("Solgt Til");
deltext.setBackground(Color.lightGray);
deltext.setForeground(Color.black);
deltext.setCaretColor(Color.black);
deltext.setMargin(new Insets(0, 70, 0, 0));
treeTabel_Panel.add(tabelnavn, null);
treeTabel_Panel.add(navn, null);
treeTabel_Panel.add(Kobt_Af);
treeTabel_Panel.add(Solgt_Til);
button_Panel.add(update);
button_Panel.add(delete);
button_Panel.add(deltext);
button_Panel.add(insert);

Object[][] data = {
{"Mary", "Campione",
[...]

JTable table = new JTable(data, columnNames);
//Create the scroll pane and the table to it.
JScrollPane scrollPane = new JScrollPane(table);
//Add the scroll pane to this window.
getContentPane().add(scrollPane,BorderLayout.CENTER);
this.getContentPane().add(sql_Field,BorderLayout.SOUTH);
this.getContentPane().add(button_Panel, BorderLayout.NORTH);
this.getContentPane().add(treeTabel_Panel,BorderLayout.WEST);
treeTabel_Panel.add(tabelnavn, null);

}

//Get Applet information
public String getAppletInfo() {
return "Applet Information";
}

//Get parameter info
public String[][] getParameterInfo() {
return null;
}
// static initializer for setting look & feel
static {
try {
UIManager.setLookAndFeel(UIManager.getSystemLookAndFeelClassName());

//UIManager.setLookAndFeel(UIManager.getCrossPlatformLookAndFeelClassName())
;
}
catch (Exception e) {}
}

void Navn(MouseEvent e) {

Object [] [] data = {{"Mary", "Campione","Snowboarding", new Integer(5),

meddelelse news:di51auk3htp7ave2q5is1s67597st0advb@4ax.com...

Fra : Lars Mosegård

Dato : 26-03-02 22:04

"Alex Nielsen" <AlexN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> new Boolean(false)}};
> String [] columnNames = {"First Name","Last Name","Sport","# of

Du bruger jo ikke data, columnNames til noget??!!!

Du skal anvende en TableModel, hvis du vil have dynamiske data i JTable.
Se her: http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/components/table.html

Mvh
Lars

Fra : Lars Dam

Dato : 27-03-02 10:32

On Tue, 26 Mar 2002 21:45:10 +0100, "Alex Nielsen" <AlexN@tdcadsl.dk>
wrote:

>Der hvor koden står nu virker det men jeg vil gerne have sådan at jeg kan
>vise flere databaser ved at trykke på en / flere knapper men det kan jeg
>ikke få den til...

Her oprettes data...

> [...]
> {"Angela", "Lih",
> "Teaching high school", new Integer(4), new Boolean(false)}

som her postes ind i din JTable...

> JTable table = new JTable(data, columnNames);

igen...

> void Navn(MouseEvent e) {

Her opretter du nye data...

> Object [] [] data = {{"Mary", "Campione","Snowboarding", new Integer(5),
>new Boolean(false)}};
> String [] columnNames = {"First Name","Last Name","Sport","# of
>Years","Vegetarian"};

....Men de bliver aldrig puttet ind i din jtable..

Du skal kigge noget mere på den jtable tutorial, og forstå hvordan
jtable hænger sammen med table model, og så lave/bruge en tablemodel
hvor du kan smide data i.

Ovenover, hvor du opretter tabellen, smider du data ned i jtable, som
automatisk opretter en standard tablemodel for dig. Læs mindst
følgende ting:

HELE tutorialen omkring JTable
JavaDoc dokumentationen for JTable
JavaDoc dokumentationen for TableModel
JavaDoc dokumentationen for AbstractTableModel

Hvis der er noget af det du ikke forstår, så vend tilbage, men læs det
grundigt først (grunden til at jeg understreger dette, er at hvis du
overhovedet skal lære at kode, så er een af de vigtigste ting, det er
selv at finde ud af at finde frem til, og forstå, den rette
dokumentation - hvis du bliver 'afhængig' af at få hjælp her, så sker
der to ting: du kommer ikke særligt langt, og folk gider ikke besvare
dine spørgsmål).

> }
>}

vh. ld